Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
desmo sa:Tror jag har tre månader att ge bort.
Förnamn + Efternamn + epost i PM om någon är intresserad.
desmo sa:desmo sa:Tror jag har tre månader att ge bort.
Förnamn + Efternamn + epost i PM om någon är intresserad.
Alla platser paxade. Återkommer om jag får nya inbjudningar.
ancientacid sa:Tack för svaren, lutar nog åt att jag ger 8min-testet ett försök ändå.
Har jämfört de olika planerna lite och blir nog att jag kör "Short power build" istället, vill ha mer fokus på korta intervaller ju närmare försäsongen det blir så passar nog mitt syfte bättre.
anderssvensson sa:Jag kör Short Power Build high Volume just nu. Riktigt "trevligt" schema med bra variation!
ancientacid sa:Vet inte om jag inbillar mig, men tycker bluetooth känns mer driftsäkert på något sätt. Kan vara att min åsikt färgats en del av de folk man läst om på internet som klagat över att appen tappar kontakt med trainer (verkar som de flesta med problem kört över ANT+)
En annan sak verkar vara att telefonen slukar mer batteri över ANT+. Av en princip avinstallerade jag själv drivrutinerna för ANT+ och kör nu enbart bluetooth (hände en gång att trainern kopplade upp sig till både bluetooth och ANT+ samtidigt, och man kan milt sagt säga att de två protokollen arbetade emot varandra i ERG-mode, därav beslutet att ta bort ANT+ helt...)
ancientacid sa:anderssvensson sa:Jag kör Short Power Build high Volume just nu. Riktigt "trevligt" schema med bra variation!
Sneglade på high volume själv också, men har beslutat att gå på low volume istället. Verkar som en hel del minuter på high volyme är utfyllnad på <70% IF och eftersom jag själv fokuserat mycket på högvolym hittills under höst/vinter med bla 2st 3tim pass/vecka så känns det bättre att fokusera på kortare intensiva pass nu på slutet.
Kommer förövrigt spendera ca 4-5tim/vecka på styrketräning och 9-10tim total träningstid/vecka bör vara lagom.
Får man fråga om du som kör high volume bedriver annan träning också på sidan om cyklingen, eller nöjer du dig med de 7,7tim som detta upplägg ger i snitt per vecka?
jomper sa:ancientacid sa:Vet inte om jag inbillar mig, men tycker bluetooth känns mer driftsäkert på något sätt. Kan vara att min åsikt färgats en del av de folk man läst om på internet som klagat över att appen tappar kontakt med trainer (verkar som de flesta med problem kört över ANT+)
En annan sak verkar vara att telefonen slukar mer batteri över ANT+. Av en princip avinstallerade jag själv drivrutinerna för ANT+ och kör nu enbart bluetooth (hände en gång att trainern kopplade upp sig till både bluetooth och ANT+ samtidigt, och man kan milt sagt säga att de två protokollen arbetade emot varandra i ERG-mode, därav beslutet att ta bort ANT+ helt...)
Stabiliteten verkar inte orimlig, ANT+ verkar dela frekvens med vissa wifi-kanaler. Ställde trainern på ett annat ställe idag, klart närmare en av mina Wifi-AP:s, och då blev wattkurvan väldigt "spikig" neråt vilket den öht inte blev där den stod förut. Ska testa BT nästa gång.
Vill dock ändå ha ANT+ aktivt eftersom jag kör med ett sånt pulsband.
jomper sa:Såhär blev det för mig när det strulade, blev värre och värre under passet också. Nu har jag stängt av 2.4Ghz-radio på den AP som är närmast, det kanske blir bättre då. Test strax :)
Vernersson sa:Det där ser ju helt galet ut! :-O
Idag var det så dags för ftp-test. Något fundersam när jag idag på de två åttaminutrarna endast fick ut 278w. I fredags så gick ju tydligen 5 st att köra på 315-320w.xyklisten sa:Dagens pass blev några åttor. Länge sedan det gjordes något ftp test så den siffran ljuger. Får nog bli ett test i helgen.
jomper sa:SNAP FIRMWARE UPDATES
SNAP v2.2.51 - 23 January 2017
Fixed an issue surrounding power/resistance spikes
Might be it... Har uppdaterat så får vi se om det blir skillnad.