Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska man verkligen behöva hålla koll på allergitrådar för att kunna internetrandocykla nu för tiden? Jag lutar åt att det var bättre förr.1888 sa:Ruggigt bra!
Grattis alla hjältar! ?????
Ps! Bigmollo, ditt senaste inlägg med 65 km kvar ligger i allergitråden om
du undrar vart det tog vägen ??
1888 sa:Ruggigt bra!
Grattis alla hjältar! ?????
Ps! Bigmollo, ditt senaste inlägg med 65 km kvar ligger i allergitråden om
du undrar vart det tog vägen ??
kitzblitz sa:Haha, vilken fin bild! Bra kört!
GoranS sa:Lite pissnödig en stund som enda misärbehållning (alldeles för lite motvindsgnällande för att det ska räknas)!? Tveksamt om det kan bli godkänt på det. ;-)
(Tack för att du tar dig tid att skriva)
bigmollo sa:GoranS sa:Lite pissnödig en stund som enda misärbehållning (alldeles för lite motvindsgnällande för att det ska räknas)!? Tveksamt om det kan bli godkänt på det. ;-)
(Tack för att du tar dig tid att skriva)
Förlåt. Jag lovar bättring. Det trista var att det aldrig blev nån misär för mig. Lite ont i arslet men inte mer än så. Den blåsiga 20-milaren var tio resor värre. :)
Var det inte nån Tour d'Ötzi för några år sen som gick i snöstorm så inte ens plogbilarna hann med? Polisen bad deltagare att avbryta eller t.o.m. plockade deltagare av banan i Enköpingstrakten, om jag inte minns fel. Borde gå att söka fram tråden.Schlocum sa:Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)
Schlocum sa:Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)
ooms sa:Var det inte nån Tour d'Ötzi för några år sen som gick i snöstorm så inte ens plogbilarna hann med? Polisen bad deltagare att avbryta eller t.o.m. plockade deltagare av banan i Enköpingstrakten, om jag inte minns fel. Borde gå att söka fram tråden.Schlocum sa:Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)
Edit: Hittade iaf bigmollos blog fr eventet. Bilderna säger allt...
https://www.bicycling.se/blogs/johanmolleborn/tour-de-otzi-antligen-snofest.htm
ooms sa:Var det inte nån Tour d'Ötzi för några år sen som gick i snöstorm så inte ens plogbilarna hann med? Polisen bad deltagare att avbryta eller t.o.m. plockade deltagare av banan i Enköpingstrakten, om jag inte minns fel. Borde gå att söka fram tråden.Schlocum sa:Som junior inom rando får mina hittills fyra rundor definitivt klassas allt annat än misär, förutom blåsfesten på Täbys 20 milare som gjorde en lite grinig. Detta gör ju att man blir lite ju nyfiken på "Top 5 bästa misärrundor". Ser fram emot lite länkar så man kan läsa på hur "härligt" det kan vara :-)
Edit: Hittade iaf bigmollos blog fr eventet. Bilderna säger allt...
https://www.bicycling.se/blogs/johanmolleborn/tour-de-otzi-antligen-snofest.htm
NotReallyGunde sa:En tur från bakre ledet.
Spänningen inför min 2:a Brevet var på en lagom nivå, 10 mil längre än jag cyklat tidigare, hoppas det finns någon som kan tänka sig vilja hålla samma tempo.
Vi rullade ut i en fin grupp och jag la mig behagligt sist.
Underbar morgon genom stan och med dragvilliga rävar där framme så vart det flera PR på väg till Södertälje.
På väg mot Järna vart det tempo vid backar som inte kroppen tyckte om.
Märks att det är skillnad på Gruppcykling och Rando på det sättet att i gruppcykling trycker man inte på förens hela gruppen är över krönet, ja om man är snäll alltså.
Ett toabesök, en Toast och en pucko på macken i Järna satt fint. Sedan fick jag släppa gruppen i någon liten backe in i Järna när låren sa ifrån.
Jaja bara att trampa på och njuta av turen. Ny sadel som kännts ok på 2 mila och 5 milaturer vart efter 8 mil omöjlig. Det gjorde sjukt on i sittknölarna.
En Cola och lite skitsnack med dem på kontrollen i Stallarholmen samt lättning på kläder satt fint, hade redan tappat 30 minuter på täten.
Medvinden var fin men knölarna gjorde ont, på fina vägar gick färden vidare, efter 15 mil vart det sommarbeklädnad vilket höjde humöret lite.
Sibylla i Eskilstunatrakten fick servera en korv med mos, det stärkte upp lite både på energi och moralsidan.
Efter Kungsör kom smällen, då kom motvinden, och den rackarn höll i sig till Uppsala. Men bara att bita ihop och trampa på, jäklar vad sittknölarna gjorde ont. Strax innan motvinden körde jag om en traktor som kom i kapp 1 km innan Köping. Kul kille drog svetten från pannan och såg allmänt nöjd ut, han fick tummen upp.
I Köping vart det ett längre stopp där en Ipren slank ned med chokladboll och kaffe den hjälpte inte mycket.
Turen vidare till Västerås och Enköping var blåsiga och här ville jag så gärna skita i allt, men va fanken har det gått så här långt så får man bita ihop. Knölarna var vidriga.
I Enköping tog jag på mig lite, nu var klockan 19:20 och kvällskylan började komma krypande. Sköna vägar till Uppsala, där var ju macken stängd och jag velade runt efter Circle K på andra sidan av stan. Väl där vart det kaffe och varmare kläder.kl 22:32 lämnade jag Uppsala och cyklade glatt förbi Östuna där kompisen bor, funderade på att stanna men sittknölarna ville hem.
Framme i Täby kl 02:00, fast jag velade först till klubbstugan innan jag kom på att jag skulle till Shell så officiella tiden vart strax efter kl 2. Det stod två bilar kvar så jag antar att jag inte var sist….
42 mil loggade Strava så det vart 35 eller så mil solocykling. Rätt ok ändå och det hade gått snabbare om jag inte haft så jäkla ont.
Jättemysiga vägar och Strömsholms Slottspark var riktigt fint.
Mina Lidl lampor funkade strålande, dock lite kort batteritid på max, såg att de har motsvarande med USBkontakt, man kanske kan köra powerbank till dem. Nu siktar vi om på 300 och 600 :)
ooms sa:Körde inte JLarsson nån nere i Linköping också med skyfall hela natten som slutade med att han låg o tryckte på nån lastbrygga utanför Motala?
Edit: Hittade den!
https://happyride.se/forum/read.php/1/2714472/page=1