Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klarat av parcour 1 nu. Därifrån tog det Jack Taube ca 7 timmar till CP1, kan inte se något längre stopp för honom på sträckan dit.Hoppas verkligen Anna hinner innan stängning. Hon har en bit nedför nu men sedan är det en enda lång seg uppförsbacke till CP1.
Ett besök efter många försök ?. Det var väl inte så allvarligt eftersom han är ute på vägen.Klarat av parcour 1 nu. Därifrån tog det Jack Taube ca 7 timmar till CP1, kan inte se något längre stopp för honom på sträckan dit.
Linnros verkar ha gjort ett besök på sjukhuset inatt.
Visa bilaga 641264
Erik har varit på besök hos två cykel mekaniker på väg mot CP1. Han stod still ganska länge idag för att få något i navet fixat. De hade kommit in mycket grus av ngn anledning under det tunga regnandet. Nu verkar allt fungera som det ska.Erik är snart vid CP1. Bara en liten nedförsbacke kvar! Christian har tagit sig över Stelvio och kan njuta av lite nedför i rätt många kilometer.
Skönt att det blev åtgärdat!Erik har varit på besök hos två cykel mekaniker på väg mot CP1. Han stod still ganska länge idag för att få något i navet fixat. De hade kommit in mycket grus av ngn anledning under det tunga regnandet. Nu verkar allt fungera som det ska!
Du får helt enkelt hjälpa folk att få till den optimala rutten så vi slipper höra om misstag av det där slaget!Yes, #41 är nu i Vicenza. Dags för bärs och pizza kanske, men missade tydligen att besöka Julia's balkong i Verona, där har man ju cyklat förbi. Stackars Romeo.
Visa bilaga 641363
Anna #5 har knappt 35 km kvar till CP1. Hon kommer väl hinna fram under den förlängda öppettiden? Lättåkt för tillfället. Inget regn som tar på krafterna och "lagom" varma 6 grader.Hoppas verkligen Anna hinner innan stängning. Hon har en bit nedför nu men sedan är det en enda lång seg uppförsbacke till CP1.
#61 hoppade medvetet över parcour 1 för att hinna till cp1 innan repet. Var där med 90 minuter till godo. Vad får man för tidstillägg för ett sådant tilltag? Enligt Instagram är han fortfarande med i racet trots detta men får time penalty.Stor andel som inte klarar repet.?
Bra koll där! Man borde få ett rejält tillägg. Motsvarande vad man sparar i tid och energi. 6 timmar i dennes fall? Jag har ingen aning om hur de resonerar. En fast taxa eller bastaxa plus bedömning...#61 hoppade medvetet över parcour 1 för att hinna till cp1 innan repet. Var där med 90 minuter till godo. Vad får man för tidstillägg för ett sådant tilltag? Enligt Instagram är han fortfarande med i racet trots detta men får time penalty.
"If a rider does not complete the full parcours a compensation penalty may be given. This is usually a time greater than that of the slowest recorded crossing."#61 hoppade medvetet över parcour 1 för att hinna till cp1 innan repet. Var där med 90 minuter till godo. Vad får man för tidstillägg för ett sådant tilltag? Enligt Instagram är han fortfarande med i racet trots detta men får time penalty.
Men tiden läggs på efter målgång och påverkar först då GC? Det betyder inte att det blir en virtuell tid att kämpa för mot nästa CP?"If a rider does not complete the full parcours a compensation penalty may be given. This is usually a time greater than that of the slowest recorded crossing."
Men vad hände här strax efter parcour 1? Måste varit lite pulshöjande, förutom det fysiska...Anna stämplade 23.47. Snyggt jobbat!
Tänk om det där hade stjälpt allt..!Men vad hände här strax efter parcour 1? Måste varit lite pulshöjande, förutom det fysiska...
Hoppas det går att utesluta om någon skulle sätta det i system. Även om det blir kännbara tidpåslag så är ju meningen att man ska cykla parcourerna. Är man så sent ute fler gånger ska man nog inte fortsätta som deltagare. Förhoppningsvis känner sig ingen någonsin tvingad att hoppa över en parcour flera gånger.Men tiden läggs på efter målgång och påverkar först då GC? Det betyder inte att det blir en virtuell tid att kämpa för mot nästa CP?
Och eftersom #61 inte ens var i närheten av parcour 1 utan tog en ordentlig genväg förbi, borde ju tidsstraffet bli mer än bara långsammaste parcour kan jag tycka. Men det är jag det. ?
#3 är nog mer människolik än #1.Avståndet växer mellan tätduons åkare. Trend eller tillfäighet?
Det visar sig väl när dom stämplar på CP2, men jag gissar att dom har tappat positioner. Det beror ju också på hur mycket vila dom tog i natt och hur snabbt dom cyklar. Harry Johnson har nog tagit några placeringar, men han verkar ju också ha kört som en tok sedan CP1.De som valde slätten tycks ha tjänat positioner.
När jag planerade så testade jag såklart hur det blev med lite olika rutter nere på slätten men fick aldrig till det i närheten av vad det blev genom alperna i avstånd och höjdmeter. Mao lite förvånad att så pass många har valt det alternativet.Det visar sig väl när dom stämplar på CP2, men jag gissar att dom har tappat positioner. Det beror ju också på hur mycket vila dom tog i natt och hur snabbt dom cyklar. Harry Johnson har nog tagit några placeringar, men han verkar ju också ha kört som en tok sedan CP1.
Den väg Strasser och Gemperle är på nu verkar så galet fin att cykla. Kanske inte det bästa underlaget men naturen verkar fantastisk i det området!Strasser in i Montenegro, där har han rekat / tränat under våren så han lär ha en bra rutt på G.
I sin pod beskrev han Montenegro som "Mallorca utan turister", lät helt underbart men inte lika smidigt att ta sig dit tyvärr (vilket säger sig självt).Den väg Strasser och Gemperle är på nu verkar så galet fin att cykla. Kanske inte det bästa underlaget men naturen verkar fantastisk i det området!
Man kan cykla dit har jag hört. ?I sin pod beskrev han Montenegro som "Mallorca utan turister", lät helt underbart men inte lika smidigt att ta sig dit tyvärr (vilket säger sig självt).
Verkligen!Undrar om inte Strasser har några timmars ledning nu. Kanske är det i natt han går ner på minimalt med sömn för att få ett bra grepp om ledningen och på så sätt bättre kan kontrollera? Spännande!
Och kampen om tredjeplatsen är helt vidöppen med en hel hög med cyklister som ligger bra till, Också roligt :)
Vilket program valde du att planera rutten i?När jag planerade....
Jag använder en kombination av Komoot, Rwgps, Strava, och Google maps. Alla är bra på olika saker. Sedan använder man ju en hel massa annat för att få mer info så som trailforks, youtube osv...Vilket program valde du att planera rutten i?
För visst är de höjdskillnad om man jämför samma rutt i olika program ex Google Maps vs Komoot
Han skrev något om någon typ av citybike-däck, att det var enda tillgängliga alternativ. Hade tydligen stannat och pratat med en dotwatcher och sagt att han cyklade på en citygravelhybrid eller så ?Är de nån som sett vad de är för däck Gemperle kör på nu sen Sarajevo?