Tour de France 2010 - Vem vinner

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyggt fighting face på Voigt! Tror det svider
> lite i benen på honom ...

Klart som f*n att SRM Live packar ihop när den skulle vara som mest spännande. Eller stänger Bjarne av den?

Va!? Missade några sekunder, men det såg ut som att Andy gick upp och stötte s.a. Jens åkte av. Var det så? I så fall känns det rätt klantigt att göra en sådan manöver så sent. Får se om Voigt kör ikapp utför. Sanchez kommer i alla fall att vara en som drar på nu ...

MTBiker skrev:
> Var det inte klantigt kört av Vinokorov?

Vinos mål var nog att kunna assistera contador i slutet på stigningen alt nedför in mot mål alt få de andra lagen att börja köra i klungan. Hans attack var nog inte menad för att själv vinna etappen

Jonka skrev:
> anledningen till att robbie mcewen inte kör
> snabbt uppför är inte för att han är dålig,
> utan för att han sparar sig till spurtetapperna.
> han kan köra mycket snabbare om han vill, men
> varför bränna ut sig totalt på bergsetapper?

Nja, jag vet inte om jag håller med dig. Det har hänt mer än en gång att McEwen har missat maxtiden på bergsetapper då han inte ens kunnat gå med i gruppetton. Jag har även sett honom "på plats" ett par gånger och han har verkligen sett ut att lida i uppförsbackarna.

Vad är det här för humor! Pga dåligt väder drar vi från poolen in i husvagnen och jag kan titta på etappen. Då dyker TVn! Orsa spex, eller?

Nilsen skrev:
> Det här är ju olidligt spännande, kan knappt
> jobba. Följer via den här
> http://gaps.letour.fr/us.php

Vadå jobba, det gick ju inte! Jag blev tvungen att tvinga IT-folket att fixa så att Eurosport Player fungerade.

tillmann skrev:
> Nilsen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det här är ju olidligt spännande, kan knappt
> > jobba. Följer via den här
> > http://gaps.letour.fr/us.php
>
> Vadå jobba, det gick ju inte! Jag blev tvungen
> att tvinga IT-folket att fixa så att Eurosport
> Player fungerade.

Bra där ! :-) T

tillmann skrev:
> Vadå jobba, det gick ju inte! Jag blev tvungen
> att tvinga IT-folket att fixa så att Eurosport
> Player fungerade.

Ha ha ha!

Verkar som Gotland inte riktigt grejar att gå med tillräckligt bra på de riktigt tuffa bergsetapperna i år heller. Han tappade nästan fem minuter på täten idag och är nu på 19:e plats i totalen. Var dock de som hade det värre. Evans tappade så att han bara är 16s före Gotland nu.

Rätt bra spridning på nationaliteterna på top-20. Bortsett från fem spanjorer och två australiensare är det en från vardera Luxemburg, Holland, Belgien, Italien, USA, Ryssland, Tjeckien, Kanada, Kazakstan, Storbritannien, Irland, Sverige och Tyskland. Alltså totalt 15 nationaliteter bland de tjugo första. Och bästa fransman är på 21:a plats - är 25 år sen senaste franska totalsegern nu och det lär ju inte bli någon i år heller.

Men Gotland har ju blivit allt bättre genom åren. Hade det här varit 2-3 år sen hade han tappat 15 minuter på dagens etapp. Sen har jag inte sett några rapporter huruvida han tvingats släppa pga Wiggins eller om han hade kunnat hänga i lite till av egen maskin.

OK. Om han var tvungen att "gulla med Bradley" så faller min kommentar. Lite skum taktik av Sky i så fall, för B är inte långt före Gotland i sammandraget. Om Gotland hade kunnat gå med t.ex. Bassos gäng tycker jag nästan han borde ha fått göra det för B har sannerligen inte briljerat i årets tour än så länge. Dessutom satt B i en hyggligt stor grupp så G hade inte gjort så stor skillnad sista milen in och uppför och utför Madeleine (stavning?) är det han kan göra, bortsett från att möjligen lämna hjul vid punktering, att peppa och det bör ju sportdirektörerna klara av via radiokommunikation.

Och, visst, jag håller med om att han är bättre nu än för 2-3 år sen, men min bedömning är att han fortfarande inte fått till det så att han kommer att hålla alla tuffa bergsetapper under touren. Jag är rädd att vi kommer att få se någon etapp i Pyrenéerna där han tappar mer än 10 minuter. Hoppas dock att jag har fel, för om han kan hålla ihop det resterande bergsetapper kan det fortfarande bli en riktigt bra placering och framför allt skulle det lova mycket gott för framtiden och han skulle kunna få en helt fri roll nästa år.

