Tour de France 2017

Tour de France 2017
NLC sa:
Nån som är ett ess på spanska?

Portal frågar om Landa kunde ha vunnit om han inte behövde arbeta för ledaren. Landa svarar diplomatiskt att "kanske, det vet man inte, men jag kände mig stark".

Portal konstaterar att de måste lägga om taktiken lite nu när de tappat tröjan, bli mer aggressiva.

Tycks inte vara några hard feelings enligt min spanska bisittare.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
ohellstrom sa:
Portal frågar om Landa kunde ha vunnit om han inte behövde arbeta för ledaren. Landa svarar diplomatiskt att "kanske, det vet man inte, men jag kände mig stark".

Portal konstaterar att de måste lägga om taktiken lite nu när de tappat tröjan, bli mer aggressiva.

Tycks inte vara några hard feelings enligt min spanska bisittare.

Men vad kan en hjälpryttare ens göra 150 meter före mål i 20% stigning. Störst nytta hade Landa gjort genom att ta så många bonussekunder som möjligt av övriga, eftersom Il Capitan inte hade en chans på bonus. Att Landa klyver vinden när det går 10 km/h lär ju inte tjäna mycket åt Froome, som dessutom fick sicksacka upp för kullen.

Tour de France 2017
Tour de France 2017
Frågan är om det blir ngn ordning i gruppen bakom eller om tätkvartetten kommer att kunna dryga ut genom att köra jämnt och hårt då de kommer ner på lite plattare delar.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Om sky sett Aru som stora hotet körde sky dagens avslutning med huvudet under armen. Aru behövde inte dra en meter. Om sky's största hot var att Landa skulle ta gula tröjan körde dom helt rätt.

Tour de France 2017
GoranS sa:
NLC sa:
Plattetapp idag, bergigt på torsdag och fredag men undrar lite hur C Prudhomme har tänkt på Bastille dagen med "bara" 10 mil etapp men ffa 1/4 av sträckan utför efter sista bergspriset. Kommer verkligen några våga lag köra hårt för att göra skillnad i sammandraget?
Läge för fransk etappsegrare via en utbrytning som går hem?
Blev ju en rätt hygglig etapp (och fransk etappseger).

Tour de France 2017
NLC sa:
Henrik_E sa:
mhenry sa:
Är det bara jag som har märkt att många cyklister (över)använder uttrycket "for sure" i intervjuer?
Jag kallar det den holländska sjukan. De är värst av alla.

For sure

Hahaha! Detta är vanligt inom många andra idrotter samt liknade sysselsättningar där folks egentliga spetskompetens är en helt annan ön att prata engelska... skandinaviska längdåkare kan fullt ut mäta sig med holländska cyklister.

Tour de France 2017
GoranS sa:
GoranS sa:
NLC sa:
Plattetapp idag, bergigt på torsdag och fredag men undrar lite hur C Prudhomme har tänkt på Bastille dagen med "bara" 10 mil etapp men ffa 1/4 av sträckan utför efter sista bergspriset. Kommer verkligen några våga lag köra hårt för att göra skillnad i sammandraget?
Läge för fransk etappsegrare via en utbrytning som går hem?
Blev ju en rätt hygglig etapp (och fransk etappseger).

Indeed, SKYs taktik gav utrymme för en vågad attack av Contador och den sista utförskörningen var lagom svår för att alla i gruppen med favoriterna skulle våga attackera någon gång var. På det fransk etappsegrare iklädd bergatröjan - det är fyrverkerier.

Tour de France 2017
Mer lättåkt etapp i morgon. Kan avslutningen vara för tuff för de rena spurtkanonerna? Sista dryga halvkilometern snittar närmare 10%. Skulle inte bli helt förvånad om en utbrytning går hem imorgon.

Tillbaka
Topp