> Haha, något emot McEwen Peter?
Tja, bara det att han verkar vara en otroligt arrogant, korkad och dryg person.
"The winner of the green jersey is not always the fastest sprinter. But both times I've won it, I've been the fastest." Han vann den 2002 och 2004. 2004 fick han dyng-spö i varje spurt som Petacchi var med i. 2002 var det otroligt jämnt mellan honom och Zabel och baserat på resultaten tycker inte jag man kan säga att han var snabbast.
Sen hela den här incidenten när han hävdar att han inte skulle diskats i år. Pinsamt... "You have to look at it from the front to really see". Just det, för om man tittar på bilden tagen ovanifrån ser man tydligt att det är McEwen som kör in i O'Grady.
Minns inte inte om det var förra året eller för två år sen men det var nån cyklist som gick omkull precis i spurten och låg på asfalten och blödde kraftigt (han blev ivägskickad med ambulansen och jag har för mig han inte kom till start på sträckan efter). Medan han ligger där halvt avsvimmad får han en rejäl utskällning av McEwen för att han hindrat honom på väg mot mål.
Läste dessutom en intervju nyss med honom på Cyclingnews där han skyller båda förlusterna mot Boonen på att antingen han eller Rodriguez (hans leadout) inte kunnat få i tyngsta växeln bak. Herregud, har de inga mekaniker i Davitamon-Lotto eller?