[Tisdagsrajd] - Hellas - 20/5

jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Ibland känns det som att detta händer varje
> vecka?

Trasig cykel, också dejavu på nåt sätt

Undrar om det inte är dags för premiär på en happyride efter att ha lurkat forumet i 6 år. Verkar onekligen lite småläskigt.

Behöver man lampor? (dvs, när brukar de lugnare grupperna (om det nu finns sådana) komma tillbaka till hammarby?)

Jag hade faktiskt tänkt ta mod till mig och dyka upp men har nu en underarm som gör grymt ont av överansträngning/inflammation/whatever och det blev inte direkt bättre av gårdagens skogscyklande så det får anstå till senare.

Lite nyfiken på tisdagsrajderna. Kan vem som helst haka på (förutsatt att man faktiskt har en cykel som funkar på stig...)? Brukar det finnas grupper där icke-experter kan åka med?

Det kan ju va mycket folk, typ 50 pers, o lite svårt att förstå vad som händer när man inte varit med förr o inte känner nån. Men de som inte kör så fort brukar dra iväg sist.

Jag siktar på att dyka upp!
Har inte varit med sen förra sommaren.
Åker med sista gruppen, på helstel cykel.
Hittar inte så bra i Hellas trots att jag bor intill, så gruppen behöver minst en icke-noob. :)
Kanske får med mig en till som aldrig varit med förut.

MRosth skrev:
> Känner mig träffad, ska försöka vara på
> plats.
> Har en vit cykel numera så du inte letar efter en
> grön:)

gött:) ska försöka komma imorrn!

krillan skrev:
> Det kan ju va mycket folk, typ 50 pers, o lite
> svårt att förstå vad som händer när man inte
> varit med förr o inte känner nån. Men de som
> inte kör så fort brukar dra iväg sist.

Va? Står det ingen och delar ut röda västar till snabb grupp, gula västar till mellangrupp och gröna västar till lugn grupp? Hur ska då en rookie hitta rätt...?

Det du säger är alltså att man får hovra lite tills det finns en handfull kvar och sen våga sig fram?!?

Tack, jag trodde det var mycket mindre folk. Det ska bli kul att testa, nu har jag läst om det ofta nog :-)

Hmmmm undrar varför jag tog Stantonen till jobbet i morse.

Och en not angående att börja. Jag gick på min första tisdagsrajd samma dag som jag fick min första mountainbike. Jag dog inte.

Nu är jag sur för att min underarm och handled gör ont, det är ju jättegött cykelväder ute och dessutom utlovas flera nybörjare som enligt utsago inte kommer dö avart dyka upp. Hoppas på tillfrisknande till nästa vecka... *morr*

jofahjalm skrev:
> Betyder detta är Stanton är ett pendlarhärke?

Om vi kan fastslå det, kan vi då anse det implicit att Stanton är en CX?

jofahjalm skrev:
> Det är i dessa situationer som jag inte vet om
> man ska köra ett krya, eller ett HTFU. Jag tror
> nog det blir HTFU...

Jag chansade på htfu i söndags och det förvärrade tillståndet så jag vågar mig inte på den igen...

Hackson: Förlåta att vi släppte dig som en fula vana. Vid väntade vid bron jättelänge och hoppas att du inte är björnmat nu. Det var högst alarmerande att du inte återfanns på Göteborg, men ingen åtgärd bedömdes nödvändig.

Tokfin runda! Tyvärr tappade vi bort folk i parti och minut. :( Flåt!

@du från Skåne: hoppas att du hade en fin kväll och att någon lotsade tillbaks dig till civilisationen.

jofahjalm skrev:
> Hackson: Förlåta att vi släppte dig som en fula
> vana. Vid väntade vid bron jättelänge och
> hoppas att du inte är björnmat nu. Det var
> högst alarmerande att du inte återfanns på
> Göteborg, men ingen åtgärd bedömdes
> nödvändig.

