[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
28"Vart finns det? Kan erbjuda styre mot styre? Och vad är det för size på hjulet?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
28"Vart finns det? Kan erbjuda styre mot styre? Och vad är det för size på hjulet?
Jag har en uppsättning Sora (3500) för 2x9, skicket är dåligt och priset är 0kr + frakt, har också en uppsättning 105 (1055) för 2x8, i bättre skick, men jag vill minnas att det var något som gjorde att jag bytte ut dom, jag kollar upp.Är det nån som har brifters som passar till 8/9s shimano-växel? Dvs campa 10/11s eller shimano 8-9?
Har massa bråte att byta mot men kan lika gärna betala :)
Jag är rädd att jag ger bort de 140-skivor jag hade. Men jag skall slänga ett öga imorgon för säkerhets skull.Sökes: 140 mm skiva, 6-bult.
Finnes att byta med: 160 mm skivor 6-bult.
Eller köpes billigt och mot porto förstås.
Var finns dom?SIXSIXONE knäskydd, storlek L.
Inte använda sedan jag sålde sista MTBn för 13 år sedan. Sparsamt använda tidigare.
Visa bilaga 773304
Tingade av @IM.SIXSIXONE knäskydd, storlek L.
Inte använda sedan jag sålde sista MTBn för 13 år sedan. Sparsamt använda tidigare.
Visa bilaga 773304
Jag kan ha ett par äldre 105-reglage liggandes någonstans. Kanske. Men jag är ganska säker på att vänster-reglaget inte lirar som det skall. Du kan säkert hitta något bättre men dröjer det för länge är du välkommen hojta till så skall jag leta.Är det nån som har brifters som passar till 8/9s shimano-växel? Dvs campa 10/11s eller shimano 8-9?
Har massa bråte att byta mot men kan lika gärna betala :)
PM!Jag har en uppsättning Sora (3500) för 2x9, skicket är dåligt och priset är 0kr + frakt, har också en uppsättning 105 (1055) för 2x8, i bättre skick, men jag vill minnas att det var något som gjorde att jag bytte ut dom, jag kollar upp.
Tack! jag är helt grön på brifters och kan inte meka det för 5 öre så jag vågar inte ge mig på det… hoppas mest på campa eftersom alla säger att de är bättre än shimano?Jag kan ha ett par äldre 105-reglage liggandes någonstans. Kanske. Men jag är ganska säker på att vänster-reglaget inte lirar som det skall. Du kan säkert hitta något bättre men dröjer det för länge är du välkommen hojta till så skall jag leta.
dom skulle ja iof kunna ha nytta av om ingen annan behöver dom bättreJag kan ha ett par äldre 105-reglage liggandes någonstans. Kanske. Men jag är ganska säker på att vänster-reglaget inte lirar som det skall. Du kan säkert hitta något bättre men dröjer det för länge är du välkommen hojta till så skall jag leta.
Jag skall rota lite.dom skulle ja iof kunna ha nytta av om ingen annan behöver dom bättre
Jag tror att jag har en, kan kolla senare ikväll eller imorgon. I Mölndal.Sökes: 140 mm skiva, 6-bult.
Finnes att byta med: 160 mm skivor 6-bult.
Eller köpes billigt och mot porto förstås.
Tack, men jag beställde igår, så det behövs ej längre.Jag tror att jag har en, kan kolla senare ikväll eller imorgon. I Mölndal.
Var finns du?
Är du intresserad av att ta över ett projekt så är den här gratis, jag har drabbats av tidsbrist. Saknar framgaffel men övriga delar är så vitt jag kan se i bra skick.Är på jakt efter en pendlarcykel för sommaren. Finns ingen superbra plats att ställa cykeln så det ska vara något billigt. Är 180cm lång så storlek L bör fungera bra. Gärna runt Göteborg.
Någon som har något?
Här är, om inte en cykel till salu, så i alla fall lite inspiration.Halloj!
