Tour de France 2010 - Vem vinner
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag kallar Schleckarna för "bröderna Kallur"
> istället då? Blir du lika upprörd då oxå?
> Eller är det helt enkelt du som enväldigt
> bestämmer när man "förlöjligar" eller inte?
> Men det är väl så vi gör här i Sverige, det
> är någon självutnämd expert som ska avgöra
> när någon annan blir kränkt.
Kränka och kränka.
Detta har väl inget med Schleckarna att göra.
Vem som helst får väl tycka att vem som helst är löjlig på ett eller annat sätt.
Du tycker t.ex. förmodligen att jag är löjlig just nu. Varsågod.
Givetvis ska jag som självutnämnd moraliserande expert iofs inte enväldigt avgöra huruvida systrar/flickor/kvinnor förlöjligas eller blir kränkta.
Men jag blir ändå trött på att skribenter i forumet drar in någon kategori människor (i detta fall flickor) som symbol för det löjliga. Att så är fallet är inget jag bestämt eller fått en missuppfattning om.
Om detta spår ska fortsätta kan det väl ordnas på den där gamla moraltråden om bilder på flickor och cyklar. Här kan vi väl fundera vidare på tourdeltagarna och deras chanser?
Förövrigt kommer jag att tänka på Chips Kiesbye. Sök upp honom på youtube om ni glömt honom.
-------------------------------------------------------
> Om jag kallar Schleckarna för "bröderna Kallur"
> istället då? Blir du lika upprörd då oxå?
> Eller är det helt enkelt du som enväldigt
> bestämmer när man "förlöjligar" eller inte?
> Men det är väl så vi gör här i Sverige, det
> är någon självutnämd expert som ska avgöra
> när någon annan blir kränkt.
Kränka och kränka.
Detta har väl inget med Schleckarna att göra.
Vem som helst får väl tycka att vem som helst är löjlig på ett eller annat sätt.
Du tycker t.ex. förmodligen att jag är löjlig just nu. Varsågod.
Givetvis ska jag som självutnämnd moraliserande expert iofs inte enväldigt avgöra huruvida systrar/flickor/kvinnor förlöjligas eller blir kränkta.
Men jag blir ändå trött på att skribenter i forumet drar in någon kategori människor (i detta fall flickor) som symbol för det löjliga. Att så är fallet är inget jag bestämt eller fått en missuppfattning om.
Om detta spår ska fortsätta kan det väl ordnas på den där gamla moraltråden om bilder på flickor och cyklar. Här kan vi väl fundera vidare på tourdeltagarna och deras chanser?
Förövrigt kommer jag att tänka på Chips Kiesbye. Sök upp honom på youtube om ni glömt honom.