[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det nån som har brifters som passar till 8/9s shimano-växel? Dvs campa 10/11s eller shimano 8-9?
Har massa bråte att byta mot men kan lika gärna betala :)

innan ja börjar röjja o städa fram långtidsprojekt så tänkte ja förhandskolla om det finns nått intresse för en specialized sirrus (alu) ram+gaffel i storlek XL gissar på årsmodell runt 2019 ? (vill minnas den e svart) finnes sthlm västerort skickas ej men kan nog lösa leverans runt sthlmstrakten vid rätt byte.

intressanta byten. hydrauliska skivbromsar, bromsok 4-kolv mineral, 28mm racerdäck (par), sadelklämma till rockshox reverb, eller nått annat jag inte visste ja behövde 😉:alien:

Är det nån som har brifters som passar till 8/9s shimano-växel? Dvs campa 10/11s eller shimano 8-9?
Jag har en uppsättning Sora (3500) för 2x9, skicket är dåligt och priset är 0kr + frakt, har också en uppsättning 105 (1055) för 2x8, i bättre skick, men jag vill minnas att det var något som gjorde att jag bytte ut dom, jag kollar upp.

SIXSIXONE knäskydd, storlek L.
Inte använda sedan jag sålde sista MTBn för 13 år sedan. Sparsamt använda tidigare.

IMG_3414.webp

Tingade av @IM.

Senast ändrad:
Sökes: 140 mm skiva, 6-bult.
Finnes att byta med: 160 mm skivor 6-bult.

Eller köpes billigt och mot porto förstås.

Edit: ej aktuellt längre.

Senast ändrad:
Jag kan ha ett par äldre 105-reglage liggandes någonstans. Kanske. Men jag är ganska säker på att vänster-reglaget inte lirar som det skall. Du kan säkert hitta något bättre men dröjer det för länge är du välkommen hojta till så skall jag leta.

Jag har en uppsättning Sora (3500) för 2x9, skicket är dåligt och priset är 0kr + frakt, har också en uppsättning 105 (1055) för 2x8, i bättre skick, men jag vill minnas att det var något som gjorde att jag bytte ut dom, jag kollar upp.
PM!
Jag kan ha ett par äldre 105-reglage liggandes någonstans. Kanske. Men jag är ganska säker på att vänster-reglaget inte lirar som det skall. Du kan säkert hitta något bättre men dröjer det för länge är du välkommen hojta till så skall jag leta.
Tack! jag är helt grön på brifters och kan inte meka det för 5 öre så jag vågar inte ge mig på det… hoppas mest på campa eftersom alla säger att de är bättre än shimano?

dom skulle ja iof kunna ha nytta av om ingen annan behöver dom bättre

Hej, finns det någon som sitter på ett par bromshandtag för flatbar till mekaniska skivbromsar model avid? Finns i göteborg.

Söker reglage för 7-delat. Sitter sram vridreglage idag som gått sönder (trasig plast inuti).
Sram x4 växel.

Alt växel + reglage för 7delat.
Ska sitta på barncykel.
Trigger eller vrid spelar ingen roll.
Gärna Göteborgsområdet/Härryda..

Är på jakt efter en pendlarcykel för sommaren. Finns ingen superbra plats att ställa cykeln så det ska vara något billigt. Är 180cm lång så storlek L bör fungera bra. Gärna runt Göteborg.
Någon som har något?

Är på jakt efter en pendlarcykel för sommaren. Finns ingen superbra plats att ställa cykeln så det ska vara något billigt. Är 180cm lång så storlek L bör fungera bra. Gärna runt Göteborg.
Någon som har något?
Är du intresserad av att ta över ett projekt så är den här gratis, jag har drabbats av tidsbrist. Saknar framgaffel men övriga delar är så vitt jag kan se i bra skick.

08CC11F8-8BC1-457B-AC6F-9F60DC109EBC_1_105_c.webp

när vevlagret var lätt att montera av trodde jag att mitt mek hade gått i mål, men icke.. Bakhjulet är bortom räddning.
Söker: bakhjul 28/29" till hybrid. QR och skivbroms.. Hellre billigt än bra! (hjulpar också intressant).
Mölnlycke/Göteborg.

Halloj!
Tänkte jag testar här -- min bättre hälft har visat intresse för landsvägscykling, men har mycket svårt att hitta nåt som passar. Med sina 152cm och korta ben behöver hon en 48cm (eller kanske 47/49) -- någon som slutat cykla eller växt ur sin och kan tänka sig byta mot pengar?

Hon gillar äldre (80/90 tal) cyklar och vi hittade den här på tradera men tyvärr lite för stor (slammad sadel, vilket den hade haft, går bort).

PMa gärna om ni har nåt liknande!

Bilagor

• IMG_3169.webp
    IMG_3169.webp
    101.1 KB · Besök: 43
Halloj!
Tänkte jag testar här -- min bättre hälft har visat intresse för landsvägscykling, men har mycket svårt att hitta nåt som passar. Med sina 152cm och korta ben behöver hon en 48cm (eller kanske 47/49) -- någon som slutat cykla eller växt ur sin och kan tänka sig byta mot pengar?