Tänkte jag testar här -- min bättre hälft har visat intresse för landsvägscykling, men har mycket svårt att hitta nåt som passar. Med sina 152cm och korta ben behöver hon en 48cm (eller kanske 47/49) -- någon som slutat cykla eller växt ur sin och kan tänka sig byta mot pengar?
Hon gillar äldre (80/90 tal) cyklar och vi hittade den här på tradera men tyvärr lite för stor (slammad sadel, vilket den hade haft, går bort).
PMa gärna om ni har nåt liknande!
Jag har en gammal Bottecchia - ram som inte är så stor. Kan mäta ikväll om det är intressant. Alla delar finns, gäller bara att skruva ihop den sedan ;)Halloj!
Tänkte jag testar här -- min bättre hälft har visat intresse för landsvägscykling, men har mycket svårt att hitta nåt som passar. Med sina 152cm och korta ben behöver hon en 48cm (eller kanske 47/49) -- någon som slutat cykla eller växt ur sin och kan tänka sig byta mot pengar?
Hon gillar äldre (80/90 tal) cyklar och vi hittade den här på tradera men tyvärr lite för stor (slammad sadel, vilket den hade haft, går bort).
PMa gärna om ni har nåt liknande!
Har ev. ett hjulpar i Boråsnär vevlagret var lätt att montera av trodde jag att mitt mek hade gått i mål, men icke.. Bakhjulet är bortom räddning.
Söker: bakhjul 28/29" till hybrid. QR och skivbroms.. Hellre billigt än bra! (hjulpar också intressant).
Mölnlycke/Göteborg.
Vilket bygge! Just 650b vore ju najs, 700 kan bli lite mycket på en såpass liten ram. Tack för inspiration!Här är, om inte en cykel till salu, så i alla fall lite inspiration.
Fick en superfin liten De Visini-ram genom yardsale-tråden och tänkte att det här blir ett kul projekt tillsammans med barnen – som har börjat cykla en hel del räser den senaste tiden. Extra kul att ramen dessutom har en proveniens då han som senast använde den sedermera blev proffs i Italien.
![]()
Jag och ungarna har demonterat och gjort rent. Styrstammen satt fast nåt grönjävligt.
![]()
Det kommer bli moderna standarder och 650b-hjul, ramen måste vidgas för att passa baknavet som jag hittade begagnat. En helt vanlig fredagskväll i Bollnäs.
![]()
...![]()
- Peth
- Svar: 41
- Forum: Sveriges trevligaste cykelforum
Visa bilaga 773666
Det kan det absolut vara - jag skickar i PMJag har en gammal Bottecchia - ram som inte är så stor. Kan mäta ikväll om det är intressant. Alla delar finns, gäller bara att skruva ihop den sedan ;)
Synd att inte fler cyklar i små storlekar görs med mindre hjul. Ett alternativ är att leta efter ungdomscyklar. Frog 70 har 26”-hjul och borde passa rätt bra storleksmässigt. Även Islabikes finns i rimlig storlek.Vilket bygge! Just 650b vore ju najs, 700 kan bli lite mycket på en såpass liten ram. Tack för inspiration!
PM.Vilket bygge! Just 650b vore ju najs, 700 kan bli lite mycket på en såpass liten ram. Tack för inspiration!
Om den är för 29", 100mm QR så kan jag gärna göra ett försök med den, behöver bara mäta hur mycket styrrör jag behöverRockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
Läcker luft.
Rockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel
Ställer mig i kö på denna.Rockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel.
Rockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel.
Om den är för 29", 100mm QR så kan jag gärna göra ett försök med den, behöver bara mäta hur mycket styrrör jag behöver
Paxade.Visa bilaga 774085Visa bilaga 774086Bortskänkes landsvägsskor anno 2000 (eller så). Sidi. Plastsula. Fäste för klassiska klossar med tre skruvar.
Jag har storlek 43 i vanliga skor.
Finns i Vallentuna.
DM om du vill ha, jag bevakar inte tråden så aktivt.