Täby 40-milare (27/4)

Täby 40-milare (27/4)
Ruggigt bra!
Grattis alla hjältar! ?????

Ps! Bigmollo, ditt senaste inlägg med 65 km kvar ligger i allergitråden om
du undrar vart det tog vägen ??

Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
1888 sa:
Ruggigt bra!
Grattis alla hjältar! ?????

Ps! Bigmollo, ditt senaste inlägg med 65 km kvar ligger i allergitråden om
du undrar vart det tog vägen ??
Ska man verkligen behöva hålla koll på allergitrådar för att kunna internetrandocykla nu för tiden? Jag lutar åt att det var bättre förr.

Bra kört hur som helst. Av fotot att döma var det ganska mycket "the usual suspects" i förstagruppen som jag antar är avbildade.

Täby 40-milare (27/4)
Det finns tillfällen i livet även sofistikerade dandyer som jag kan bortse från sin tjusiga stil och kosta på sej en riktig förortsupphällning. Ikväll är ett sådant ögonblick.
Tack för idag cyklister.
Jag är heelt kokt.

Bilagor

• 37411B60-FD4A-4316-AC67-86DAE9B06DCF.jpeg
    37411B60-FD4A-4316-AC67-86DAE9B06DCF.jpeg
    130.2 KB · Besök: 53
Täby 40-milare (27/4)
Fin avslutning in mot Täby.

Tack för en härlig runda och trevligt sällskap. Paris närmar sig :-)

Bilagor

• fammQ%ngT+C6v4ofQhlo%Q.jpg
    fammQ%ngT+C6v4ofQhlo%Q.jpg
    352.8 KB · Besök: 75
  • wVgqPcekRFyYd4qsWuYpoQ.jpg
    wVgqPcekRFyYd4qsWuYpoQ.jpg
    197.4 KB · Besök: 63
Täby 40-milare (27/4)
Lite pissnödig en stund som enda misärbehållning (alldeles för lite motvindsgnällande för att det ska räknas)!? Tveksamt om det kan bli godkänt på det. ;-)

(Tack för att du tar dig tid att skriva)

Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
GoranS sa:
Lite pissnödig en stund som enda misärbehållning (alldeles för lite motvindsgnällande för att det ska räknas)!? Tveksamt om det kan bli godkänt på det. ;-)

Förlåt. Jag lovar bättring. Det trista var att det aldrig blev nån misär för mig. Lite ont i arslet men inte mer än så. Den blåsiga 20-milaren var tio resor värre. :)

Täby 40-milare (27/4)
bigmollo sa:
GoranS sa:

Förlåt. Jag lovar bättring. Det trista var att det aldrig blev nån misär för mig. Lite ont i arslet men inte mer än så. Den blåsiga 20-milaren var tio resor värre. :)

Det blir än mer underhållande läsning med lite misär. Läsekretsen tackar för kommande omtanke. Ni verkar ha haft en kalasrunda.

Täby 40-milare (27/4)
Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas som allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)

Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
Schlocum sa:
Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)
Var det inte nån Tour d'Ötzi för några år sen som gick i snöstorm så inte ens plogbilarna hann med? Polisen bad deltagare att avbryta eller t.o.m. plockade deltagare av banan i Enköpingstrakten, om jag inte minns fel. Borde gå att söka fram tråden.
Edit: Hittade iaf bigmollos blog fr eventet. Bilderna säger allt...
https://www.bicycling.se/blogs/johanmolleborn/tour-de-otzi-antligen-snofest.htm

Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
Schlocum sa:
Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)

Om man får posta andras så är det här en av mina favoriter: http://www.bigmollo.com/search/label/London-Edinburgh-London

En av de bästa bildtexterna någonsin:

sketch-1556474118353.png

Täby 40-milare (27/4)
ooms sa:
Schlocum sa:
Var det inte nån Tour d'Ötzi för några år sen som gick i snöstorm så inte ens plogbilarna hann med? Polisen bad deltagare att avbryta eller t.o.m. plockade deltagare av banan i Enköpingstrakten, om jag inte minns fel. Borde gå att söka fram tråden.

Det "roliga" börjar här: https://happyride.se/forum/read.php/1/2590505/2594492#msg-2594492

Täby 40-milare (27/4)
ooms sa:
Schlocum sa:

Här tror jag den är: https://happyride.se/forum/read.php/1/2590505

Edit: nisseson var lite snabbare... :-)

Senast redigerad av en moderator:
Täby 40-milare (27/4)
Då jag själv håller mig borta från dåligt väder i möjligaste mån har jag inte så mycket att bidra med. Någon blåsrunda har man ju varit med om men det är ju inte mycket att komma dragande med. Så jag nominerar 60-milaren som gick samma dag som den upplagan av Stockholm marathon när det var en massa löpare som fick bryta för att de blev så nedkylda i regnet och den femgradiga temperaturen. Som jag fått det berättat (med brasklapp för minnesförvanskning) var det två startande varav en bröt i Strängnäs/Eskilstuna (eller något dylikt). Han hade dock redan släppt den enda fullföljaren i trakterna av Mörby (inte många km från starten). Soloköra 60 mil i kyla och en hel del regn är i alla fall i min värld rejäla misärpoäng på.