Hon gillar äldre (80/90 tal) cyklar och vi hittade den här på tradera men tyvärr lite för stor (slammad sadel, vilket den hade haft, går bort).

Här är, om inte en cykel till salu, så i alla fall lite inspiration.

IMG_1512.webp

Halloj!

Jag har en gammal Bottecchia - ram som inte är så stor. Kan mäta ikväll om det är intressant. Alla delar finns, gäller bara att skruva ihop den sedan ;)

Här är, om inte en cykel till salu, så i alla fall lite inspiration.

Visa bilaga 773666
Vilket bygge! Just 650b vore ju najs, 700 kan bli lite mycket på en såpass liten ram. Tack för inspiration!

Vilket bygge! Just 650b vore ju najs, 700 kan bli lite mycket på en såpass liten ram. Tack för inspiration!
Synd att inte fler cyklar i små storlekar görs med mindre hjul. Ett alternativ är att leta efter ungdomscyklar. Frog 70 har 26”-hjul och borde passa rätt bra storleksmässigt. Även Islabikes finns i rimlig storlek.

Söker Vevparti gärna med klinga för singel. Skall vara till en ungdom så gärna 160-165mm. 4 kant eller hollowtech är inte superviktigt.

Har bla en XTR RD-M952 att byta med mot rätt parti

Alternativt hederlig valuta

Ram från Kona i skick enligt bilderna. Fullt fungerande men kosmetiskt sådär. Förra ägaren ristade in sina uppgifter under ramen, men det går väl att täcka med en klistermärke eller lack.
Vevlagret var jag tvungen att kriga med för att få ut, men provade att skruva in ett nytt och gängorna är ok!

Finns i Nacka men kan ev levereras inom Stockholm. Skulle vilja ha en slant, typ 250 eller så, men är öppen för byten!

Bilagor

• PXL_20250610_124713749.webp
    PXL_20250610_124713749.webp
    388.2 KB · Besök: 110
  • PXL_20250610_124602755.webp
    PXL_20250610_124602755.webp
    312.5 KB · Besök: 94
  • PXL_20250610_124655980.webp
    PXL_20250610_124655980.webp
    366.6 KB · Besök: 105
  • PXL_20250610_124636435.MP.webp
    PXL_20250610_124636435.MP.webp
    531 KB · Besök: 107
Rockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel.

Bilagor

• IMG_3377.webp
    IMG_3377.webp
    292 KB · Besök: 45
Senast ändrad:
IMG_6143.webp
IMG_6144.webp
Bortskänkes landsvägsskor anno 2000 (eller så). Sidi. Plastsula. Fäste för klassiska klossar med tre skruvar.
Jag har storlek 43 i vanliga skor.
Finns i Vallentuna.
DM om du vill ha, jag bevakar inte tråden så aktivt.

Bilagor

• IMG_6143.webp
    IMG_6143.webp
    700.6 KB · Besök: 33
Jag skulle behöva lite delar till en torpedoväxel.

En växelkedja
En rulle för växelkedja (return pulley)
Ett passade växelreglage, Gärna vridreglage, men inte nödvändigt.

Vardera del är inte speciellt dyr, men det verkar som om jag måste beställa dem från tre olika ställen med vardera högre porto än vad delen kostar. Någon som sitter på ett billigare alternativ, eller bara ett tips om varifrån jag kan köpa.

Edit: I Skåne

Bilagor

• SRAM_Rulle_til_Indikatorkaede_T3_1598008900.webp
    SRAM_Rulle_til_Indikatorkaede_T3_1598008900.webp
    17.6 KB · Besök: 30
  • torpedo-vaxelkedja-sram-3-5-vaxlar-hoger-nya-modellen.webp
    torpedo-vaxelkedja-sram-3-5-vaxlar-hoger-nya-modellen.webp
    15.6 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
YTwo mjuk men vadderad cykelväska. Rymmer landsvägscykel, borde även passa mindre MTB men inte fullstor 29". Använder inte själv då det räcker med icke-vadderad eller ingen väska på tåg. Bytes mot 10-delad kassett + kedja, en enkel navdynamo eller något annat, öppen för förslag. Finns i Uppsala.

Bilagor

• IMG_20250608_183225.webp
    IMG_20250608_183225.webp
    911.8 KB · Besök: 33
Söker ett trippel-vevparti som ska passa på fyrkantsaxel på en äldre mtb eller touring-cykel! Jag kan gott betala men har en hel del grejer att byta mot, bl.a. fram och bakväxel Deore LX M560, en del NW-klingor, en GT-corrado ram, blandade NW-klingor, KCNC thru-axle och sadelklämma.

Söker en qr gaffel för 26” eller 27,5” med skivbromsfäste. Styrröret måste vara minst 220mm och den kan vara dämpad eller stel. Någon som har något att sälja?

Tillbaka
Topp