Och som vanligt visade inte sveriges sk "public servicekanal" 2 sketna sekunder från tdf idag i sportnytt. "Hoppas" (INTE) det händer någon dopingskandal för då kör väl man väl en kvart om cykelsport
och doping.

GoranS: Det bara spekulationer från min sida. Men jag tror att Gotland kommer att fortsätta som han gjort hittills (oavsett om han hjälpt Wiggins eller ej); tappa i sista stigningen men minimera förlusterna till 3-4 minuter per etapp. Det Tomas inte klarar är snabba tempoväxlingar och de brukar inte komma förrän sista veckan. Hur som helst kommer det bli en underbar vecka. Tur att jag går på semester på fredag!

Underbar etappigår. Tur att det går att spela in eurosport på min digitalbox. Sämre med andra kanaler nämligen pga dålig signal.
Hata com hem!
Grymt kört av Andy o Alberto. Touren är riktigt spännande att se på i år. Att se Jens Voigt ta slut var roligt att se ;) Snacka om att kunna köra skiten ur sig.

Black planet skrev:
> Underbar etappigår. Tur att det går att spela in
> eurosport på min digitalbox. Sämre med andra
> kanaler nämligen pga dålig signal.
> Hata com hem!
> Grymt kört av Andy o Alberto. Touren är riktigt
> spännande att se på i år. Att se Jens Voigt ta
> slut var roligt att se ;) Snacka om att kunna
> köra skiten ur sig.

Grymt bra etapp, sitter och kikar på den nu innan jag sticker ut och cyklar, eftersom jag missade den igår.

P

Är det brara jag som har problem med ESplayer idag? Streamen försvinner till o från och kommer tillbaka när man hotar med att köra i VLC.

Johan A skrev:
> Dom dopar sig.

Japp, jag har hört fruktansvärda historier om havregrynsgröt, mesost och nistepack i ryggfickorna. Det går inte att skoja bort.

Sammandraget lär nog vara rätt oförändrat fram till söndag då det borde kunna bli lite action igen. Finns visserligen en liten knäppa sent på fredagens etapp, men jag tror kanonerna resonerar att det inte går att göra speciellt mycket tid där utan att det är bättre att spara krafterna till Pyrenéerna.

GoranS skrev:
> Sammandraget lär nog vara rätt oförändrat fram
> till söndag då det borde kunna bli lite action
> igen. Finns visserligen en liten knäppa sent på
> fredagens etapp, men jag tror kanonerna resonerar
> att det inte går att göra speciellt mycket tid
> där utan att det är bättre att spara krafterna
> till Pyrenéerna.

Jag blir inte förvånad om Schleck försöker få några sekunder på Contador. Han behöver all tid han kan få inför tempot. eller är det bara att jag hoppas på hårdkörning då det är rätt brant.

Oddsen på Cav är nog inte så höga. Känns som att hela HTC Columbia har kommit igång bra för att dra upp spurterna. Kan nib bli snabba sista 50km när de ska köra ikapp utbrytarna.

Tjena, i väntan på att sändningarna från dagens etapp ska komma igång så kan ni njuta av några bilder jag knäppte från Col de Madeleine i Tisdags. Stod vid en ganska brant del ca 9 km från toppen.

Täten
tten.jpg ht=535

Voigt därefter
Voigt_2.jpg ht=701

En trött cyklist strax efter Voigt
efter_voigt.jpg ht=628

Gruppen med Schleck, Contador m fl
contadormfl.jpg ht=565

Armstrong hack i häl därefter
armstrong.jpg ht=471

Lövkvist visar tänderna
Lvet.jpg ht=493

En euskatelcyklist som suktar efter en bättre hoj kanske :)?
euskatel.jpg ht=574

Cadel Evans med sin tejpade armbåge
gula.jpg ht=504

Och sist ett idolfoto på Cancellara:
Cancellara.jpg ht=725

Härliga bilder, tack!

Jag måste bara ta mig ner med familjen och titta på Girot eller Touren eller både och. Ser grymt nice ut.

Såg ni reklampausen? i SIDI reklamen var Filipo Pozzatto med. Tycker det känns sådär faktiskt. Visserligen är han inte dömd men ändå.

MTBiker skrev:
> Såg ni reklampausen? i SIDI reklamen var Filipo
> Pozzatto med. Tycker det känns sådär faktiskt.
> Visserligen är han inte dömd men ändå.

Du tänker på Franco Pellizotti.

Tillbaka
Topp