Tour de France 2013 - the tråd

Jag har av någon anledning ESPN Classic i mitt TV-utbud. Den här veckan visar de repriser från TdF, just nu jagar Cadel Evans Andy uppför Galibier 2011. :-)

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > just nu jagar Cadel Evans Andy uppför
> > Galibier 2011. :-)
>
> Vem vinner?

Andy vann etappen. Men det är VÄLDIGT spännande. Fortsättning följer i morgon kl 20, det får jag inte missa! ;-)

ESPN Classic var lite roligare för ett par veckor sen. Då körde Lance Armstrong ifrån Jan Ullrich uppför men blev nedspurtad av (läs släppte förbi) Ivan Basso för etappsegern!

Senast ändrad:
Vem är le Patron i pelotonen nu när Cancellara inte är med? Kan inte Kecke kliva fram och börja beordra kisspaus och se till att de väntar efter vurpor och så?

Stevie DeVille skrev:
> Vem är le Patron i pelotonen nu när Cancellara
> inte är med? Kan inte Kecke kliva fram och börja
> beordra kisspaus och se till att de väntar efter
> vurpor och så?

Jag kommer sakna Spartacus. Stilfull cyklist!

Någon som har koll på bra gratisstream eller är det betalstream som gäller? Vilken i så fall? Föredrar engelska kommentatorer!

WTF?
Men förklara det här för mej, den som kan....
Jag har loggat in på eurosportplayer.se på både PCn & smartluren, och i sändningen som jag ser/hör på datorn talas det Italienska, medans det i telefonen kommenteras av Vacchi & Adamsson?

Och ja, jag har provat att logga ut & in flera ggr, ställt in svenska m.m.

Att använda ljudet från telefonen & bilden på datorn kunde ju funka, om det inte var för att telefonen ligger ca. 10-12 sek efter >:-<

Säkert Microsofts "underbara" Silverlight teknologi som ställer till det på datorn medan mobilklienterna använder mer standardiserade teknologier.

Kolla in http://www.wiziwig.tv/ om ni vill köra fulstream. SopCast och AceStream är det som brukar fungera bäst för andra sporter, men jag vet att ofta när det är cykling så finns en ren flashbaserad stream med engelska kommentatorer som brukar ha hyffsad bitrate (~1000 kbps). Själv kör jag Eurosports stream i år.. det enda jag tycker är negativt med den är att dom inte levererar mer än 1800kbps och på lite mer högupplösta skärmar så ser streamen lite halvsunkig ut.

Senast ändrad:
Förra året kunde man ladda ner en app Filmon.tv
Sen valde man kanalen ITV3 eller ITV4

Perfekt på balkongen eller när man är ute på stan

Serenyeti skrev:
> Synd att de kör på den tråkiga sidan av
> Corsica.

Du får vänta tills på måndag.

access skrev:
> Blir intressant hur de gör nu från
> arrangörerna… och GreenEdges chaffis får väl
> nog lite gruppfostran. :P

Gängsnorre?

En dag på jobbet som busschaför...
PreviewFile.jpg.jpg

Krascher/kaos som det brukar var på först etapperna. Alla verkar i alla fall ha tagit sig i mål och jag har inte hört om någon med allvarligare skador.

(edit: Verkar som det blir några som får bryta ändå. Tony Martin ryktas ha brutit ett nyckelben och det är väl inte otroligt att det blir nån mer när de rätt ut allt)

//j

Senast ändrad:
Miss Lycka skrev:
> Han brukar köra SL i vanliga fall.

Det har man väl hört talats om men ordinarie jobb är väl som städerska på Saltsjöbanan?

Tillbaka
Topp