Täby 40-milare (27/4)
Körde inte JLarsson nån nere i Linköping också med skyfall hela natten som slutade med att han låg o tryckte på nån lastbrygga utanför Motala?
Edit: Hittade den!
https://happyride.se/forum/read.php/1/2714472/page=1
Att jag minns denna är för att jag samma natt (Vätternrundahelgen) låg och sov i en villa just i Nykyrka, och där fanns flera rum lediga pga att några av de som hyrt in sig bara bodde en natt och åkt hem efter loppet. Och jag minns att det regnade fruktansvärt, var så glad att Vätternrundan gick natten/dagen innan med fantastiskt väder!

Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
Om permanenter ingår så tror jag att Niklas körning av http://www.randonneurs.no/permanente-breveter/jotunheimen-super-randonnee/ kan kvala in. Åtminstone kan jag inte tänka mig att det kan vara speciellt roligt att köra utför från Juvasshytta mitt i natten i regn och någon enstaka plusgrad. Har åkt utför den i i regn, 5 plusgrader och dagsljus och det är bland det vidrigare jag gjort på en cykel. Och då skulle jag dessutom bara ner till Lom och inte ytterligare drygt 30 mil.

Täby 40-milare (27/4)
En tur från bakre ledet.
Spänningen inför min 2:a Brevet var på en lagom nivå, 10 mil längre än jag cyklat tidigare, hoppas det finns någon som kan tänka sig vilja hålla samma tempo.
Vi rullade ut i en fin grupp och jag la mig behagligt sist.
Underbar morgon genom stan och med dragvilliga rävar där framme så vart det flera PR på väg till Södertälje.
På väg mot Järna vart det tempo vid backar som inte kroppen tyckte om.
Märks att det är skillnad på Gruppcykling och Rando på det sättet att i gruppcykling trycker man inte på förens hela gruppen är över krönet, ja om man är snäll alltså.
Ett toabesök, en Toast och en pucko på macken i Järna satt fint. Sedan fick jag släppa gruppen i någon liten backe in i Järna när låren sa ifrån.
Jaja bara att trampa på och njuta av turen. Ny sadel som kännts ok på 2 mila och 5 milaturer vart efter 8 mil omöjlig. Det gjorde sjukt on i sittknölarna.
En Cola och lite skitsnack med dem på kontrollen i Stallarholmen samt lättning på kläder satt fint, hade redan tappat 30 minuter på täten.
Medvinden var fin men knölarna gjorde ont, på fina vägar gick färden vidare, efter 15 mil vart det sommarbeklädnad vilket höjde humöret lite.
Sibylla i Eskilstunatrakten fick servera en korv med mos, det stärkte upp lite både på energi och moralsidan.
Efter Kungsör kom smällen, då kom motvinden, och den rackarn höll i sig till Uppsala. Men bara att bita ihop och trampa på, jäklar vad sittknölarna gjorde ont. Strax innan motvinden körde jag om en traktor som kom i kapp 1 km innan Köping. Kul kille drog svetten från pannan och såg allmänt nöjd ut, han fick tummen upp.
I Köping vart det ett längre stopp där en Ipren slank ned med chokladboll och kaffe den hjälpte inte mycket.
Turen vidare till Västerås och Enköping var blåsiga och här ville jag så gärna skita i allt, men va fanken har det gått så här långt så får man bita ihop. Knölarna var vidriga.
I Enköping tog jag på mig lite, nu var klockan 19:20 och kvällskylan började komma krypande. Sköna vägar till Uppsala, där var ju macken stängd och jag velade runt efter Circle K på andra sidan av stan. Väl där vart det kaffe och varmare kläder.kl 22:32 lämnade jag Uppsala och cyklade glatt förbi Östuna där kompisen bor, funderade på att stanna men sittknölarna ville hem.
Framme i Täby kl 02:00, fast jag velade först till klubbstugan innan jag kom på att jag skulle till Shell så officiella tiden vart strax efter kl 2. Det stod två bilar kvar så jag antar att jag inte var sist….
42 mil loggade Strava så det vart 35 eller så mil solocykling. Rätt ok ändå och det hade gått snabbare om jag inte haft så jäkla ont.
Jättemysiga vägar och Strömsholms Slottspark var riktigt fint.
Mina Lidl lampor funkade strålande, dock lite kort batteritid på max, såg att de har motsvarande med USBkontakt, man kanske kan köra powerbank till dem. Nu siktar vi om på 300 och 600 :)

Täby 40-milare (27/4)
Bra jobbat!

F.ö. tror jag det är rätt mkt individberoende och gruppstorleksberoende hur snäll randocykling är kontra gruppcykling. Jag har åkt träningsrundor med grupper som satsat på allt ner till sub-8 på VR där det varit allt annat än kompiskörning - tokspurta ikapp luckor, öka tempot för att snabbt komma över i andra ledet (kedjekörning)), etc. men visst, det är ju inte helt ovanligt att kapaciteten i grupperna på en randotur kan skilja rätt mycket och utan något klart gemensamt mål kan det ju bli en viss ryckighet där vissa vill ha ett högre tempo och andra skulle vilja ta det lugnare.

