sunn

sunn
plockade just ner en revolt gp 98a från vinden.. ska bygga lite hjul o se till o få ihop den under veckan.. den får bli packåsnan :D

3713581135_69070f2c8c_o.jpg

fasen ingen som har en bättre gaffel?? :S den där gt gaffeln passar inte för fem öre.. hade oxå behövt en svart mavic 517 eller 521 fälg...någon???

sunn
mattlacka gaffeln svart? hade nog tagit en robustare fälg som packåsna i alla fall bak. kör med nån kraftigare variant på träningshjulen som funkar bra o som inte är så smala.

sunn
waxweela skrev:
-------------------------------------------------------
> plockade just ner en revolt gp 98a från vinden..
> ska bygga lite hjul o se till o få ihop den under
> veckan.. den får bli packåsnan :D
>
> http://farm3.static.flickr.com/2457/3713581135_690
> 70f2c8c_o.jpg
>
>
> fasen ingen som har en bättre gaffel?? :S den
> där gt gaffeln passar inte för fem öre.. hade
> oxå behövt en svart mavic 517 eller 521
> fälg...någon???

Jorå, har både svart 517 fälg som sitter på lx-baknav samt två gafflar över, en svart och en gråsvart
Dem kan du få, skickar pm...

sunn
gjorde lite ändringar i spesen på min exact.. hittade ett rött nos race face real seal styrlager, ett par sid blå almost nos race face next lp vevar samt en uppsättning oslitna TA specialites ringar med Sunn-logo, hur sweet e inte de..? :P ,.hope ti vevlagret åkte oxå på, så nu väger skönheten bara 9,5kg

3724029523_db7e0b1fac_o.jpg

3724033275_65ecd1d740_o.jpg

revolten börja oxå ta form, men utan den där svarta 517 fälgen blir den lite svårcyklad :S

3724080833_ca34e33e43_o.jpg

sunn
jag är imponerad, varför "Hittar" du en massa grejer hela tiden från tiden då en xc båge var snabb och rötterna ännu hårdare...

blåa vevarna är snygga, sunn loggorna på klingorna är bara osannolika!

sunn
waxweela skrev:
> gjorde lite ändringar i spesen på min exact..
> hittade ett rött nos race face real seal
> styrlager, ett par sid blå almost nos race face
> next lp vevar samt en uppsättning oslitna TA
> specialites ringar med Sunn-logo, hur sweet e inte
> de..? :P ,.hope ti vevlagret åkte oxå på, så
> nu väger skönheten bara 9,5kg
>

Ser att du använder Speed King 2.3 på exacten. Får de plats bra i obsys gaffeln? Eller blir det "skrap" med gaffelkronan?
Skaffade själv Race King 2.2 men de fungerade inte bra med obsys, de tog i gaffelkronan vid full komprision tyvärr. Däckena verkade i övrigt riktigt bra. Blir nog till att gå till baka till Larsen TT 2.0, eller om man ska våga prova Speed King 2.3...

sunn
speek king 2.3 o obsys, jodå.. inge skrap!! dock var mina speedking inte helt nya när de åkte i obsysgaffeln

Ja de e kul när man hittar på lite gamla fina delar,, handlarna brukar inte vara helt omöjliga att få ner några kronor på 10 år gamla varor heller :)

nu har speed king'sen åkt vidare till revolten, o exacten står o samlar damm på vinden :( o de lär den få göra till nästa sommar misstänker jag.. får bli o harva runt på revolten, singelspeed, på de branta gatorna i stavanger :P

have a sunny summer ;)
Henke

sunn
waxweela skrev:
> speek king 2.3 o obsys, jodå.. inge skrap!! dock
> var mina speedking inte helt nya när de åkte i
> obsysgaffeln
>
> Ja de e kul när man hittar på lite gamla fina
> delar,, handlarna brukar inte vara helt omöjliga
> att få ner några kronor på 10 år gamla varor
> heller :)
>
> nu har speed king'sen åkt vidare till revolten, o
> exacten står o samlar damm på vinden :( o de
> lär den få göra till nästa sommar misstänker
> jag.. får bli o harva runt på revolten,
> singelspeed, på de branta gatorna i stavanger :P
>
>
> have a sunny summer ;)
> Henke

men stavanger har ju alla norska mtb storheter under sina armar...

sunn
captain8track skrev:
> men stavanger har ju alla norska mtb storheter
> under sina armar...

