Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha. Hoppas det här betyder att folk kommer sluta tjata om hur bra Pinarellos är.Va fan hände? Är Colnago bättre än Bianchi?
Jösses, tur jag har en Colnago från 2015.
Trist för JV som kört så bra. Offtopic, jag spanar på en Bianchi Zolder.![]()
Helt rätt. It's all about the bike.Haha. Hoppas det här betyder att folk kommer sluta tjata om hur bra Pinarellos är.
Själv tänkte jag köpa en Lazer Genesis under hela touren. Nu blir det nog en Met Trenta istället.?
Så himla pjåkigt kan man väl ändå inte säga att det är med en tredjeplats inför sista etappen?!Förstår inte varför folk räknar med honom?
Roglic blev trots allt femma på etappen så att kalla insatsen för riktigt dålig är att ta i.Sjukt otippat! Undrar om Roglic sprängde sig redan på platten för att köra jämnt med Pogacar eller om han bara hade en riktigt dålig dag? Såg väldigt panikartat ut i backen, struligt cykelbyte och kantig åkning. Ibland undrar jag om det inte vore bättre för dem att köra tempolopp utan radio och bara köra som de planerat istället.
Blir faktiskt gladast ändå av att se Porte på tredjeplatsen, känns som han har arbetat ihop till den pallplatsen under åren :)
Lätt att säga två veckor senare ?Så himla pjåkigt kan man väl ändå inte säga att det är med en tredjeplats inför sista etappen?!
Roglic blev trots allt femma på etappen så att kalla insatsen för riktigt dålig är att ta i.
Var främst Pogacar som gjorde en strålande insats.
Annars var jag själv helt fel ute när jag inför touren trodde på franska framgångar, Guillaume Martin bäste fransos på en 11 plats.
Porte var en liten överraskning, kanske främst att han lyckades med konststycket att inte krascha bort sig. (är förvisso en etapp kvar dock)
Gäller att ta vara på tillfällena! Är ju inte så många i stora etapplopp när Porte är inblandad.Lätt att säga två veckor senare ?
Samma felbedömning här, fast fick en trevlig skogspromenad i solen så alltför ledsen är jag inte.Men vaf.... Här skippade man TdF idag och drog ut och cyklade själv istället, tänkte det kommer ändå inte att hända nåt...
Hoppas Eurosport visar nån repris imorrn.
Vacchi berättade om den "incidenten" i nån av veckans sändningar. De förstörde tydligen nåt på vevpartiet, och då snedtände sportdirren fullständigt.Jumbos sportdirektör blev tydligen skogstokig i samband med att UCI demonterade Rogs vevparti tidigare.
![]()
Reaction to Merijn Zeeman's exclusion from Tour de France
Merijn Zeeman was present at the control of Primoz Roglic's bike after the 17th stage. A discussion arose with the UCI employee in question when the…www.teamjumbovisma.com
Och naturligtvis struntar Eurosport som vanligt i sin tablå och fortsätter visa dötrist tennis...Eurosport 2 sänder cykel kl 22.33-00.30 ikväll, så förhoppningsvis är det repris för oss stackare som gjorde annat i eftermiddags och bara har Eurosport på linjär-tv...
Lemond -89. Fast det var ju tempo den gången.Är det någon som har lyckats göra något av sista dagen, någonsin?
Det är väl gentlemens agreement att INTE göra nåt. Det team som försöker nåt lär nog bli hatade för tid och evighet. Senaste undantaget är väl när man körde tempo sista dagen fr Versailles in till Paris och Greg Lemond tog hem det med, var det 8 sekunder?Är det någon som har lyckats göra något av sista dagen, någonsin?
Är det någon som har lyckats göra något av sista dagen, någonsin?
1947 låg Robic trea inför sista etappen, 2.58 efter ledande Brambilla och 2.05 efter Ronconi. Sista etappen gick från Caen till Paris, 269 km. Robic kom åtta på etappen, drygt 7 minuter efter etappsegraren men körde ifrån Brambilla och Ronconi såpass att de hamnade 3:a och 4:a totalt, 10 resp. 11 minuter efter fransmannen.Är det någon som har lyckats göra något av sista dagen, någonsin?
Det var ordentliga etapper då, det är ju skitlångt! Jag har åkt tåg den där sträckan, till ett projektmöte i Caen, det tog 2.5 timme om jag minns rätt.1947 låg Robic trea inför sista etappen, 2.58 efter ledande Brambilla och 2.05 efter Ronconi. Sista etappen gick från Caen till Paris, 269 km. Robic kom åtta på etappen, drygt 7 minuter efter etappsegraren men körde ifrån Brambilla och Ronconi såpass att de hamnade 3:a och 4:a totalt, 10 resp. 11 minuter efter fransmannen.
Varför just då? Åren 1999-2005 har fortfarande ingen officiell vinnare.Jaja vem som vann i år vet vi ju inte före 2028.
Om det blir någon officiell vinnare iår.. Vem som vann förra året är inte hugget i sten. 8år är/var tiden för attVarför just då? Åren 1999-2005 har fortfarande ingen officiell vinnare.
Äh du vet nog vem han menar.För övrigt sjukt irriterande att Vacchi hela tiden blandar ihop Roglic och Pogacar.
Roglic bytte ju mkt senare än de andra, mitt i det branta partiet. Antingen hade de inte tänkt byta eller så fastnade följebilen på publik eller nåt. Sen hade det förstås inte hjälpt ens med världens bästa cykelbyte för Roglic igår.Angående cykelbyte på tempot: vore intressant att veta vilka som fattade beslut själva, vilka som ändrade sig under pågående lopp osv. Känns som att många tjänade på att byta, men det kan ju också bero på att de var i bra form och utan stress.
Roglic kanske hade tjänat på att inte byta?
Cavagna kanske borde ha blivit tvingad av laget att byta? Känns som han var inställd på att bara kötta på, men någon lagledare kunde kanske ha tagit beslutet åt honom.
Eller så hade inget av det spelat någon som helst roll...
Om det var svar på mitt inlägg så hade jag inte boken (Jakobsens?) som referens utan http://www.memoire-du-cyclisme.eu/Det var andra tider helt klart, med sin egen charm.
Boken är rätt intressant men man får läsa i omgångar det blir lätt lite mycket uppradande av placeringar.
Får man inte ställa ut någon med klätterhojen så cyklisterna bara har att byta utan att vänta på följebilen med det stresspåslag det innebär?
Om tävlingsarrangören har förberett ett speciellt område för det, som på tempobanan vid VM i Bergen, så får man givetvis det. Annars är det av någon anledning inte tillåtet. Lite konstigt kan man tycka när det ju till exempel verkar fullt tillåtet att ha servicepersonal från laget med reservhjul var och varannan meter längs med pavén på Paris-Roubaix…Får man inte ställa ut någon med klätterhojen så cyklisterna bara har att byta utan att vänta på följebilen med det stresspåslag det innebär?
Har ett minne av att Bjarne gick loss solo vid någon TdF, isf antagligen 96 när han vann.Nja, knappt sen det blev standard att avsluta på champs elysses, närmaste jag kan komma på är Vinokourov som vann från en utbrytning annars har det varit idel klungspurter. Men innan dess var det ibland tempo som sista etapp, ex legendariska 1989 när Lemond vann över Fignon.