Täby 40-milare (27/4)
19 startande, 18 i mål. Tider mellan 14:30 och 23:01.
För mig så gick första 200 km under 7h, sista på dryga 10h (inkl långrasten). Någon motvindsåkare kommer jag aldrig bli..

Täby 40-milare (27/4)
Tillägg: Kul med rapport även från det bakre ledet. För oss misärälskande internetcyklister kan de rapporterna ibland vara betydligt bättre underhållning än det som någon som tätgruppsglassare kan få ihop (pga att det inte var så mkt misär där framme).

Täby 40-milare (27/4)
Ja den där för pengar motsvarande en latte och en halv bulle i stan funkade ju klockrent, skaffar nog en till. Tackar för tipset.

Decathlon gottepåse, eller mjuk flaskhållare :)

Bilagor

• 20190501_171712[1].jpg
    20190501_171712[1].jpg
    293.8 KB · Besök: 107
  • 20190501_171704[1].jpg
    20190501_171704[1].jpg
    290.8 KB · Besök: 118
  • 20190501_171719[1].jpg
    20190501_171719[1].jpg
    356.6 KB · Besök: 41
Senast ändrad:
Täby 40-milare (27/4)
NotReallyGunde sa:
En tur från bakre ledet.
Spänningen inför min 2:a Brevet var på en lagom nivå, 10 mil längre än jag cyklat tidigare, hoppas det finns någon som kan tänka sig vilja hålla samma tempo.
Vi rullade ut i en fin grupp och jag la mig behagligt sist.
Underbar morgon genom stan och med dragvilliga rävar där framme så vart det flera PR på väg till Södertälje.
På väg mot Järna vart det tempo vid backar som inte kroppen tyckte om.
Märks att det är skillnad på Gruppcykling och Rando på det sättet att i gruppcykling trycker man inte på förens hela gruppen är över krönet, ja om man är snäll alltså.
Ett toabesök, en Toast och en pucko på macken i Järna satt fint. Sedan fick jag släppa gruppen i någon liten backe in i Järna när låren sa ifrån.
Jaja bara att trampa på och njuta av turen. Ny sadel som kännts ok på 2 mila och 5 milaturer vart efter 8 mil omöjlig. Det gjorde sjukt on i sittknölarna.
En Cola och lite skitsnack med dem på kontrollen i Stallarholmen samt lättning på kläder satt fint, hade redan tappat 30 minuter på täten.
Medvinden var fin men knölarna gjorde ont, på fina vägar gick färden vidare, efter 15 mil vart det sommarbeklädnad vilket höjde humöret lite.
Sibylla i Eskilstunatrakten fick servera en korv med mos, det stärkte upp lite både på energi och moralsidan.
Efter Kungsör kom smällen, då kom motvinden, och den rackarn höll i sig till Uppsala. Men bara att bita ihop och trampa på, jäklar vad sittknölarna gjorde ont. Strax innan motvinden körde jag om en traktor som kom i kapp 1 km innan Köping. Kul kille drog svetten från pannan och såg allmänt nöjd ut, han fick tummen upp.
I Köping vart det ett längre stopp där en Ipren slank ned med chokladboll och kaffe den hjälpte inte mycket.
Turen vidare till Västerås och Enköping var blåsiga och här ville jag så gärna skita i allt, men va fanken har det gått så här långt så får man bita ihop. Knölarna var vidriga.
I Enköping tog jag på mig lite, nu var klockan 19:20 och kvällskylan började komma krypande. Sköna vägar till Uppsala, där var ju macken stängd och jag velade runt efter Circle K på andra sidan av stan. Väl där vart det kaffe och varmare kläder.kl 22:32 lämnade jag Uppsala och cyklade glatt förbi Östuna där kompisen bor, funderade på att stanna men sittknölarna ville hem.
Framme i Täby kl 02:00, fast jag velade först till klubbstugan innan jag kom på att jag skulle till Shell så officiella tiden vart strax efter kl 2. Det stod två bilar kvar så jag antar att jag inte var sist….
42 mil loggade Strava så det vart 35 eller så mil solocykling. Rätt ok ändå och det hade gått snabbare om jag inte haft så jäkla ont.
Jättemysiga vägar och Strömsholms Slottspark var riktigt fint.
Mina Lidl lampor funkade strålande, dock lite kort batteritid på max, såg att de har motsvarande med USBkontakt, man kanske kan köra powerbank till dem. Nu siktar vi om på 300 och 600 :)

Gillar denna berättelse. Man måste inte vara sjukt snabb gör att genomföra, det räcker att hitta och aldrig ge sig. Vet själv att det är en utmaning att orka när timmarna rinner förbi, man har långt kvar, motvind, regn, är själv trött eller har tröttare kompisar man inte tänker lämna. Bra berättat och bra cyklat!

Tillbaka
Topp