ta mig till sandsjöbacka

frantic

Ny medlem
ta mig till sandsjöbacka
tjena
undrar om någon kan ge mig en vägbeskrivning till bra cykelstigar i sandsjöbacka. ni kan utgå ifrån AstraZeneca komplexet om det passar!

ta mig till sandsjöbacka
Om du har bil är det allra enklaste att ta bilen till Shell i sandsjöbacka och ställa den på parkeringen uppe vid skogen bakom Shell. Då är du ute på stigen utan någon som helst transportsträcka.

ta mig till sandsjöbacka
Frantic: Det är lite svårt att beskriva stigarna eftersom de är så många i Sandsjöbacka. ;-) Men som sagt, bästa stället att köra in i skogen är rastplats Shell Sandsjöbacka. Det andra alternativet är att åka till Sisjöns östra parkering och cykla Torrekullaleden ner, då får man en riktigt kul start på cyklandet. Se upp med militära övningar på just Torrekullaleden, sist vi körde där sköts det friskt, så vi fick retirera... ;-)

Annars så är det snart dags för en Sandsjöbacka långtur igen, haka på då så får du lite guidning i området.

Ett tips ifall du startar från rastplatsen, kör gröna slingan, blåa slingan, gula och röda slingan. Det är en bra början... :-) Det går inte att köra vilse(nåja, allting är relativt) eftersom slingorna är ihoplänkade.

/Leo

ta mig till sandsjöbacka
Mycket tekniska stigar, finns en hel del roliga stökiga partier. Men även landskapet skiljer sig, plötsligt är det lantgårdar och hästar, sen är man uppe på en ås med vidunderlig utsikt, samt en hel del fin skogskörning bland både barrskog och lövskog. Du kan även stöta på en hel del frigående betande djur där, får och getter, såna där långhåriga kor som ser ut som bisonoxar, samt en flock vildsvin som härjar i området. Gillar du tekniskt stigcykling så är det himmelriket.

Delsjön är fint det med, men det känns lite mer kompakt på något sätt. Cyklar mest i delsjön då det är närmast dit.

/Leo

Tillbaka
Topp