Tour de Mont Blanc

Tour de Mont Blanc
Jag vill inte...

lsvder.JPG

Tour de Mont Blanc
var hittade du dom där lyxtempraturerna? Längst ner i Aosta eller? 3 smarriga plusgrader uppe på grand st Bernad och ihållande regn.

Tour de Mont Blanc
Nu är utvalda delar av KBCK på plats i Frankrike. Idag är vädret perfekt och ölen kall, Frågan är hur det blir på tävlingsdagen.

Tour de Mont Blanc
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Frågan är hur det blir på tävlingsdagen.

Episkt.... På ett sätt eller det andra... Lycka till önskar vi i LCF!!!

Tour de Mont Blanc
Johan A skrev:
> Rock skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Frågan är hur det blir på tävlingsdagen.
>
> Episkt.... På ett sätt eller det andra... Lycka
> till önskar vi i LCF!!!

Johan, vi kanske kan fira grabbarnas hemkomst senare i veckan (går på semester i morgon kväll) ? :-) T

Tour de Mont Blanc
Little Stereo skrev:
> Johan, vi kanske kan fira grabbarnas hemkomst
> senare i veckan (går på semester i morgon
> kväll) ? :-) T

Jag drar till alperna på söndag morgon och är borta en vecka för lite cykling och koll på TdF men efter det så :o)

Tour de Mont Blanc
Johan A skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Johan, vi kanske kan fira grabbarnas hemkomst
> > senare i veckan (går på semester i morgon
> > kväll) ? :-) T
>
> Jag drar till alperna på söndag morgon och är
> borta en vecka för lite cykling och koll på TdF
> men efter det så :o)

Vad är väl en bal på slottet... :-) T

Tour de Mont Blanc
Hoppas för er skull att norrmännen har totalfel i sina prognoser för morgondagen, för nuvarande prognos (baserad på rätt lång cykeltid) låter som en mardröm:

Starten verkar inte så illa med inget eller bara lätt regn och 14 grader. Uppe på Grand St Bernard ser det dock mindre muntert ut med 8 grader och regn. Petit St Bernard ser inte bättre ut, snarare mer regn och någon grad kallare. Över Roselend, möjligen lite mindre regn, men ännu någon grad lägre temperatur (3-4 grader). Målgång med 10 grader och uppehåll.

Tour de Mont Blanc
Någon som vet var man hittar bansträckningen i ett format som man kan lägga in i en Garmin 810.
Skulle vilja testa delar av banan i sommar.
Kan tillägga att jag aldrig lagt in någon bana i min Garmin så jag är helt novis och skulle behöva beskrivning även i handhavande.

Tour de Mont Blanc
IMG_1906.JPG

I somras var jag förbi startområdet efter start o testade första utförsbacken som ju ska avverkad i mörker om man kör på riktigt. Den backen får mig inte att tveka.
Idag kom jag ifatt denna rygg på GC. Han beskrev miserabelt väder även 2017 o ngt ändrad bansträckning pga cykeltävling i Italien.

Tour de Mont Blanc
Rock sa:
Nu är utvalda delar av KBCK på plats i Frankrike. Idag är vädret perfekt och ölen kall, Frågan är hur det blir på tävlingsdagen.
Hej Rock!
Har läst din blogg 2010 o 2011!!!
Blir ngt frestad att försöka men bävar.
Kollar man reglerna så får man inte ha följebil. Får man ”plantera” grejer i förväg i depåerna respektive lämna grejer när man passerar, typ överdragskläder och morgonlyse?? Ser att det står ”luggage pic up” söndag fm i programmet.
Om ja på att plantera ut grejer så blir nästa fråga på hur många ställen och hur hittar man sin egna påse?
Om jag ska ha den minsta chans att klara tiden så måste ALLT flyta perfekt med minimal stopptid.
Tacksam för tips.

Tillbaka
Topp