Jofa:
Jag överlevde som tur är :-)

Jag och engelsk-talande unga herren (vet inte vad han heter) tappade bort er. Rätt trist, för vi hittade typ ingenting båda två och irrade runt ett tag och gav till slut upp och cyklade tillbaka via Bagis och bostadsområdet. Aja,sånt som händer :(

För övrigt så var jag inte direkt game ikväll, benen kändes som spagetti redan från början och uthålligheten verkade tagit vägen någon annanstans.

Jag får ta revansch genom att dricka ett par extra öl på Göteborg nästa gång. Kul att ses så länge det varade :-)

Hakan

Inte ett, inte två utan vid tredje kedjehaveriet vid masterna blev det pushbike tillbaka hem. Innan dess var allt episkt dock. Jag och spektralen njöt av sällskapet, vädret och de snustorra hällarna.

Fridens!

Magiskt fint ikväll.

Vi fick en hurtfrisk runda ikväll då vår ledare hade väldigt sprättiga ben.

@Aron: jag cyklade hela vägen hem:-)

Aron, jag får skylla på min kamera som har enorma problem med att stänga av sig. Hamnade på efterkälken efter ni svängde av gröna, men plockade up lite folk på vägen (bland annat en med skånsk brytning) och lotsade vidare till kyrkogården där de flesta seglade hemåt. Tog sen en solotur genom sicklaskiftet och hälsade på Peo på Statoiltvätten.
Tack för fin tur! Bilder kommer kanske en annan dag.

Mäktig rajd! Än en gång kändes stigarna nya för mig, även om jag cyklat på de flesta förut. Kände igen mig på blå spåret och Area 51 i alla fall. Det blir sånt skönt flyt när en i gruppen hittar bra.

Vi cyklade med sista gruppen från HBB, och tempot var ganska hårt den här gången.
Nådde maxpuls ett antal gånger, och svettades nån liter, men hade så fantastiskt roligt.
En kedjelagning var enda mekstoppet i gruppen, och inga skador, som det ska vara.
Jag skippade Göteborg pga. blöta kläder och inget ombyte.
Tack alla som var med.

Första gången igår för mig och det gav blodad tand. Nästa gång ska jag försöka komma med en lite nyare cykel än min Cyclepro Colorado från -99. (Kommer även geara upp med diverese nödvändiga reservdelar..)

Tack för sällskapet och reservslangen. Kändes som helt rätt val att vika av hemåt vid Saltisvägen och ta asfalten tillbaka till Hammarbybacken via Hästhagen. Tunga, tunga ben idag. :-)

/Magnus

Och så lite bilder från stigarna och "halvsnabba gruppen" (?).

DSC03506.jpg

DSC03514.jpg

DSC03515.jpg

DSC03518.jpg

DSC03525.jpg

DSC03528.jpg

DSC03529.jpg

DSC03531.jpg

DSC03536.jpg

DSC03537.jpg

DSC03539.jpg

DSC03540.jpg

DSC03542.jpg

DSC03543.jpg

DSC03544.jpg

DSC03545.jpg

DSC03546.jpg

DSC03547.jpg

DSC03548.jpg

DSC03550.jpg

DSC03553.jpg

DSC03559.jpg

DSC03562.jpg

DSC03563.jpg

DSC03565.jpg

...

...och tack erik för att du bröt flödet...

Bilagor

• DSC03569.jpg
    DSC03569.jpg
    169 KB · Besök: 13
  • DSC03570.jpg
    DSC03570.jpg
    177.9 KB · Besök: 16
  • DSC03573.jpg
    DSC03573.jpg
    184.8 KB · Besök: 15
  • DSC03574.jpg
    DSC03574.jpg
    177 KB · Besök: 13
  • DSC03576.jpg
    DSC03576.jpg
    146.3 KB · Besök: 15
  • DSC03577.jpg
    DSC03577.jpg
    200 KB · Besök: 14
  • DSC03578.jpg
    DSC03578.jpg
    204.9 KB · Besök: 13
  • DSC03579.jpg
    DSC03579.jpg
    176.5 KB · Besök: 19
Fel dag att missa cykling alltså. Tack Lasse för fina blider – cool helgon bild på Aron!

AndersRosell skrev:
> "halvsnabba gruppen" !

Som jag förstår det, ena halvan cyklade ifrån den andra halvan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp