Trainerpass

Trainerpass
GoranS sa:
Vadå? Har du inte en rigg som automatiskt justerar förhållandet mellan fram- och bakhjulshöjd kopplat till den bana du f.n. kör. Och banan är förstås precis Froomes körning ner från Peyresourde. Och fläktarna i din rigg justeras förstås automatiskt efter farten samt överlagrad vindvektor. Eller har du en gammal stenåldersrigg där inte ens så basala funktioner finns med. Själv funderar jag på att uppgradera till den nya versionen med förbättrad nederbördssimulator så man kan träna cykling i väta för att få den rätta misären med snöblandat regn eller hagel. Är framför allt lite sugen på funktionen där man kan ställa in storleken på hagelkornen. Den verkar väldigt användbar för att få till önskad grad av misär.

Annars kan man anmäla sig till Ötzirundorna.

Trainerpass
Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:
Vadå? Har du inte en rigg som automatiskt justerar förhållandet mellan fram- och bakhjulshöjd kopplat till den bana du f.n. kör. Och banan är förstås precis Froomes körning ner från Peyresourde. Och fläktarna i din rigg justeras förstås automatiskt efter farten samt överlagrad vindvektor. Eller har du en gammal stenåldersrigg där inte ens så basala funktioner finns med. Själv funderar jag på att uppgradera till den nya versionen med förbättrad nederbördssimulator så man kan träna cykling i väta för att få den rätta misären med snöblandat regn eller hagel. Är framför allt lite sugen på funktionen där man kan ställa in storleken på hagelkornen. Den verkar väldigt användbar för att få till önskad grad av misär.

Annars kan man anmäla sig till Ötzirundorna.

Hur justerar man typen och mängden nederbörd på de rundorna? Ringer SMHI? F.ö. har det väl varit lite gnäll på alltför mesiga förhållanden på några av de där rundorna så jag förhåller mig lätt skeptisk till att man verkligen kan kontrollera förhållandena på ett tillräckligt bra sätt.

Trainerpass
Dra inte några förhastade slutsatser nu. Jag är mer teoretiker än praktiker, så några praktiska realiseringar av diverse framfabulerade skapelser är det ingen risk för!

Trainerpass
Och så har vi de transcendenta över-under-intervallerna med pi minuter på (100+pi)% av FTP och e mintuer på (100-e)% av FTP. Upprepas round(e^pi) gånger.

Tillbaka
Topp