Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Det var kul att se att träningen redan är påbörjad! Och att det inte bara var jag som cyklade på lunchen idag.

IMG_20161202_120241.jpg

Jakten på finalsträckan ska göras i helgen!

Bra bild :)

Gillar också hur Hästägarn mörkar materialet genom att köra 26" HT.

Sen bara...BAM, full on endurojärn på raceday!

/Johan

Var svårt att få till en bild med handskarna på ;) Svårt att se nöjd ut då.. Haha

Han körde till och med utan dropperfunktion idag, det var rätt retro alltså.

Var ut och kände på nyförvärvet lite i Röbo idag och det här blir nog bra :-D
Den känns brutal utför! Tyvärr fick jag inte känna på riktigt på platten och uppför då sadelstolpen krånglade lite. Ska kolla på det ikväll. Just nu har jag två ej riktigt fungerande Command Posts, Postar, Posters eller vad det heter...

Cykel i solsken framför en.
20161203_131909.jpg

Cykel i solsken framför Uppsalaslätten.
20161203_135910.jpg

Cykel i solsken framför blå himmel.
20161203_132912.jpg

Sa jag att det var ganska trevligt cykelväder idag?

Skönt, nya Command Posten hade bara lite förarorsakat lättfixat vajerproblem.

Det är mycket riktigt en Vivid Coil som var förjävla trevlig att cykla med! Den kommer bli grym i lite mer kuperad terräng! Den är monterad med en BikeYoke och till de andra dämparna har jag vanliga yoken.
Gaffeln är en RST Rouge som jag inte riktigt vet vad jag ska säga om. Ställde inte in något speciellt på den då den bara är temporär tills Piken kommer från service.

dnleriksson sa:
Skönt, nya Command Posten hade bara lite förarorsakat lättfixat vajerproblem.

Det är mycket riktigt en Vivid Coil som var förjävla trevlig att cykla med! Den kommer bli grym i lite mer kuperad terräng! Den är monterad med en BikeYoke och till de andra dämparna har jag vanliga yoken.
Gaffeln är en RST Rouge som jag inte riktigt vet vad jag ska säga om. Ställde inte in något speciellt på den då den bara är temporär tills Piken kommer från service.

Du verkar gjort ett bra köp! Grattis

Lulle sa:
dnleriksson sa:
Just nu har jag två ej riktigt fungerande Command Posts, Postar, Posters eller vad det heter...
Postörer?

Svenska? Kommandostolpar ;)

Jag cyklade också lite idag och gick bet på Veloteks hillclimb challenge

hillclimb_001.jpg

Tänkte att det skulle vara lite tufft att klara den på SS men jag var inte ens i närheten :)

/Johan

Äh, men va fan jag funderade ju på att cykla upp där idag... Första gången jag ser backen, men vi åkte förbi istället. Får prova imorgon om jag hinner. Känns lättare nu när man kan sitta som en normal människa :-)

Jag undrar jag om jag kommer bli så mycket snabbare... Utför kommer dock allt vara bättre! Perfekt i läskigt-mycket-lutande-Uppsala!

Vinklarna känns inte för branta iaf :-P
received_10154322672567326.jpeg

Foto: Daniel Nstrom

Challenge. Backe. Uppför? Hörde jag rätt? Till när har man på sig?

Edit: tjusig(are) IRL, och vilket premiumväder Daniel! Brutal hoj för brutala Röbo, perfekt.

Senast ändrad:
Finns det någon stig runt Gullboda i Berthågaskogen? På ena sidan huset är det stig och på andra grusväg. Att länka blir svårt utan att komma väldigt nära huset.

Ja, är det så konstigt det då när man har bilavstånd (för normala icke-Loftisar) till den mesta cyklingen ;-)

Cyklad cykel mot stort stenmonument
20161208_203041.jpg

Tror aldrig jag har letat så mycket stigar som ikväll... Var väldigt svårt att hitta med telefonen för min position stämde aldrig överens med Stravaspåren så oftast var jag förmodligen rätt från början, men försökte rätta in mig efter spåret som enligt min telefon gick mitt i spenaten.
Hoppas jag kört rätt på några iaf för jag fick några tider :-)

Lerigt var det också så på första sträckan höll jag nog på dö 3 ggr på första försöket! Träd alla ggr... Det lilla i sista backen var bra svårt att runda när det inte händer nånting när man bromsar!
Var lite träd och grejer som hängde ner på vissa ställen så det inte gick komma förbi utan att nästan stanna. Kan varit jag som var fel också ;-)

Haha, ja nu var det ju ett riktigt undantagsfall att jag cyklade! Har bara varit förkyld på sistone.
Cykeln känns väldigt bra. Hade gärna haft lite torrare så man vågat lite mer och fått känna på cykeln lite mer för nu var det halt!

Enduron ser ju verkligen nice ut!

Körde en sväng i måndags, mest för att testa mina nya cykelskor. Det var ju mest halt ute i Nåsten men helt okay. Blev succé avseende skorna- varma och torra fötter.

Lut någonstans på TT:
IMG_20161205_175825804.jpg

Den här måste vara den sista som är kvar:
IMG_20161205_182704509.jpg

Snyggt och bra trampat båda två. Bonus för härliga lut! Saknar ju heldämpat alltså.

Dagsljus och lite mer lokalkännedom så ska du se att du kan hetsa mot WSB's tider Daniel ;)

Jag kan visa sträckorna i början på nästa vecka eller söndag. Vart #dödsförkyld sedan i lördags, så inte gjort annat än att internetcykla sen dess.

Hets är välkommet!

WSB sa:
Jag kan visa sträckorna i början på nästa vecka eller söndag. Vart #dödsförkyld sedan i lördags, så inte gjort annat än att internetcykla sen dess.

Hets är välkommet!

Intressant. Jag håller ögonen på tråden och hakar gärna på om det blir läge.

/Johan

I helgen blir det snö så kör rätt spår bara så de finns för alla sen! Inga andra spår är tillåtet :-)
Jag vill gärna med också!
Skönt med lite snö förresten så inte uppförsbacken på 2:an blir så lätt.. Den var onödigt lätt nu i leran!

Tillbaka
Topp