Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra input, stämmer nog bra det du säger.NLC sa:Två tankar - för det första är det en fördel om man är konsekvent i testningen och använder samma format varje gång för att kunna jämföra, det andra är att just "Short Power Build" till skillnad från "Sustained Build" och "General Build" fokuserar mer på VO2max och anaerob kapacitet snarare än "muscle endurance" så att i det läget köra först 8 min, sen efter ett 4-veckors block ta det "långa testet" och vänta sig en ökning av FTP-siffran är nog lite optimistiskt.
Vilket program du körde före byggfasen och hur mycket långa intervaller (både tröskel och sweetspot) det innehöll kommer också påverka resultaten, vad gjorde du innan "Short Power Build"?
Så är det ju såklart också, och tyvärr har man väl hunnit tappat en del av kapaciteten på 20min-intervaller när man inte kört sådana regelbundet på över 4veckor...Henrik_E sa:Sen är ju ett 20 min test något man måste öva på också.
NLC sa:Ang virtuell effekt, vad kör du för trainer?
Muba sa:Tjo!
Jag har en liten fundering som ni storfräsare kanske skulle kunna svara på.
Följer idag " Sweet Spot Base Volume: Low Volume I " och är i vecka 4, jag har det riktigt jäkla tungt varje pass, riktigt tungt.
När ni följer ett sånt här schema, tränar ni då något annat under dom andra dagarna? Eller är tanken att benen ska få så mycket stryk att man ska vila mellan cykelpassen?
Jag brukar klämma in några löppass mellan cykelpassen men jag har börjat fundera på om det helt enkelt är så att man pressas så hårt under dessa TR-pass att man ska hålla sig lugn :)
Hur gör ni?
Tackar!
Muba sa:Tjo!
Följer idag " Sweet Spot Base Volume: Low Volume I " och är i vecka 4, jag har det riktigt jäkla tungt varje pass, riktigt tungt.
När ni följer ett sånt här schema, tränar ni då något annat under dom andra dagarna? Eller är tanken att benen ska få så mycket stryk att man ska vila mellan cykelpassen?
Jag brukar klämma in några löppass mellan cykelpassen men jag har börjat fundera på om det helt enkelt är så att man pressas så hårt under dessa TR-pass att man ska hålla sig lugn :)
Hur gör ni?
Tackar!
ancientacid sa:Muba sa:Tjo!
Hur gör ni?
Tackar!
Långt ifrån storfräsare, men såhär har jag delat upp en träningsvecka med TR (baserat på 4st cykelpass)
Pass1: TR pass1
Pass2: Styrka (ben/rygg/biceps/bål) + TR pass2
Pass3: Styrka (Bröst/axlar/triceps/vader) + TR pass3
Pass4: Styrka (ben/rygg/biceps/bål)
Pass5: TR pass4
Pass6: Styrka (Bröst/axlar/triceps/vader)
Tycker det fungerar bra, visserligen baserar jag nuvarande TR-upplägg på Low volume. Tycker generellt att cyklingen gynnas av tung och progressiv styrketräning.
vdvh sa:Någon mer som har problem med att ladda upp .tcx filen från trainerroad till garmin connect?
Har testat några pass men det vill sig inte när jag försöker ladda upp dom bland all övrig träning som synkas till GC.
Masjevel sa:Börjar tappa motivationen att trampa trainer. ca 60 pass sen november har slitit på psyket.
Hur gör ni för att motivera er så här framåt vårkanten innan utecyklingen tagit över helt?
Masjevel sa:Börjar tappa motivationen att trampa trainer. ca 60 pass sen november har slitit på psyket.
Hur gör ni för att motivera er så här framåt vårkanten innan utecyklingen tagit över helt?
kokodrill sa:Masjevel sa:Börjar tappa motivationen att trampa trainer. ca 60 pass sen november har slitit på psyket.
Bra playlists på spotify. Just nu är det gammal skatepunk som peppar.
kokodrill sa:Masjevel sa:Börjar tappa motivationen att trampa trainer. ca 60 pass sen november har slitit på psyket.
Bra playlists på spotify. Just nu är det gammal skatepunk som peppar.
lundatok sa:Jag tror på Nils linje, kort och hårt inne, resten ute.
Ja ERG mode trainer är kanske vägen att gå. Tacx neo eller flux vore det optimala kanske men känns lite overkill för mig. Ska läsa på och jämföra lite billigare modeller.NLC sa:Jag tror mycket på att byta till en smart trainer med ERG mode så du kan öva på att både köra med låg och hög inertia och därmed bredda ditt varvtal/range där kraften finns. Annars är det väl egentligen inga hemligheter, en bred bas t.ex mha sweet spot som följs av en byggfas med inriktning på XCM men se också till att tajma den så att du inte är "färdig" redan långt innan A-loppet går (om du har ett sådant) och därmed måste hålla en lång formtopp.
Själv peakade jag effektmässigt i mars, uthållighetsmässigt i mitten av juni/början av juli och är nu på G att börja om lite lätt. Kanske blir trainertrösk redan i september ?? ≈)
Tack för tipset. Kickr Snap ser mycket intressant ut.jomper sa:Jag är supernöjd med vår Kickr Snap. Funkar både via ANT+ och BT. Tror den kostade 5000 kr.
....