'Jo de verkade va en hel del cyklister där, fina cykelfiler på vägarna o brutala berg som lockar i öst.. ska bli sweet :) kanske kan nöta lite sadel, ta dit exacten o sen smiska norska mtb eliten,, o funka inte de kan jag ju tyvärr inte skylla på cykeln ,med tanke på att martinez tog hem en o annan wc seger på samma ram o gaffel menar jag :S bugger!! får alltså bli o nöta en hel del innan jag ger mig i tamp me de nyrakade norska benen :D

sunn
Förresten, 12:e sept är det MTB-marathon SM i Falutrakterna. Då ställer jag upp med min Sunn. Blir jag ensamt att försvara Sunn-teamets ära på startlinjen eller är det några fler Sunn-cyklister som ställer upp?
Även om jag långt ifrån kommer prestera ngt resultat, så kommer man med Sunn'en iallafall va snyggast ;)

sunn
Efter ett par månader i Stavanger så kan jag säga att 90% av alla Norrmän kör på det inhemska märket Bike Brother. Helt sjukt vad de har sålt in det märket. Trek, Bianci mm har de inte hört talas om.

sunn
krip skrev:
> Efter ett par månader i Stavanger så kan jag
> säga att 90% av alla Norrmän kör på det
> inhemska märket Bike Brother. Helt sjukt vad de
> har sålt in det märket. Trek, Bianci mm har de
> inte hört talas om.

eg sitter just nu på en balkong i bergen och stirrar rätt ner på en Bianchi Pista och igår var jag o glodde på cervélos och commencal. Men annars är det mest specialized och kona här uppe verkar det som. Och mycket sån inhemsk skit som dbs bla bla. Bianchi är ju cycleeurope dom kanske inte gillar att det inte är ett eu-land?

sunn
hälsningar från ett regnit stavanger :P

3801754613_9c70c9206f_o.jpg

revolten går som smort :) men ss 34 x 16 utväxling i en del backar här kräver ulrich ben

3802558052_ed6da7b656_o.jpg

guu va jag gillar planet x sadlar, de får väga hur mkt som helst o nästan värt o skaffa en sunn för varje modell som finns :) här little audrey

adios amigos

sunn
Mr_Miyagi skrev:
> Albion skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har även en Sunn Kern som rullar Hellas, men
> inga
> > bilder, får dyka upp lite senare.
> > Helt överjävligt grym hellashoj iaf med 140mm
> > slag.
>
> Ser fram emot bilder, är lite sugen på
> den...problemet är att studiebidraget inte
> riktigt täcker in stigcyklar...ska ta och skriva
> ett brev till CSN och be dem göra lite
> förändringar...

Äntligen bilder:
Precis lika grym som de skriver i senaste Kadens!
kern1.JPG ht=482

kern2.JPG ht=725

sunn
Albion, är det där en sån där Joplin stolpe? Skulle verkligen vilja ha en sån men den kostar ju en större förmögenhet. Känns som att en ny klämma blir billigare.

sunn
Sunn Kern, sikken dh rigg.. elle e den en allmountain? *fniss* har inte förstått mig på de begreppe än, börjar bli gammal tänker jag.. väldigt annorlunda stuk iallefall jämfört med sunns trostjänare för 10 år sen.. lite mörkare blå oxå än teamblå färgen 97 0 98.. men men,, tiden me framåtstupalågt rakt styre o 32mm slag enbart fram måhända e förbi, men än finns en del pärlor bland liken från gammsunncyklarna kvar.. här en liten hint på mitt senaste tröstköp :)

3975291460_73e425f93d_o.jpg

va kan de vara?? ;) ledtråd - 11 år gammal ram tillverkad av morati

sunn
waxweela skrev:
> Sunn Kern, sikken dh rigg.. elle e den en
> allmountain? *fniss* har inte förstått mig på
> de begreppe än, börjar bli gammal tänker jag..
> väldigt annorlunda stuk iallefall jämfört med
> sunns trostjänare för 10 år sen.. lite mörkare
> blå oxå än teamblå färgen 97 0 98.. men men,,
> tiden me framåtstupalågt rakt styre o 32mm slag
> enbart fram måhända e förbi, men än finns en
> del pärlor bland liken från gammsunncyklarna
> kvar.. här en liten hint på mitt senaste
> tröstköp :)
>
> http://farm3.static.flickr.com/2500/3975291460_73e
> 425f93d_o.jpg
>
> va kan de vara?? ;) ledtråd - 11 år gammal ram
> tillverkad av morati

Vafan! Högg du titan-sunnen som låg på blocket? Annars, fint ändå!

Måste få kolla på hojjarna någon gång..

sunn
En riktigt trolig gissning är "EXACT TI". kanske rentav en flex?..? i så fall blir jag än mer avundsjuk...

waxweela skrev:
> Sunn Kern, sikken dh rigg.. elle e den en
> allmountain? *fniss* har inte förstått mig på
> de begreppe än, börjar bli gammal tänker jag..
> väldigt annorlunda stuk iallefall jämfört med
> sunns trostjänare för 10 år sen.. lite mörkare
> blå oxå än teamblå färgen 97 0 98.. men men,,
> tiden me framåtstupalågt rakt styre o 32mm slag
> enbart fram måhända e förbi, men än finns en
> del pärlor bland liken från gammsunncyklarna
> kvar.. här en liten hint på mitt senaste
> tröstköp :)
>
> http://farm3.static.flickr.com/2500/3975291460_73e
> 425f93d_o.jpg
>
> va kan de vara?? ;) ledtråd - 11 år gammal ram
> tillverkad av morati

sunn
jodå.. en sunn exact ti 98 har jag komme øver.. riktit fint skick :D och oh yes, en obsys carbon e oxå på væg till den :p har køpt en obsys carbon disc oxå o invæntar en exact disc 98 :) køpte oxå en tonic i dålit skick, får se om man kan fixa den.. ska gøra mig av me revolten har jag tænkt.. lovar o posta lite bilder till jul

simma lugnt sunnists

sunn
Boe skrev:
> Såg den här ute i hellas för 2 år sen.
>
>

sunn bmix en crusier med 26 hjul, hade en likadan som köptes ny runt 98 99, den blev dock stulen i Östersund några år senare, hade vid tillfället black widow vevar och en orange flitesadel på, saknar den fortfarande, lite speciell design på gaffeln som även satt på deras 20tums bmx hojar.

sunn
oj oj oj... de börjar bli åt hellsikke för många sunn'ar.. men men, va gör man när en teambike i rätt strl dyker upp!? här e senaste införskaffningen - en exact flex disc team 997.. skulle int förvåna mig om denna e en av ett par få som finns i världen.. själv har jag allri sett en liknande förr o bara 3 teamhojar från 97, o då i helstelt vbroms utförande

4213143950_8cb21c6e36_o.jpg

hojen har ett par år på nacken, men gott skick, även flex'en.. dock me helt fel klibbor :S turligt nog hade inte sunn'arna bubbelklibbor på toppröre 97, så de borde gå o trycka upp nya rätt lätt

har även första tjing på en svindyr exact ti flex 998 som jag e grym sugen på.. men då jäklar måste jag sälja min titan först.. så äre nån här på tråden som vill ha en exact ti strl L så meddela mig

tips: en på retrobike ska sälja sin vita exact strl L inom kort, ramen.. mkt gott skick *thumbs up*

sunn
här kommer en liten bild på titanen oxå.. jävulskt fint skick, men utan topprörsbubbelklibban, vilket jag tycker e lite trist, men gillar man den rena titanlook'en så får man int en bättre ti-ram.. funderar på o sälja allt grönt pynt oxå o har en skyde ti gaffel elle en obsys carbon som kan medfölja

4212424255_ffbe6bf8be_o.jpg

go juldag :)

sunn
lite dött i sunntråden tycker jag.. vilken tur jag kommer lägga upp lite bilder m.m. under påskveckan då ;)

börjar ida me o komma hem till ett garage fyllt me oöppnade cykelkartonger med sunnar i :]

öppnade den här ida :D så jääääävla smygg är den :)
4467952404_7919a0b7c0_o.jpg

sunn exact ti flex 98a strl L.. väldans för många klibbor dock, så jag har ägnat dagen åt o ödelägga fingrarna o naglarna me o få bort stickers o putsa kladd me lacknafta

men nu börjar de bli riktit löjlit på inköpsfronten, så jag ska knåpa ihop en annons o sälja av ett par sunn'ar nästa vecka oxå.. är nån intresserad av en fin sunn så har jag revolt gp, exact och exact ti, alla 98or i strl L :)

sunn
Tänkte köpa nya gummin till sunnen min, å tänkte bara se ifall nån hade koll på va man får in för däck. Verkar ju skilja en del mellan tillverkare. Har i alla år kört på Hutchinson Python, men tänkte att man kanske skulle förnya sig med den tydligen ganska populära happy kombon , Nobby nic och Racing Ralph.
Frågan e ju om man får in ett 2.25 bak eller om jag får nöja mig med 2.1?
waxwella kanske vet? ;) Hojen i fråga är ju min 97a xircuit...

/Magnus

Tillbaka
Topp