Tour de France 2019

Tour de France 2019
Under Girot så var det inga problem att hitta livestreams free, visserligen lite hackigt och på konstiga språk, men franzozerna verkar ha mer koll på att det inte läcker ut någonstans... Verkar behövas vpn & konton & registrering osv .... Trist, vart är världen på väg ??

Tour de France 2019
Inte särskilt intresserad av dagens platta etap men under tiden jag tittade fanns det gott om ljud på Eurosport 1 som vi har på nån boxer-kanalj.
Cyklade efter ett tag till Bauhaus, mitt favorit hat-ställe och sen var sändningen slut när jag kom hem. Att Viviani vann framgick ju av TdF-sajten.

Tour de France 2019
Lite mer backar idag. Läge för en utbrytning att gå hem kanske!? GC-killarna antar jag väntar till i morgon innan de spänner vadmusklerna.

Tour de France 2019
Nej, den gruppen som nu är iväg får nog svårt att gå hem. Kan ju tänkas att det finns några som laddar för attack i någon av cat-2-stigningarna och det kan bildas en grupp med hyggligt kompetenta åkare som är avhängda i totalen. Om de kör hårt kan de bli tufft för spurtlagen att ta ikapp det. Skulle hur som helst bli lite förvånad om alla spurtarna är med på slutet och givet det kommer det att vara lite färre lag som jagar.

Tour de France 2019
Ja, det tycker jag. Var inte Froome och Sagan loss tillsammans med varsin lagkamrat på någon etapp för ngt år sen. Det tycker jag var en utbrytning.

Sen kan man fundera på hur stor en utbrytning kan vara.

Tour de France 2019
NLC sa:
Om utbrytningen ska hålla tror jag de behöver vara fler än 4 i täten eller med (mycket) större försprång än 2 minuter.
Nej, du hade rätt.Blev ingen utbrytning idag. Får hoppas på morgondagen. Sannolikheten för klungspurt då måste ändå vara liten.

Tour de France 2019
Större utbrytning och större lucka idag. Dock några i gruppen som ligger rätt skapligt med i sammandraget så huvudfältet får inte låta dem gå hem med alltför mkt om de vill ha chansen på gult.

Tour de France 2019
NLC sa:
Filosofisk fråga: Är det en utbrytning om gula tröjan sitter med i gruppen?

GoranS sa:
Ja, det tycker jag. Var inte Froome och Sagan loss tillsammans med varsin lagkamrat på någon etapp för ngt år sen. Det tycker jag var en utbrytning.

Är nu samtalsämnet mellan Vacchi och Adamson efter tittarfråga

Tour de France 2019
NLC sa:
NLC sa:

GoranS sa:

Ok, vad kommer de fram till?

Tour de France 2019
GoranS sa:
NLC sa:
NLC sa:

GoranS sa:

Ok, vad kommer de fram till?

Det berodde på.

Tour de France 2019
Men när Sagan o Froome med var sin hjälpryttare hade gått ifrån så vad det ingen utbrytning enligt dom.
Där tröjorna är, är det klungan!

Tour de France 2019
Förklaring till namnet La Planche des Belles Filles (English: "Board of the beautiful girls")

"A folk etymology holds that the mountain took its name from the time of the Thirty Years' War. According to legend, young women from Plancher-les-Mines fled into the mountains to escape Swedish mercenaries as they feared being raped and massacred."

http://cg70xnet01.cg70.fr/alfresco/...40fc-9327-d25e820a3c44/content.pdf?guest=true

Tour de France 2019
Enligt TV12-kommentatorn har vi en stigning med 24 graders (=45%) lutning att se fram emot. Skulle förvisso vara lite intressant att se, men jag tror inte riktigt på det.

Tour de France 2019
1888 sa:
GoranS sa:
1888 sa:
Men när Sagan o Froome med var sin hjälpryttare hade gått ifrån så vad det ingen utbrytning enligt dom.
Där tröjorna är, är det klungan!
Är dom=V&A?

Jupps!
Hur funkar det om den gula tröjan är loss ensam följd av gröna tröjan som kör ensam och med rödprickiga tröjan ensam därefter? Har man tre klungor då och hur är det med resten av startfältet om de ligger samlade, är de också en klunga eller de gruppetton?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp