Tempobågar på "flat top"-styre

Tempobågar på "flat top"-styre
Det finns, men sannolikheten för att den enda vinkel de går att ställas i är perfekt för dig är nog försvinnande liten. Däremot har nog de flesta wing-styren en ganska bred del i mitten som är helt cirkulär. En del tempobågar funkar fint att montera så långt in. Jag hade ett sånt styre tidigare och använde Deda Clip-One utan problem.
 
Tempobågar på "flat top"-styre
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns, men sannolikheten för att den enda
> vinkel de går att ställas i är perfekt för dig
> är nog försvinnande liten. Däremot har nog de
> flesta wing-styren en ganska bred del i mitten som
> är helt cirkulär. En del tempobågar funkar fint
> att montera så långt in. Jag hade ett sånt
> styre tidigare och använde Deda Clip-One utan
> problem.


Jag har kollat på ett par Deda parabolica Uno, så dessa kanske funkar, jag var lite osäker om det blir för smalt mellan bågarna. Vad brukar man hamna på för c/c-mått mellan bågarna på ett ungefär?
 
Tempobågar på "flat top"-styre
Ingen aning. Deda Clip-One har en klyka. Jag förstår själv inte poängen med pinnar. Handlederna tar ohyggligt mycket stryk av att behöva ha den ställningen.
 
Tempobågar på "flat top"-styre
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen aning. Deda Clip-One har en klyka. Jag
> förstår själv inte poängen med pinnar.
> Handlederna tar ohyggligt mycket stryk av att
> behöva ha den ställningen.


Dom jag kollar på har iofs pinnar men de är böjda så jag tror att de inte är så krävande för handlederna, eller....?
 

Bilagor

  • parabuno.jpg
    parabuno.jpg
    9.7 KB · Besök: 23
Tempobågar på "flat top"-styre
Ja, såna är ju en annan sak. Men många är ju bara raka pinnar fram, som två pitotrör! :D

Modellen på bilden skulle nog funka på ett wing-styre också.
 
Tillbaka
Topp