Trailskydd barn

duvillno

Medlem
Trailskydd barn
Hej

I takt med att 8 åriga dottern kör allt mer tekniska stigar har jag börjat fundera på knä och armbågsskydd. Har bara hittat rena downhillskydd. Har ni några tips på passande skydd.

Trailskydd barn
Jag hittade tillslut ett par POC VPD air i XS som passade dottern. De är små i storlekarna och fungerade bra. Udda är bara att POC inte anger storleken på XS, så det var lite av en chansning att köpa.

Trailskydd barn
Härligt att du hittade skydd som passade.
Jag har ixs evo storlek KS för 3-åringen och kids size KL för 6-åringen. Fungerar och passar perfekt.

Trailskydd barn
PeeGee sa:
Jag har ixs evo storlek KS för 3-åringen och kids size KL för 6-åringen. Fungerar och passar perfekt.

Letar skydd jag med, har du möjlighet att mäta 6-åringen? De verkar vara små i storlekarna så velar mellan KM och KL.

e38fa548-7f6e-5504-a0f2-b9c3abf95a60

Trailskydd barn
Jag skaffade ett par Fox Pro Launch Youth knäskydd i stl S/M till 5-åringen.
Sitter väldigt bra redan nu men med marginal att växa i.

Passade på att köpa i samband med test...

Trailskydd barn
Har köpt en del skydd till mina ungar men kan vara ganska jobbigt att hitta rätt storlekar, dessutom kan de vara ganska kinkiga om skydden inte sitter bra. Att de dessutom växer gör det inte lättare heller...
Några som funkat väldigt bra är g-form, väldigt lätta och sköna att ha på sig. Att det inte heller finns ngn R och L gör det hela lite enklare när skydden ska sättas på. Finns också i barnstorlekar, size chart på: http://g-form.com/youth-knee-pads
Det är några svenska butiker som har dem bl.a. https://www.cykelgear.se/tillbehor/...23Xavg1uxNDhUjiPk4YudySTIwXgJ7ChoCRfwQAvD_BwE

Trailskydd barn
tpn sa:
PeeGee sa:

Letar skydd jag med, har du möjlighet att mäta 6-åringen? De verkar vara små i storlekarna så velar mellan KM och KL.

lite missvisande storlekstabell. Enligt den så borda han ha KS som lillebror cyklar med.

längd: 124 cm
omfång: 25 cm
knä-led: 28 cm

Tillbaka
Topp