Tour de France 2022, 1-23 juli

Filippo Ganna kör alltså på 60-11 som tyngsta växel. Ingen risk att han trampar ur den ?

Det är ca 62km/h med 90 i kadens. Med tanke på att det går lite upp o ner kör han ju fortare än det ganska långa stunder. Vet inte vilken kadens han brukar ligga på men det är inte så att man kan slötrampa i 70km/h ens med den utväxlingen.

Fuck man va orolig under Vingegaards sista utförskörning, ladda på det viset när totalvinsten e säkrad o lagkompisen leder tempoetappen...puh.

Det är ca 62km/h med 90 i kadens. Med tanke på att det går lite upp o ner kör han ju fortare än det ganska långa stunder. Vet inte vilken kadens han brukar ligga på men det är inte så att man kan slötrampa i 70km/h ens med den utväxlingen.
Pfffg, tala för dig själv. Det går rykten att både Filippo och WvA slötrampar i 80km/h! Så det så!

Ja förmodligen gav han den till WvA. Intervjun med Jonas på danska TV2 blir intressant att höra vad han säger om det om de frågan han om det.

Edit: WvA sade att JV gav han den i segerintervjun så det verkar som det passar.

Tyckte det såg ut som Vingegaard la ner jakten efter han höll på att sitta i bergväggen*, snarare än att ge WvA etappen. Klokt beslut att tagga ner efter den nära ögat incidenten.

Edit..o där* med bara nån km kvar till mål låg väl Vingegaard 7-8s efter WvA? Kunde blivit tajt iom avslutningsbacken men där körde WvA väldigt starkt. Så, det var ingen soklar gåva från Vingegaard i mina ögon.

Senast ändrad:
Tyckte det såg ut som Vingegaard la ner jakten efter han höll på att sitta i bergväggen*, snarare än att ge WvA etappen. Klokt beslut att tagga ner efter den nära ögat incidenten.

Edit..o där* med bara nån km kvar till mål låg väl Vingegaard 7-8s efter WvA? Kunde blivit tajt iom avslutningsbacken men där körde WvA väldigt starkt. Så, det var ingen soklar gåva från Vingegaard i mina ögon.
Håller med, WvA körde som en besatt i sista backen ???

Han sa i danska TV2 att han slog av efter sista mellantiden för att det var klart där att han skulle vinna. För övrigt var det ett jäkla tryck i tältet i Hillerslev med hans familj och vänner. Glad att man fick se tempot där i dag innan man åker mot Sverige på semester.

Han sa i danska TV2 att han slog av efter sista mellantiden för att det var klart där att han skulle vinna. För övrigt var det ett jäkla tryck i tältet i Hillerslev med hans familj och vänner. Glad att man fick se tempot där i dag innan man åker mot Sverige på semester.
Han hade negativ trend mot WvA vid alla mellantider efter den första o vid sista hade han bara 1s försprång. Så nja, jag gillar Vingegaard skarpt o har hejat på honom hela tiden så det är inte det men jag ser inte dagens etapp som en gåva.

Han hade negativ trend mot WvA vid alla mellantider efter den första o vid sista hade han bara 1s försprång. Så nja, jag gillar Vingegaard skarpt o har hejat på honom hela tiden så det är inte det men jag ser inte dagens etapp som en gåva.
Nä han har säkert fel. Och WvA har säkert oxå fel när han sade det i slut interjuven. ??‍♂️??‍♂️

Nä han har säkert fel. Och WvA har säkert oxå fel när han sade det i slut interjuven. ??‍♂️??‍♂️
Det är en sak att inte köra ända in i kaklet, det gjorde Vingegaard inte idag. Det jag menar är att det inte alls är säkert han vunnit om han kört max hela vägen, snarare gick ju trenden åt andra hållet, och då ser jag inte det som han ger WvA etappen då han inte ägde den när han började slå av på takten. Jaja, struntsamma. Bra kört av båda hursomhelst.

"He ended up coasting home, 19 seconds behind the time set by Van Aert, who suggested afterwards that Vingegaard had maybe let him win.

“No,” Vingegaard insisted. “Of course I took it easy in the last 200m I wouldn’t have won anyway. I think Wout was just the best today and I’m happy he took the win."

Ponera att Cavendish satsar vidare och att Ewan upprepar sitt försök att vinna etapper i alla tre grand tours under samma år. Då får vi en situation där de båda går in med fokus på att vinna en etapp. Kan bli spännande!
Det blev inte en spurtarnas tour och varken Cavendish eller Ewan fick chansen att lyckas med sina mål. Men kul var det ändå!

Jasper Philipsen är upp på deras nivå nu. Med sina två segrar här. Yngre än de andra, och när de nu blir World Tour-team och Merlier lämnar lär han få ännu bättre backning. Han klarar ju bergen bättre än någon annan vilket också ett stort plus för honom under senare delen av ett treveckorslopp

Champs Elyse spurten brukar va tajt o tuff men idag kändes det både luftigt och ospännande. Grym TDF-upplaga hursomhelst. Många år har man suttit o laddat o sett fram emot det o sen har det blivit lite mäh...men i år levde spektaklet upp till ryktet.

Ja verkligen. Fantastisk upplaga. Så många delar som varit så spännande. Både i sammandraget och kampen om de enskilda etapperna.

17AC9164-5A61-4A05-B3E4-69899FC65160.jpeg

Tillbaka
Topp