Tips för bra klocka

Tips för bra klocka
Polar vantage V eller M.

Har du andra manicker så du vill samla allt i samma ekosystem? Vill du ha pulsmätning? Det finns många frågor du bör ställa dig. Vad vill du ha ut med klockan?

Tips för bra klocka
Polar M430 är en grymt prisvärd klocka med optisk puls men givetvis kompatibel med pulsband oxå.
Polar m600 har allt som m430 har plus wifi, färgdisplay med touch . Minus för att det är lite större.
Garmin 920XT är väl snäppet vassare multisportklocka, minus för att den inte har optisk puls men plus för bättre batteritid med GPS påslagen och om du frågar mig så har garmin en bättre app.

Om du googlar olika klockor mot varandra t ex. polar m430 vs m600 så får du upp en sida som heter vesus.com där kan du jämföra olika alternativ.

Tips för bra klocka
Bra att kolla så att man får ett polar hrm band med ant+. Jag har inte det och det är lite irriterande om man vill få det att spela med annat. Inget jag hade en tanke på när jag köpte klockan.

Tips för bra klocka
Suunto Spartan Sport har jag haft ett bra tag nu å den är jag nöjd med. :cool:

frid!

Tips för bra klocka
Suunto Spartan Sport har jag haft ett bra tag nu å den är jag nöjd med. :cool:

frid!
Jag har oxå en Suunto Spartan Sport i något derivat. Det är den buggigaste elektronikpryl jag haft. Exempel inkluderar en timer som stannar spontant, har det på video... Senaste uppdateringen pajade stegmätaren som nu mäter knasigt många steg, även när man är helt stilla. Uppdateringsfrekvensen är mycket låg. Det är min tredje Suunto, men aldrig mer. Supporten är ett skämt dessutom. Köp inte en sådan.

Tips för bra klocka
Ja, det låter trist.
Min funkar perfekt utan problem med steg eller nått annat trots att jag har hängt med på alla uppdateringar. För det har ju vart en hel del sådana genom åren. Den senaste för nån månad sedan eller två.
Det borde nog vara nått annat fel på din. Kolla om du kan reklamera den. Funkade klockrent för min kompis som fått en defekt pulsmätare till sin. Fick en ny omgående. :)

frid!

Tips för bra klocka
Är det månne ”Yonsson” från klocksnack.se?
Ja. Jag brukar inte syssla med smarta klockor men jag provkörde Garmin MarQ i några veckor. Pulsfunktionen var under all kritik. Kan tänka mig att den är kanon om man går igång på inställningar och teknik och vill ha en alltiallo-klocka. För cykling däremot föredrar jag min Garmin Edge 530 där man kan se kartor med spår och annat.

Tips för bra klocka
Optisk pulsmätning är värdelöst oavsett klocka.

Kör Garmin själv och frun har Suunto. Föredrar Garmins app därav rekommenderar jag Garmin före Suunto.

Tips för bra klocka
Båda ja o nej. Min Fenix 5 är ganska ok på pulsmätning vid handled jmf med pulsband. Det som inte riktigt fungerar är snabba pulsförändringar, då blir min klocka lite efter men på det hela taget så fungerar det bättre än vad jag trodde det skulle göra.

Tips för bra klocka

Inte lika noggrant men ganska mycket bättre än att inte ha någon pulsmätning alls. Jag tycker det är tillräckligt bra om man bara ha dragit åt klockan ordentligt på armen. Det är dessutom betydligt smidigare än pulsband så jag skulle inte vilja byta bort den optiska.

Jag ger den optiska pulsmätningen en 2:a på cykling, 3:a på löpning och 4:a på simning!

Tips för bra klocka
Men då har vi ju en riktigt kunnig klocknörd här????

Tjena!

Det finns ganska många klocknördar här. Jag själv bland annat.

Tips för bra klocka
Lånar tråden.

Någon som har erfarenhet av Suunto 9?
En kollega tycker hans funkar bra. Jag har en enklare och det är väl sådär. Nyligen utbytt mäter den fortfarande runt en tiopotens för många steg... Det finns ett skäl att dcrainmaker inte rekommenderar några suuntoklockor. Är man okej trots det så är väl Suunto 9 rätt okej i pris numera. Men jag hade nog gått på någon nyare än 9:an i sådana fall.

Tillbaka
Topp