Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fin! Är det customtitan? Och vad kör du för gaffel?Mjukisgrus idag, fan va gött med chicken gearing. ?Visa bilaga 637235
Jupp! Gaffeln är från Speeder Cycling, deras typ adventure-modell.Fin! Är det customtitan? Och vad kör du för gaffel?
Det är fint i Mölnlycke/Delsjö området men lätt att det blir mtb av det på vissa ställen. Om du hittar så får du gärna länka någon bra rutt där man inte behöver gå av cykel men ändå är lite mer än en av promenad-grusvägarna :)En runda i regnet. En bit av vägen blev lite väl MTB. ?
Visa bilaga 637557Visa bilaga 637558Visa bilaga 637559
Bra eller dåligt går inte att säga generellt, det är personligt
Men med mkt flare brukar reglagen hamna väldigt vinklade
![]()
Alla gillar inte det
Försök att få prova innan köp
Mycket flare driver axlarna till en inåtrotation i abducerat läge, något som kan ställa till det beroende på hur man. är skapt. För egen del med en lättirriterad axel som opererats för impingement blir den dåliga axeln retad av längre tid i den positionen. Lite lätt flare funkar bra, har ett Pro med 12 graders flare, men 24 grader som Ritchey Venturemax hade blev för mycket med axelont på längre turer. 30 hade aldrig funkat för mig men man vet inte förrän man testar :)
En släkting Shimano bromsen, känns igen på det fruktade gnisslet innan de biter.Av vilken sort? De hemska fälgbromsarna kanske?
@pressurechiefVisa bilaga 635990
![]()
Rådasjön, Finnsjön, Delsjön - Team Utan Gränser
Nivå Längd 36 km Stigning 119 m/mil Tekniknivå 1 Underlag 60% grus 20% asfalt 20% stig Start & Mål Pendelparkering Delsjömotet Skapare Max60 Fika egen fika vid Finnsjön en bra plats vid 14,6K Nedkortning Fin runda med grus,asfalt samt lite stig. Om du laddar ned någon av rutterna skulle vi bli...teamutangranser.se
Testade denna med en polare idag. Fin tur. Glömde ta bilder ute på turen så här kommer en från duschen.
Men på det stora hela en fin tur! Ser fram emot när min Karoo kommer dock för vi cyklade fel flera gånger när jag försökte navigera med min löparklocka.
Kollade lite på ställen där jag vet att jag åkt på grusvägar runt Göteborg och tyvärr mycket som inte finns med. ?Ser många som frågar om rundor i diverse områden och tänker att många kanske har missat Grusvägskartan så slänger ett tips om den.
Gör alla mina rundor med hjälp av den och strava. Ibland kan det dock bli lite knepigt om man glömmer att stämma av med flygfoto/satellitbild då den även visar gamla grusvägar som kanske inte alltid fortfarande är det ..
Wow vad fet! Har du lackat om den själv?Tog en testtur efter att ha bytt vevlager. Cyklade mest runt på måfå och hittade en hel del nya vägar och stigar.Visa bilaga 638106
Supernöjd med min grizl. Dock i XS ?Jag är sugen på ny hoj, men behöver lite tips på tillverkare med stora ramar. Måttar in på 198 cm och ~97cm innerben.
Har idag en Allebike mb31 i xl med rejält drop sadel->styre.
Kikat på Grizl (2xl) och Diverge (64). Dessa är ungefär samma spann som mb31an.
Budgeten är väl runt 40k.
Funderat på att köpa lös ram och flytta över grejer. Men kanske bättre att sälja 31an
Grusvägar i Albanien
MTB ja. Hyrde en billig hoj för 5 euro och tog en sväng på grusvägarna häromkring. Finns bra potential!
Mig behöver du inte skriva ?Finns bra potential!
Tack, japp det har jagWow vad fet! Har du lackat om den själv?
Riktigt snygga färgkombinationer!Tog en testtur efter att ha bytt vevlager. Cyklade mest runt på måfå och hittade en hel del nya vägar och stigar.Visa bilaga 638106
Jag har en Grizl och flera cm längre ben. Det första jag tittar på när jag letar cykel är sadelrörslängden. Den är bättre på Grizl men ändå lite för låg. Normalt hade jag bytt sadelstolpe på en så låg cykel. Men jag ville helst inte byta bort den bekväma orginalstolpen och det behövdes bara lite till, så jag bytte istället till en sadel med mycket bygghöjd. Då är den precis på gränsen. Jag vände så klart styrstammen också när jag monterade cykeln.Jag är sugen på ny hoj, men behöver lite tips på tillverkare med stora ramar. Måttar in på 198 cm och ~97cm innerben.
Funderat på att köpa lös ram och flytta över grejer. Men kanske bättre att sälja 31an
Nöjd med hojen i övrigt?Jag har en Grizl och flera cm längre ben. Det första jag tittar på när jag letar cykel är sadelrörslängden. Den är bättre på Grizl men ändå lite för låg. Normalt hade jag bytt sadelstolpe på en så låg cykel. Men jag ville helst inte byta bort den bekväma orginalstolpen och det behövdes bara lite till, så jag bytte istället till en sadel med mycket bygghöjd. Då är den precis på gränsen. Jag vände så klart styrstammen också när jag monterade cykeln.
Jag har också en Grizl en CF i storlek XL och jag är 194 cm lång med 93 cm benlängd. Kunde välja XL eller 2XL enligt Canyons storleksguide. Trivs bra med min XL. Bilder finns här ovan.Nöjd med hojen i övrigt?
Har du lust/möjlighet att mäta vilken höjd du har sadeln på.
Jag är nöjd i övrigt.Nöjd med hojen i övrigt?
Har du lust/möjlighet att mäta vilken höjd du har sadeln på.
De är väldigt långa dom där GrizlJag är sugen på ny hoj, men behöver lite tips på tillverkare med stora ramar. Måttar in på 198 cm och ~97cm innerben.
Fast de har kortare styrstam som gör en hel del. Såg det när jag jämförde Grizl CF (XL, 90 mm) med min Ultimate CF (2XL, 120 mm) racer. Grizl har längre reach, men med kortare styrstam sitter jag bekvämare på den än racern.De är väldigt långa dom där Grizl
Från din MB31 -> Grizl![]()
Geometry Geeks
The world's biggest open geometry database. Find bikes by name or numbers. Easily compare bike geometry side-by-side.geometrygeeks.bike
+8mm Reach
+3mm Stack
Precis. Det jämnar ut sig.Fast de har kortare styrstam som gör en hel del.
Fan, Dom kör en 10% outlet nu också….Jag är nöjd i övrigt.
…
Rosa Etap? Tro du kommer bli nöjd.Fan, Dom kör en 10% outlet nu också….
Jaha, Det var detta årets övertidspeng borta…
Återkommer om några veckor om jag är nöjd.
Smaken e som baken, men nå mycke kortare än 80mm tycker jag blir trötsammt om man ska trampa lite längre. Meen gravel världen tar mer och mer inspiration från MTB, Breda styren och korta styrstammar. Snart sitter vi med dämpare på gaffeln också. Elr ja,. De fanns ju de med.Precis. Det jämnar ut sig.
Jamän, Min sambo utryckte det som ”Rosa., Du är ju rätt färgglad och det kommer garanterat reta någon”Rosa Etap? Tro du kommer bli nöjd.