Styrstam

Rollo60

Medlem
Styrstam
Hallo. Någon som har en bianchi reparto styrstam 70 mm. Finns bara 90-110 att få tag i lite för lång för mig. Har en 100 mm men får sträcka ut för mycket.

Bilagor

• IMG_9671.png
    IMG_9671.png
    527.4 KB · Besök: 101
Styrstam
Kan du inte köra en tunn vanlig rung spacer överst bara? Min Systemsix har också aerospacers som kablarna går igenom, men man kan stapla vanliga ovanpå. Lägger man bara en tunn syns det knapp. Kanske får fila ned styrklacken på den översta då.

Styrstam
Så den ska inte se ut som stamen i bilden i första inlägget? Har du någon bild på hur den ska se ut
Så den ska inte se ut som stamen i bilden i första inlägget? Har du någon bild på hur den ska se ut?
En rund täcker inte specern mot den ovala delen
härligt tack så mycket. Letat men inte hittat.
Äntligen någon som hade 🙏🙏🙏🙏

Bilagor

• IMG_9654.jpeg
    IMG_9654.jpeg
    934.5 KB · Besök: 77
  • IMG_9658.png
    IMG_9658.png
    1.6 MB · Besök: 71
Styrstam

En rund täcker inte specern mot den ovala delen

härligt tack så mycket. Letat men inte hittat.
Äntligen någon som hade 🙏🙏🙏🙏

Men det är ju en helt vanlig stam (förutom att det står "Bianchi" på)! Den kommer inte att ansluta optiskt bra på dina distanser. Då kan du köpa vilken vanlig stam som helst. Jag antar att du behöver en stam som är spetsig på baksidan.

Kan du lägga upp en bild på din nuvarande stam?

EDIT: skulle tänka att du vill har sån här:

image_414020e4ba3dafc454f7f0dbd2f52e49d400a0b0.png

Senast ändrad:
Styrstam
Men det är ju en helt vanlig stam (förutom att det står "Bianchi" på)! Den kommer inte att ansluta optiskt bra på dina distanser. Då kan du köpa vilken vanlig stam som helst. Jag antar att du behöver en stam som är spetsig på baksidan.

Visa bilaga 737440

Bilagor

• IMG_9673.jpeg
    IMG_9673.jpeg
    918 KB · Besök: 420
Styrstam
Det var rätt mörkt när jag började, nu också, men jag fann i alla fall inte något. Och den formen på bilden känner jag inte igen. Återkommer när jag gör en bättre undersökning.
...Säg, trasiga däckjärn, illa passande sadlar och fästen till batterilampor är inget du efterfrågar?

Styrstam

Visa bilaga 737440

Det var rätt mörkt när jag började, nu också, men jag fann i alla fall inte något. Och den formen på bilden känner jag inte igen. Återkommer när jag gör en bättre undersökning.
...Säg, trasiga däckjärn, illa passande sadlar och fästen till batterilampor är inget du efterfrågar?
Inte i nuläget😎😎

Styrstam
Ang Kapa ett gaffelrör. För många är detta 1 svårt beslut. För vad göra om röret blir för kort. Med en dyr kolfibergaffel, kan det behövas 1 Bikefite. Om man inte är nybörjare, brukar det funka att mäta in måtten på 1 hoj man trivts på och därefter ta fram "Bågfilen"! och kapa jämnt och fint...

Styrstam
Ännu viktigare än att kapa gaffelröret är att ställa i stammen, och därmed styret, på rätt höjd. Det är höjden du trivs bäst med. Det tar lite mer och upp och km för att hitta det. Sen kan man kapa gaffelröret.

Styrstam
Hm... Fördelen med äldre styrstammar var givetvis att dessa gick att sänka och höja genom gaffelröret.
Har hjälpt flera entusiaster med att använda bågfilen. Men detta är svårt. Minst sagt.

Styrstam
Tips: Innan du tar fram bågfilen. Lägg på en extra spacer. Den går ju att senare ta bort om det behövs. Det är betydligt svårare att förlänga 1 för kort gaffel!

Tillbaka
Topp