Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Tyvärr visade sig tiden inte funka nåt vidare med icke förhandlingsbara delar av familjeschemat så jag får vara en tråkmåns den här gången (också).

Försöker eventuellt ta mig ut lite tidigare.

/Johan

Conan arkivarien sa:
Gruppcykling verkar jättejobbigt.

Det var det (trots att jag avvek i förtid). Shrue och dnleriksson envisades med att köra jätteknöliga stigar jättefort.

Fast lite trevligt också.
Erik & Johan
DSC_0150.JPG

Daniel & Eric
DSC_0149.JPG

/Johan

WSB sa:
Shrue sa:
WSB sa:
Var nere i Sunnersta på kundbesök och produkttest igår. Kändes mest rätt att ta endurohojen på det :) blev lite nerförsåka också då ju. Halt gräs ;)

Nu blev man nyfiken på vad för jobb som kan kombineras med sunnerstaåsen..

Såg att Sixtenloppet går på söndag (http://www.knivstack.se/Tavling/Varatavlingarlopp/sixtenloppet210), någon som ska dit?
Låter tungt att köra mtb-banan nonstop i 3 timmar, men man kanske kan kör ett varv och sen äta korv i 2,5 timmar istället :P

Hehe, jag är konstruktör och har tagit fram en ny typ av ankarlift åt ett Uppsalaföretag. Så vi gjorde lite produktverifikation i närmsta "skidbacke" ;)

Är vi intresserade av liftassisterad cykling i Sunnersta nästa sommar?

JA!

Jag vet inte hur mycket utförsåkning det går att få till vid sunnerstaåsen men spontant låter det ju svinkul att få cykla utför i uppsala!

JojjeM sa:
Conan arkivarien sa:

Det var det (trots att jag avvek i förtid). Shrue och dnleriksson envisades med att köra jätteknöliga stigar jättefort.

Fast lite trevligt också.
Erik & Johan

Daniel & Eric

/Johan

Jättefort vet jag inte då någon (nämner inga namn) som knappt sett en skog i år inte verkade ha några större problem att nöta mot bakhjulet :-)

Kul att du är tillbaka! Bra med lvg-fläsklåren nu va! Det brukar ge lite att nöta väg har jag märkt. Synd att det var två år sen man gjorde det bara så låren återgått till muskelfri form igen...

JojjeM sa:
Conan arkivarien sa:

/Johan

Kan bara hålla med Daniel, tyckte du var i skrämmande bra form (map uppehåll från skogscyklande) tekniskt sett. Kul att du hängde med! :)

Haha.

Hade ju faktiskt värmt upp med en kortis tidigare. Var ute med en av grabbarna och vovven på en kort och väldigt lugn runda i Lunsen. Ester tar det lugnt på äldre dar.

Ankomst vid Plantis, Hade tänkt hoja från Flottsund men det var knökfullt på lilla parkeringen där.
Luns0.jpg

På rull i knapp styrfart.
Luns1.jpg

Ester tar en spång i maklig takt.
Luns2.jpg

Många såna här stopp för att vänta in hundtanten.
Luns3.jpg

Snickersstopp.
Luns4.jpg

Gustav gillade Banditen skarpt.
Luns5.jpg

/Johan

Fina bilder från Lunsen! Kände mig lite sliten efter turen i Nåsten, men nu blev jag sugen på att cykla igen :)

Ester ser ut att vara lite grå om nosen, hur gammal är senioren?

Jag kan fortfarande bara se översta 10%-en av pixlarna på samtligas bilder, men fan va fint det ser ut att vara, av det lilla! Riktiga aptitretare.

Japan, Kina, Singapore, sen hem, det närmar sig!

// Erik - från Stilla Havets inte särskilt stilla hav.

Dagens runda i Nåsten bjöd (som vanligt) på riktigt fint underlag!

plats1-1.jpg

Jag hittade även en hel del nya spänger påväg från avverkningsgatan mot Norby.
Photo2016-10-18125138.jpg

Spängerna var så rena och fräscha att man kände sig tvingad att borsta av däcket innan man vågade beträda dem.
Photo2016-10-18125238.jpg

Sen hittade jag 5st gubbar som var i full färd med att bygga ytterligare 2st spänger.
Photo2016-10-18125407.jpg

Photo2016-10-18125457.jpg

Brandområdet
Photo2016-10-18130200.jpg

Jojje-style
Photo2016-10-18131701.jpg

Äsch, kan vi inte bara låtsas att det är måndag eller nåt, så slipper vi.

Gubbgnäll låter ju andra sidan väldigt lockande. Tror dock att jag får svårt att komma loss i någon vettig tid :(

/Johan

Någon som ska med en sväng på lördag? Oklart varnärhur, men kan tänka mig åka långt (Lunsen, Gozzis) om så krävs. Nåsten går, som alltid, också bra.

Jag och Lasse vill cykla imorgon Shrue! Blir en förmiddagsrunda i Nåsten med start från skidleden där stigen går mot tt-målet. Samma som sist alltså!
Tyvärr är vi båda ytterst oflexibla imorgon så det är 7.30 eller inget! Eller ja, tidigare går självklart bra också så helt oflexibel är jag ju inte ;-)

dnleriksson sa:
Jag och Lasse vill cykla imorgon Shrue! Blir en förmiddagsrunda i Nåsten med start från skidleden där stigen går mot tt-målet. Samma som sist alltså!
Tyvärr är vi båda ytterst oflexibla imorgon så det är 7.30 eller inget! Eller ja, tidigare går självklart bra också så helt oflexibel är jag ju inte ;-)

07.30 en lördag är ju sjukt tidigt! Kl 8.30 är mitt bud ;)

dnleriksson sa:

Jag är på.

Vilken är skidleden? Svårt att se så här års. =)

Tyvärr Shrue... Marginalerna är inte på vår sida, men anslut gärna och fortsätt din tur när vi ger upp!

Kul s! Jag ska försöka göra en tydlig karta... Eller förresten, du kommer väl också förbi högen? Typ 7.20 där? Det värsta är väl att man lär starta turen med lampa!

dnleriksson sa:
Tyvärr Shrue... Marginalerna är inte på vår sida, men anslut gärna och fortsätt din tur när vi ger upp!

Kul s! Jag ska försöka göra en tydlig karta... Eller förresten, du kommer väl också förbi högen? Typ 7.20 där? Det värsta är väl att man lär starta turen med lampa!

Ok, siktar på 07.20 vid högen då. Kan inte lova att jag dyker upp, så vänta inte på mig....

Ja, det kan man ju undra :)
Misstänker att jag kommer att sova sött.
Lovar att ställa klockan men vid den tiden kommer nog min inre tonåring att vinna (för en gångs skull) så vänta inte på mig.

/Johan

Tillbaka
Topp