Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska ut och testa nu. Återkommer.Ska du ha den för att cykla snabbt så läs inlägget ovan, ska du ha det för typ rando och avlastning så är det bra att börja med att få axlarna på samma ställe som när du har händerna i bocken. Sen är det väl lite tycke och smak för pinnarna.
Jag personligen har en ski bend och lite uppåtvinklade pinnar
Håller också på att köra in mig på bågar, men den regeln funkar inte för mig. Vill sitta mer utsträckt. Sen saknar jag lite grann "stopp framåt" när bågen är helt horisontell, och trivs bättre med bågen pekande lite uppåt, så att man så att säga fixeras i längsled mellan sadel och armstöd.så du inte sitter för utsträckt utan snarare har överarmarna rätt så rakt ner från axlarna,
Men bågen/pinnarna avslutas väl alltid med en böj uppåt? Där har du ju ”fixeringen”, så att säga. Jag menar den raka delen, den ska väl vara hyggligt horisontell?Håller också på att köra in mig på bågar, men den regeln funkar inte för mig. Vill sitta mer utsträckt. Sen saknar jag lite grann "stopp framåt" när bågen är helt horisontell, och trivs bättre med bågen pekande lite uppåt, så att man så att säga fixeras i längsled mellan sadel och armstöd.
Men bågen/pinnarna avslutas väl alltid med en böj uppåt? Där har du ju ”fixeringen”, så att säga. Jag menar den raka delen, den ska väl vara hyggligt horisontell?
Nej inte på mina, det är bara två pinnar som pekar framåt, något korkskruvade för att passa handen, men inget ändstopp. Tycker mig ha sett åsikten att uppåtpekande ger bättre aero för huvudet, men det ser inte så snyggt ut. Nära horisontellt ser bäst ut rent estetiskt.Men bågen/pinnarna avslutas väl alltid med en böj uppåt? Där har du ju ”fixeringen”, så att säga. Jag menar den raka delen, den ska väl vara hyggligt horisontell?
Oj! Har du bara två helt raka pinnar?!Nej inte på mina, det är bara två pinnar som pekar framåt, något korkskruvade för att passa handen, men inget ändstopp. Tycker mig ha sett åsikten att uppåtpekande ger bättre aero för huvudet, men det ser inte så snyggt ut. Nära horisontellt ser bäst ut rent estetiskt.
Vad är risers för något?Ja, först hade jag profile airstryke, som ser ut som dina, men det fanns inga risers till dem, och det måste man ju ha. Pendlar mellan 40 och 60 mm risers, och kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är bäst. Man sitter ju väldigt skönt, förutom nacken som får värre krök.
Aha, jag har nog inte något behov av det. Jag har styret/hoodsen högre och bocken lägre än moderna cyklister.För att få upp bågen ovanför styret, den blir lite för låg annars. Med risers får man även tillbaka handgreppet uppe på styret.
Det blir inte en retrotempocykel utan en relativt modern dito på äldre ram. Ska läsa artikeln - tack!Vill du vara snabb, bekväm eller tidstypisk för din retrotempocykel? Hur man har pinnarna har ändrats sig över åren.
Visa bilaga 768922
1999
Visa bilaga 768923
2024
Artikel på ämnet modern historia för tidsperioden cykeln är från (väl?): https://sicycle.wordpress.com/2014/10/09/world-time-trial-champions-a-retrospective/
Skärp dig.Läxa upp mig, för fan.
Funktion före form, så att säga! Men jag förstår verkligen cockpiten, har man rakt styre är det ju heeeelt värdelöst att cykla längre sträckor. Obegripligt att det finns de som gör det, men jag antar att ingen handled är den andra lik. Skönt med annan handposition, säger jag!