Tour de France, 2024

Tour de France, 2024
? , är det ngt man bara säger, eller kan du utveckla..?
9AEE8F09-4BD2-4C48-BCF5-53352511DED9.jpeg

Tour de France, 2024
Satt just och tittade igenom resultaten. Om jag ser rätt är det fyra lag som inte satt med i förstaklungan, med följande tidsavstånd för den som kom först i mål.

Alpecin–Deceuninck 18:46
Arkéa–B&B Hotels 18:46
Astana Qazaqstan Team 15:03
Groupama–FDJ 1:41

Alpecin: jag hade nog trott att van der Poel skulle försöka hänga med i sammandraget även om han mest satsar på etappvinster, men de har ju förstås bäst chans med Philipsen på spurtetapperna. Arkea och Astana är väl ganska givet att de satsar på sina spurtare (Demare resp. Cavendish). Så Groupama är kanske det största misslyckandet: Madouas efter med 1:41 och Gaudu med hela 29:14 (samt Martinez på samma tid).

Tour de France, 2024
Vad spelar det för roll? De är knappast GC contenders. De är där för att försöka få Cav att skriva historia, så deras tid är egentligen irrelevant.
Jag tar en kaffe till och tycker ändå att de fick en dålig start. Cavendish må skriva historia om han klarar av det hela, men jag tror att Astana vill att han ska prestera lite bättre.

Tour de France, 2024
Ja, Cavendish gjorde väl precis det han ska på en tuff etapp, liksom de andra spurtarna. Däremot tror jag att Astana, allt annat lika, gärna hade haft t.ex. Lutsenko högre upp. Men det är ju som sagt inte honom laget är byggt för.

Tillbaka
Topp