Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En vanlig J bend eker kanske kan funka ….Typ nån tunn stång m. krok i slutändan o dra ut sadelstolpens kant på röret.
Nej nej ingenting är sönder. Det är nu hen måste ta till riktigt jävla fulmek..Köp en ny cykel? Den du har är ju sönder.
Finns det något värre (läs mer kreativt) än att bara leva med att den är där den är och sätta en ny över?Nej nej ingenting är sönder. Det är nu hen måste ta till riktigt jävla fulmek..
Är metoden godkänd av bilprovningen?
Jag är lagen.....Är metoden godkänd av bilprovningen?
Lysande idé! Samtidigt kan jag se morgondagens inlägg från TS: Hur får jag ut utdragsmekanismen ur sadelröret som jag inte får ur sadelstolpen? Men sitter den fast är det väl bara att limma på en sadel så är allt som det skall igen?
Bor du i Örebro så är du välkommen förbi för lite assistans. Jag har en gedigen erfarenhet av fulmek och allmänt klantarsleri så jag är rätt säker på att vi löser det här utan större besvär.Har nu testat det mesta, men får inte ut sadelstolpen.
Jag löser det med en annan sadelstolpe som jag har på en gammal cykel.
Jag har 14 cm fritt ner i ramen.
Kanske får såga av den nya ifall den sticker upp för långt.
Jag gör ett sista försök senare under eftermiddan, går det inte då så blir det en ny sadelstolpe.
Den kan iallafall inte falla ner till botten. Suck!
Mister du en, står det dig tusen åter.....Bor du i Örebro så är du välkommen förbi för lite assistans. Jag har en gedigen erfarenhet av fulmek och allmänt klantarsleri så jag är rätt säker på att vi löser det här utan större besvär.
Det där förstår jag inte riktigt.Mister du en, står det dig tusen åter.....
Tänkte mest att pajar man hojen (vilket du inte gör) finns det tusen till i affären. Men annars är det ett ordspråk för olycklig kärlek.Det där förstår jag inte riktigt.
Då är jag med.Tänkte mest att pajar man hojen (vilket du inte gör) finns det tusen till i affären. Men annars är det ett ordspråk för olycklig kärlek.
Nä, det är ju heljuste att sträcka ut en hjälpande hand till någon som har bekymmer. Finns dock alltid en liten risk att man gör det ännu värre.Då är jag med.
Det var just på grund av det vanliga användningsområdet jag blev lite osäker på om du trodde att jag hade dolda avsikter med erbjudandet om hjälp.![]()
Men ärligt ... om ts har 14 cm tillgodo för en till sadelstolpe då är det ju lugnt.So.. detta var ju rätt spännande läsning. Hur går det TS? kanske ska hänga cykeln upp och ner och sen sova på saken. För el senare bör den väl ramla ut, kanske med hjälp av baby olja eller liknande
Det där med den extra vikten som tillkommer av att ha två sadelstolpar oroar mig ?Men ärligt ... om ts har 14 cm tillgodo för en till sadelstolpe då är det ju lugnt.
Ny stolpe som man sågar av i lämplig längd och vips! Problem löst ?
Bra återkoppling. Tack! Men om du har den mindre öppningen uppåt behövs ju ingen expansion med tryck, det räcker ju med att expandera så att det inte är stort nog för att komma ut igen. Jag skulle inte vilja ha kvar en stolpe inne i röret. Den blir ju helt omöjligt att få ut senare. Men det är ju upp till dig, din cykel.Nu har jag satt i en ny sadelstolpe, sågade av 9 cm i tjockänden.
Tackar för alla förslagen, men inget av de jag testade fungerade.
Jag vet nu att den ligger mot botten i ramen.
Har mätt med ett stålmåttband , det som har en liten tunga där skalan börjar.
Har även försökt dra ut stolpen med det men får inget grepp.
Ja, sadelstolpens smala del är uppåt, någon frågade.
Förslagen med expansion tror jag heller inte funkar.
Då utvidgas ju sadelstolpen mot ramens innervägg.och fastnar ännu mer.
Mycket skojiga förslag, tryckluft, istappar, krokar, baby olja,
Vill inte ta för stora risker med att något annat fastnar,
Ska ha den nya cykeln som en andracykel till min Ecoride (elcykel)
Är 73 år och vill ha lite mer motion än vad en elcykel ger.
Har cyklat i 65 år och mekat mycket med cyklar under åren.
Men det med sadelstolpen var en ny erfarenhet.
Har även pratat med en lokal cykelreparatör på orten om saken
men fick ingen hjälp därifrån heller
Fakta och bild på cykeln
https://outl1.se/herrcykel-28-tum?kw={kw}&cpn=12125264610&gclid=Cj0KCQjw_8mHBhClARIsABfFgphW4ZAr71VykUHICWRXc0Wr5B1DTHW_c_SiBeQkYySek52SWSNnvZ0aAuD-EALw_wcB