Tour de France 2016 - the tråd

Jag skulle vilja kolla en gång till hur det såg ut när Froome anslöt till Sagan i utbrytningen men hittar inget klipp som visar det. Har för mig att han tog det helt själv. Hade han sin lagkompis på rullen?

Supertramp sa:
Jag skulle vilja kolla en gång till hur det såg ut när Froome anslöt till Sagan i utbrytningen men hittar inget klipp som visar det. Har för mig att han tog det helt själv. Hade han sin lagkompis på rullen?

han fick kämpa rätt rejält för att komma ikapp på ett hjul där. Härligt när man får se lite gester i ansikterna på cyklisterna. Den enda som aldrig rör en min är ju stenansiktet Quintana.

Supertramp sa:

här har du precis när Sagan börjar hamra på pedalerna.

Greipel är tydligen sugen på en spurtvinst idag då han gått med i utbrytningen. Vi får väl se hur det går. Ingen Sagan, Cav eller Kitel att fajtas med i alla fall om gruppen håller undan till strax efter 10 mil.

me.I.am sa:
Konkret sa:
Konkret sa:
Ingenting ju, det där cyklar belgare och holländare i utan att blinka.

[Youtube]

Hur fan bäddar man in förresten? Har testat 4 olika grejer som stod på Google men inget fungerar?

Se punkt 1. http://happyride.se/forum/read.php/1/1077931

HALE BALE! det är 2016 och man är tvungen att ta fram sina HTML skills från nian för att få en video postad på ett fora! Gubbevars!

Det skulle smaka fågel med lite effektsiffror från gårdagens utbrytarkvartett. Vad krävs när fyra av världens åkstarkaste cyklister kör à bloc? Siffror från lagtempon har jag sett, men det här var något annat. Lancaster (80 kg) låg på mellan 500-550 watt i förningarna när OGE tog silver i TTT: http://www.srm.de/news/road-cycling/uci-road-world-championships-men-ttt/

Men eftersom stjärnornas effektsiffror verkar vara en statshemlighet får vi nog ägna oss åt gissningar. Den enda gissning jag gör är att de blev trötta.

Senast ändrad:
Sagan måste verkligen ha varit glad att det blev den där konstellationen - en egen hjälpryttare, gula tröjan som inte är någon spurtare och vars mål primärt är att skapa en lucka och en hjälpryttare till denne som garanterat kommer att köra sig blå i ansiktet för att hjälpa sin kapten. D.v.s., tre kompanjoner som alla har fullt fokus på att gruppen ska hålla undan och ingen som är ett direkt hot i en spurt. Enklare spurt kommer han nog knappast att vinna på touren någonsin.

Fuck tv4play, jag vill inte ha ännu mer reklam i min epostlåda.
Hur går det och när beräknas de gå i mål?
Hinner jag till cafe lemond eller finns det något cykelcafe som visar etapperna närmare hornstull?

Senast ändrad:
GoranS sa:
Sagan måste verkligen ha varit glad att det blev den där konstellationen - en egen hjälpryttare, gula tröjan som inte är någon spurtare och vars mål primärt är att skapa en lucka och en hjälpryttare till denne som garanterat kommer att köra sig blå i ansiktet för att hjälpa sin kapten. D.v.s., tre kompanjoner som alla har fullt fokus på att gruppen ska hålla undan och ingen som är ett direkt hot i en spurt. Enklare spurt kommer han nog knappast att vinna på touren någonsin.

Ja det va helt enkelt den perfekta utbrytningen! Sagan som kör för etappseger och Froome som är nöjd med att bli tvåa (och samtidigt inte har spurtkapaciteten att vara något hot för Sagan). Och sen varsin åkstark hjälpryttare. Kunde liksom inte bli bättre. Hade det tex varit nån till med i gruppen skulle det antagligen blivit taktikkörning i slutet och allt kunnat bli förstört. Nu hade alla allt att vinna på att hålla undan och även Sagan och Froome kunde ta sina förningar nästan ända in till upploppet.

Senast ändrad:
42 km kvar och de ska börja nedturen från Col de Trois Termes. Norsk tv hävdade nyss att det var knappt 2h kvar, men kanske är 90 minuter mer realistiskt? Iaf har du lite tid på dig :)

Adam K sa:
Fuck tv4play, jag vill inte ha ännu mer reklam i min epostlåda.
Hur går det och när beräknas de gå i mål?
Hinner jag till cafe lemond eller finns det något cykelcafe som visar etapperna närmare hornstull?
Valfri sportbar. Har fått O'Learys att visa TdF (eurosport). I år m TV4 bör det vara ännu enklare.

Påminner om alpe d huez förra året, Quintana attackerar och Froomes lagkompisar kör ikapp men Froome släpper deras hjul. Bara att fortsätta köra Quintana, Froome är sliten!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp