Tour de France 2017

Tour de France 2017
Hur funkar det i tempot på lördag, finns det någon schablon-tid som alla kör lugnt om ifall att Froome skulle få något problem? Måste ju vara klurigt när han startar sist...

Tour de France 2017
Mooshie sa:
Hur funkar det i tempot på lördag, finns det någon schablon-tid som alla kör lugnt om ifall att Froome skulle få något problem? Måste ju vara klurigt när han startar sist...
Dom stannar i backen och väntar (och det ska bli kul att se uppför "tanten som skyddar oss" på tempohoj :-) ).

Tour de France 2017
Gött att se Landa på fjärde i totalen, han förtjänar sannerligen att hamna på pallen.

Hade jag varit Sky hade jag gärna sett mer än 30 sekunder lucka till GC-utmanarna Uran och Bardet. Kan man hoppas att de försöker utöka gapet eller är det bara att glömma på en platt sträcka inför TT?

Aru är väl i princip uträknad som GC efter att nu ha släppt ett par etapper. Är han bra på TT?

För övrigt har jag roat mig med dåliga vitsar på Uran. Uran är i strålande form, Uran är helt klart tyngst dag, Uran är glad i Kraftwerk, Uran startade en kedjereaktion i klungan, Uran ser helt utarmad ut efter klättringen.

Tour de France 2017
Kristoffer R sa:
Gött att se Landa på fjärde i totalen, han förtjänar sannerligen att hamna på pallen.

Hade jag varit Sky hade jag gärna sett mer än 30 sekunder lucka till GC-utmanarna Uran och Bardet. Kan man hoppas att de försöker utöka gapet eller är det bara att glömma på en platt sträcka inför TT?

Aru är väl i princip uträknad som GC efter att nu ha släppt ett par etapper. Är han bra på TT?

För övrigt har jag roat mig med dåliga vitsar på Uran. Uran är i strålande form, Uran är helt klart tyngst dag, Uran är glad i Kraftwerk, Uran startade en kedjereaktion i klungan, Uran ser helt utarmad ut efter klättringen.

Sky o Froome är nog rätt nöjda med sina 30s, Froome är ju vanligtvis överlägsen Uran o Bardet på tempo....och nä du kan knappast hoppas på utökat försprång på plattetapper. Kanske vid grym sidvind annars kommer det inte hända något.

Tour de France 2017
2014 var Uran 1:a och 3:a på tempoetapperna i Girot samt 2:a i tempot på Vueltan. Uran slog det året Froome i 3 av 4 tempo de möttes och även 2015 slog han Froome i tempolopp.

I prologen blev Urans tempocykel inte godkänd av UCI så han fick byta cykel.

Än är det inte avgjort.

Tour de France 2017
Bama sa:
2014 var Uran 1:a och 3:a på tempoetapperna i Girot samt 2:a i tempot på Vueltan. Uran slog det året Froome i 3 av 4 tempo de möttes och även 2015 slog han Froome i tempolopp.

Än är det inte avgjort.

Åh fan, visste inte att han var fullt så bra.

Kanske kan bli lite spännande då... :-)

Tour de France 2017
Bama sa:

Än är det inte avgjort.

+ man tänker att i prologen var de regnigt och blött, förmodligen inte helt jämförbara förutsättningar för alla startande.

Tour de France 2017
NLC sa:
Bama sa:

Än är det inte avgjort.

+ man tänker att i prologen var de regnigt och blött, förmodligen inte helt jämförbara förutsättningar för alla startande.

Plus att morgondagens tempo är den 21a etappen...

Froome har väl egentligen bara sett bättre och bättre ut i årets Tour, därmed inte sagt att han har övertygat nån gång egentligen. Bardet och Uran har bägge sett piggare ut, men det känns lite som att de istället har dalat betydligt mer nu mot slutet.

Tour de France 2017
Läste att Aru haft brokit I en vecka nu men han ville satsa så mycket han kunde då hela våren blivit förstörd efter krashen, han kör ju för ett bra erbjudande av ett nytt stall då hans kontrakt går ut i höst...

Tour de France 2017
Frågan är om det blir klungspurt eller om det blir en utbrytning som går hem. Är ju ett antal spurtlag som tappat sina spurtare så det blir lite färre lag som ska dela på jobbet att se till att det blir en klungspurt. Å andra sidan borde ju lag som Katusha och Lotto Soudal vara rätt sugna på en etappseger. Eller så får Henrik_E kanske ett nytt tillfälle att slita sitt hår och spy lite galla!? ;-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp