[Tisdagsrajd] - Hellas - 12/4

Aron

Inventarie
Den här tråden är egentligen helt onödig. En massa folk kommer ändå att samlas vid HBB kl 18:30 på tisdag.

Kommer det lite plysch-åkare så skulle jag kunna tänka mig en liten sväng. Gissar att jag kommer vara trött i benen redan innan dock...

Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer med min nya sidekick Tille!

Läckert...

Senast redigerad av en moderator:
12 inlägg redan på söndagen, när var det sån här aktivitet i en tisdagstråd senast:)

Jag kommer, det var grymt i Hellas idag.

cruxet skrev:
-------------------------------------------------------
> 12 inlägg redan på söndagen, när var det sån
> här aktivitet i en tisdagstråd senast:)
>
> Jag kommer, det var grymt i Hellas idag.

Härligt! Ta med dig peffen och beofred så det hetsas lite i täten!

Får vem som helst haka på?
Och var är samlingen? Är det därvid liften och den röda stugan?
Kan man komma även om man är gammal, småfet med diskutabel kondis och bara har en hemmabyggd ss mtb?
Eller är ni elitåkare allihopa?
Tänkte att det skulle vara kul att lära mig lite om hellas då jag bara brukar köra förbi där.

Åkte med den långsammare gruppen och får tacka för en trevlig runda.

Detta var premiär för min del, faktiskt den första turen överhuvudtaget med mtb.

Banan kändes som hyfsat teknisk, så det blev en och annan vurpa. Jag förstår nu varför de flesta hade knäskydd :-)

Misstänker att det inte alltid är så mycket tekniska problem som vi hade på denna tur, ekerbrott, kedjebrott, punka osv.

Hälsningar
Patrik

Snabbgruppen åkte på mysrunda

Vic punkade på a-trail
IMG_0853.JPG

Cruxet, Aron och Fredrik
IMG_0857.JPG

Och så såg typ 10+ grodor påvägen hem när jag punkat precis vid slutet av fem svåra, orkade inte laga punka i mörkret så jag gick hem
IMG_0865.JPG

Som sagt så hade vi VM i mekstopp. Nog det värsta jag har varit med om men då hade vi det ju desto trevligare och kunde snicksnacka lite i alla pauser. Ubu's hoj höll hela vägen (förutom en eker som gick av but who's counting liksom) men han såg lite orolig ut gällande lampan uppe på gula.

Skönt att höra att andra har lite mekfester så här års. Jag var ute i helgen och lyckades med tre mekstop innan jag hade hunnit igenom Sickla skiftet (typ Champs Elyse).

Dock blev det ingen cykling idag då jag inte kom från jobbet förrän 19:30.

Den snabba turen var ... snabb. Inga mekstopp, inga pauser, ingen pardon. Jag hann knappt med svettona i täten.

Skönt med en tisdagstur där jag inte hade utmattningsfrossa på MAX efteråt. Gott om mek/snack-pauser var det, men det var mest trevligt en sån fin sommarkväll. Vägen hem genom Sickla så var tempot desto bättre.

/* Jörgen */

Tillbaka
Topp