Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snakepit sa:Kör en Bontrager Rapid pack och tycker det funkar kanon majoriteten av rundorna.
Mindre svettigt än säck men bökigt att dricka om det är hetsiga xc-rundor.
Sämst funkar det om man är full i magen, då tycker jag det klämmer lite väl mycket.
skier sa:Snakepit sa:Kör en Bontrager Rapid pack och tycker det funkar kanon majoriteten av rundorna.
Mindre svettigt än säck men bökigt att dricka om det är hetsiga xc-rundor.
Sämst funkar det om man är full i magen, då tycker jag det klämmer lite väl mycket.
+1 på Bontrager Rapid, jag tycker den fungerar riktigt bra. Jag har flaskställ på cykeln så jag byter plats på flaskorna när den på cykeln är tom.
Jag gillar att hela väskan är sydd i ett elastiskt tyg, hindrar att grejerna skramlar runt för mycket.
lundatok sa:Har ni funderat på bibs med fickor som typ Specialized SWAT?
jekyll sa:På samma tema men en fråga.
Använder någon funnypack tillsammans med ryggskydd?
C-dale sa:Jag har kört med en urgammal Salomonväska,även under tider då folk hellre syntes med en clownnäsa än en bananväska runt midjan.
Raggamuffin sa:C-dale sa:Jag har kört med en urgammal Salomonväska,även under tider då folk hellre syntes med en clownnäsa än en bananväska runt midjan.
Visste inte att de tiderna hade ändrats :)
Rattnalle sa:Jag är väldigt nöjd med min Camelbak Repak för kortare turer där jag inte vill ha så mycket med mig. Det du beskriver får precis plats utöver blåsan. Men den är ju relativt stor med vätskeblåsan som du inte vill ha ändå så den passar ju inte dina behov.
Det är en produkt jag inte begriper mig på. Hela poängen är att slippa ha nåt på ryggen för mig. Annars kan jag lika gärna ha ryggsäcken. Vikten i sig har aldrig stört mig trots att jag nog ofta har 5-6 kg på ryggen.VKruger sa:Rattnalle sa:Jag är väldigt nöjd med min Camelbak Repak för kortare turer där jag inte vill ha så mycket med mig. Det du beskriver får precis plats utöver blåsan. Men den är ju relativt stor med vätskeblåsan som du inte vill ha ändå så den passar ju inte dina behov.
Tack för input! Dock ser den lite väl stor ut för mina behov. Behöver jag vätska har jag ett storage linne från RaceFace som jag brukar köra med.
Ja. Mycket praktiska. Behöver man något är det bara att vrida fram väskan istället för att kränga av sig en ryggsäck.NickPick sa:Längdskidåkningsväskor är alltså en grej?
Det finns en gammal och en ny Repak tror jag. Min är iaf riktigt bra. Komplett med en och en halv liters vätskeblåsa vilket gör den prisvärd. Sitter bekvämt och stilla samt lätt att reglera beroende på innehåll. Väskor med flaska går bort helt för mig, slang ska det vara.AX3L sa:Hip Pack Pro har iaf jag och den är grym! Klar förbättring över den Camelbak Repack jag hade innan iaf. Två hållare för flaskor ser jag som ett absolut krav, och då är det inte många andra kvar heller.
Fattar inte vitsen med produkten måste jag säga. En ryggsäck med lika lite plats i som en midjeväska? Känns som det sämsta av två världar. ?Går igenom gamla cykeltidningar här hemma och trillade över en produkt som jag inte sett tidigare, och som kanske kan intressera någon här (jag tänkte först på @Makten som gillar fannypacks). Vet inte om det är en hiss eller diss.
![]()
Hydration Backpack | Enduro 2.0 | Henty
Stay Hydrated With The Henty Enduro 2.0! This Hydration Backpack Delivers a Secure Fit, Great Ventilation, and a 3L Hydropack for Any Adventure.henty.cc
Tänker att det gör att den inte skumpar så mkt om man har tungt i midjeväskan?Fattar inte vitsen med produkten måste jag säga. En ryggsäck med lika lite plats i som en midjeväska? Känns som det sämsta av två världar. ?