Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
s sa:Härligt!
Hur var underlaget? Halt?
Cyklot B sa:Är grusvägarna i Nåsten farbara i dagarna?
Jag tänkte cykla ned till Dalkarlskärret i helgen för att titta på isen och då finns det möjlighet att ta "genvägen" genom skogen, där jag i somras körde grusvägsrally med crossdäck på fulhybriden. Nu har den skotts om med dubbdäck, så det skulle vara kul att prova lite riktigt vinterföre om det är spårat och/eller plogat för däck på halvannan tum.
dnleriksson sa:Var de snabba då?
Edit: var det de hjulen som satt på Coverten förresten?
Hetsjägar´n sa:Kan ni som har lite koll hjälpa mig att tyda On Ones rätt kryptiska info. Har mejlat dom men det brukar dröja. Och bara fem ramar kvar...
Deras Deedar har utbytbara dropouts, http://www.on-one.co.uk/i/q/FROODD27/on-one-deedar-275-steel-hardtail-frame
Men jag fattar inte vilka som passar om man som jag vill kunna köra 9mm qr.
Hetsjägar´n sa:Ja det menar jag nog ja. Hur som helst fick jag just svar på live chatten att det inte finns för QR. Men finns det inte adapters för såna?
dnleriksson sa:Plötsligt händer det! På några få inlägg vill 2 st köpa 26"-hjul :-)
Tack för svar!s sa:Cyklot B sa:Är grusvägarna i Nåsten farbara i dagarna?
Jag tänkte cykla ned till Dalkarlskärret i helgen för att titta på isen och då finns det möjlighet att ta "genvägen" genom skogen, där jag i somras körde grusvägsrally med crossdäck på fulhybriden. Nu har den skotts om med dubbdäck, så det skulle vara kul att prova lite riktigt vinterföre om det är spårat och/eller plogat för däck på halvannan tum.
Det är väldigt lite snö/is nu inne i Uppsala så en inte allt för vild gissning är att det är fullt farbart även med crossdäck oavsett om det är skottat eller ej. Tror aldrig jag sett grusvägarna i Nåsten skottade???
dnleriksson sa:Varför är 135 bredare? Sjukt ologiskt. Informera en okunnig tack :-)
Cyklot B sa:...
Efter Ekensberg var det bättre och öppet för en vintrig version av grusvägsrally. Vet inte om man hade just plogat, men det var hård ojämn is över hela vägen som någon lagt grus på, så det var perfekt för dubbade däck.
s sa:dnleriksson sa:Varför är 135 bredare? Sjukt ologiskt. Informera en okunnig tack :-)
Båda har samma mått mellan gaffeländarna, 135 mm. 142:an sticker in 3,5 mm i gaffeländan på vardera sidan. 135:ans tunnare del av axeln går nästan hela vägen igenom gaffeländan.
Här https://www.bikerumor.com/2014/12/1...-fast-its-about-more-than-just-better-wheels/ (första axelbilden) ser de ut att vara exakt lika långa men normalt är utsticket 5,5-6 mm på varje sida för 135mm (enligt skägget). Bilden visar dock principen på ett bra sätt.