Trans Am Bike Race 2017

Trans Am Bike Race 2017
WSMC sa:
WSMC sa:
GoranS sa:
Irländaren ser dessutom ut att vara utanför bansträckningen.
Samt i dryga 45 mph, vilket borde indikera annat transportsätt än cykel gissar jag.
Undrar just vad som kan ha hänt? Han fortsätter i ca 50 mph, nu avvikande kurs från banan mot nordost.
Nu verkar turen ha tagit tillfälligt stopp här https://www.google.com/maps/place/R...0e8673!8m2!3d37.468029!4d-88.1657445?hl=sv-SE

Något mysko är det.....

Trans Am Bike Race 2017
Topp-3 har blivit bitna av en pit bull på samma ställe i Kentucky. Hayes är nu tydligen på väg för att få en spruta mot rabies.

Trans Am Bike Race 2017
Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
GoranS sa:
Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:
57 stycken har nu brutit. Börjar närma sig 50%.
Håller med om att Anton verkar kört rätt klokt.
Nu har jag varit utan rapporter över helgen och har inte läst ikapp så det är kanske därför jag tycker att "håller med om att Anton verkar köra rätt klokt" låter helskumt.
Vad är det du tycker han gjort dumt?

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Inget alls. Det jag menar är att din formulering får det att låta som att Anton INTE har kört så klokt tidigare. Jag tror nu inte att du menade det så det var ingen kritik Göran. Jag hoppade över emojen, det var kanske oklokt :-).

Trans Am Bike Race 2017
Ok. Var absolut inte min avsikt och jag måste vara hemmablind för jag ser inte riktigt den tolkningen när jag går tillbaka och läser det heller. Hur som helst verkar ju enighet råda kring cyklandet.

Trans Am Bike Race 2017
Skrmavbild2017-06-20kl.08.48.08.png
Skrmavbild2017-06-20kl.08.52.41.png

Det ser ut som Anton får lite välförtjänt sömn på det här charmiga stället.

Trans Am Bike Race 2017
Deutsch är uppe på cykeln. Knappt 200miles kvar. Han unnade sig inte direkt nån sovmorgon så man får utgå från att han tänkt ta sig i mål idag.

Trans Am Bike Race 2017
nisseson sa:
GoranS sa:
Topp-3 har blivit bitna av en pit bull på samma ställe i Kentucky. Hayes är nu tydligen på väg för att få en spruta mot rabies.

Wait what?! Samma hund?

Om du läser det här Anton, så var som sagt uppmärksam på arga pit bulls i Kentucky.
Om du har möjlighet kanske en sådan här https://www.google.se/search?q=bear...r8zUAhUCDZoKHTJbBZkQ_AUIBigB&biw=1200&bih=584 kan komma väl till pass....Kan du avvara ett flaskställ, så har du även ett smidigt sätt att transportera den och den är alltid nära till hands...:)
Cykla försiktigt återstoden av racet!

Trans Am Bike Race 2017
Runt fem mil kvar full mål för Deutsch. Hans ledning är ca 43mil, så han kommer nog att vinna med ett dygn eller drygt det beroende på hur bråttom Lester har toll mål.

Trans Am Bike Race 2017
AL:arna verkar ha återförenats med Peterson. Trion ligger på plats 15-17 och lär sannolikt hamna där om inget speciellt inträffar. Är knappt 100 miles bakåt och en bit över 100 miles framåt med i runda slängar 1000 miles kvar. Förvisso inga ointagliga avstånd, men det känns som de flesta har hittat sin rytm och att avstånden är relativt stabila.

Trans Am Bike Race 2017
Antons gäng tycks ha slagit läger i Rough River, Kentucky, efter en riktig mastodontetapp. Ca 20 timmar har de hållit igång sedan de lämnade Carbondale.

Stoppet där var ju relativt långt, bl.a. för att Anton fick skiftat fälgen på bakhjulet.

Trans Am Bike Race 2017
ohellstrom sa:
Antons gäng tycks ha slagit läger i Rough River, Kentucky, efter en riktig mastodontetapp. Ca 20 timmar har de hållit igång sedan de lämnade Carbondale.

Stoppet där var ju relativt långt, bl.a. för att Anton fick skiftat fälgen på bakhjulet.

Wow! Beror kanske på att de lämnat Ozarks bakom sig och hittat ut på lite plattare terräng.
Om ca 30 mil kommer börjar topografin vibrera igen för ebba ut runt 80 mil senare med nedförsbacke ner till Atlanten.

Trans Am Bike Race 2017
Det är en intressant men obehaglig fråga för Anton att ta ställning till... hur långt kan/vill man eskalera den här hobbyn?

Vissa av oss fick ta ett steg bakåt i år, på gott och ont.

Trans Am Bike Race 2017
HAMR är väl än så länge det distansmässigt extremaste!? Men, snart kommer väl HDMR eller HLTMR...

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Är det verkligen ett måste att eskalera? Längre och längre blir i Antons takt ohanterligt för en arbetande person. Det är ju skönt att cykla till att börja med, det finns olika miljöer att beskåda (både en och två gånger), berg att klättra i, människor att möta, nätter att cykla genom etc etc utan att det handlar om att vara med om något svårare, utmanande. Man sikta på att effektivisera genomförandet i samma lopp.

Tillbaka
Topp