Trans Am Bike Race 2017

Trans Am Bike Race 2017
Nej, som jag antydde är det verkligen inte ett måste att eskalera men man möts ofta av den förväntningen. Jag är gissningsvis inte den enda här som fått frågan "vad ska du göra nu?", "blir det RAAM nästa år?" etc.

Men man kommer till en punkt, som dock är olika för olika för olika människor, när svaret på "vad ska jag nu göra?" av helt praktiska skäl (jobb, familj, önskan om att inte vara hur mycket kuf som helst etc etc) iallafall inte kan vara "längre!".

Trans Am Bike Race 2017
mhenry sa:
Enligt eurotechno-logik blir nästa steg EU-moppe. Faster! Harder! Scooter!

Jobbet ska ju göras ;)

IMG_6810.JPG

Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
ohellstrom sa:
mhenry sa:
Enligt eurotechno-logik blir nästa steg EU-moppe. Faster! Harder! Scooter!

Jobbet ska ju göras ;)

Eller paketcykel. Utan elassistans. Som praktiserades härförleden i Skåne på en 20-milare, väl?

Jovars! Det finns olika sätt att roa sig, tramsa sig och hitta på dumheter.

Att cykla till starten är ett annat sätt att piffa upp en vanlig brevet. Det ryktas att det finns breveter längre bort än Malmö. Jag har ju en känd (?) fäbless för både 60-milare och nattcykling....

Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
Är det verkligen ett måste att eskalera? Längre och längre blir i Antons takt ohanterligt för en arbetande person. Det är ju skönt att cykla till att börja med, det finns olika miljöer att beskåda (både en och två gånger), berg att klättra i, människor att möta, nätter att cykla genom etc etc utan att det handlar om att vara med om något svårare, utmanande. Man sikta på att effektivisera genomförandet i samma lopp.

Intressant fråga, jag svarar Nej ! Jag är själv på en väldigt mkt lägre nivå, men har gjort mängder med olika resor och cykelturer. Har inget behov av att nästa blir värre, men kanske lite annorlunda är bra ? Nya länder ? Tänk efter hur man fixar en ny bra upplevelse för sig själv, en lagom utmaning, något nytt. Var lite philosophical, dom som ständigt kräver längre och mer och snabbare än senaste blir snart besvikna, när det inte funkar längre är det slut.
Numera så måste ju alla jämföra sig hela tiden - "Min semester är häftigare än din semester", osv.... Bara att glömma, fundera ut något som du gillar själv, och skit i vad alla andra tycker !!

Trans Am Bike Race 2017
Jag tror det väsentligen finns 4 typer av cyklister:

1) De som hittat sin cykling, både vad det gäller format och lokalitet, och är nöjda med det.
2) De som till formatet hittat sin cykling men som gillar att variera lokaliteten.
3) De som fortfarande letar, men som vad det lider hamnar i fack 1 eller 2.
4) De som aldrig kommer att fastna utan alltid måste ha ngt nytt.

I låda fyra hittar man bl.a. de som aldrig blir nöjda utan alltid måste ha nya utmaningar som är tuffare än den senaste.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Skulle gissa att jag själv ligger i låda 2. Dock svårt att med säkerhet säga att jag lämnat låda 2 - livet har en tendens att bjuda på överraskningar.

Trans Am Bike Race 2017
It's not that bicycle-touring is so important, it is more that
everything else is equally unimportant.

Never drive faster than your angel can fly..

Trans Am Bike Race 2017
ohellstrom sa:
Att cykla till starten är ett annat sätt att piffa upp en vanlig brevet.

Hur gör man annars?

Sedan finns det såna som cyklar men inte vågar prova på vissa typer av lopp för att de misstänker att det finns hög risk att de bara skulle vilja hålla på med såna lopp. Eller är det (3) ovan?

Trans Am Bike Race 2017
Trans Am Bike Race 2017
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:

Hur gör man annars?

Finessen infinner sig först när man ska till en brevet lite längre bort.

Om man cyklar längre till starten än längden på själva loppet uppfyller man definitionen för 'lite längre bort' då?

Jonas, du får inte gillra såna fällor för ovetande :)

Trans Am Bike Race 2017
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:

Hur gör man annars?

Sedan finns det såna som cyklar men inte vågar prova på vissa typer av lopp för att de misstänker att det finns hög risk att de bara skulle vilja hålla på med såna lopp. Eller är det (3) ovan?
Beror lite på. Om man verkligen inte kommer att prova på det skulle jag inte säga att det är 3. Hottandet av sin cykling tycker jag gott kan inkludera exkluderande av vissa typer av cykling baserat på riskbedömning lika väl som "glädjeupplevelse".

Trans Am Bike Race 2017
AL har hållit nattpaus i drygt 5 timmar nu så kanske är det snart dags att komma ut på vägen igen.

Jack Peterson hamnade ca 14 miles efter AL under gårdagen, återstår att se vad det blir av den luckan.

Trans Am Bike Race 2017
Hmm, Antons tracker tycks ha hängt sig lite... men han var live på facebook alldeles nyss och verkade full av tillförsikt.

Hade inföskaffat en Dog repellant spray för att kunna handskas med traktens trilskande byrackor.

Trans Am Bike Race 2017
Lester i mål som tvåa och Hayes har fyra mil kvar till vad som ska bli en tredjeplats. Hon har runt 100 miles ner till Miami och Bermudez som är inblandade i en batalj om fjärdeplatsen. Skiljer bara några miles de två emellan.

Deneka och Ray har en inbördes kamp om platserna 6 och 7. Deneka har där 16 miles lucka. Betydligt tätare är det mellan Sehili och Lippe i kampen om plast 8 och 9. Bara någon mile skiljer de två åt.

AL-duon och Peterson ligger fortsatt på platserna 15-17. Peterson är just mu några miles före. De har ca 700 miles till mål, dvs mindre än en PBP.

Trans Am Bike Race 2017
I kampen om plats 8 är det Sehili som har några miles ledning på Lippe. De har dock runt 25 mil kvar så där är inget klart.

Trans Am Bike Race 2017
Vad har hänt med Pacifico? Fram till 4014 miles (för 1,5 timmar sedan) ser det helt normalt ut. Sen ett långt hopp utan ngn tracingpunkt till en ny punkt utanför banan. Att det inte kommer några punkter på ett tag händer ju ibland, men position utanför banan och rörelse bort från denna är lite skumt.

Trans Am Bike Race 2017
ALarna verkar ha fortsatt ett par timmar längre än Peterson innan nattvilan och har 22 miles försprång. De har ganska precis hundra mil till mål nu.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Anton är på vägen sen en liten stund tillbaka efter närmare 8 timmars paus. Initialnamnen Amys prick står tills vidare stilla, skulle tro att hon snart är på väg.

Peterson har varit igång en stund ytterligare och är inte så fasligt långt efter - de får väl, i sedvanlig ordning, viss kontakt under dagen.

Sex deltagare i mål nu.

Trans Am Bike Race 2017
Härligt att se honom dra iväg. Han kör snabbare än Trackleaders hinna uppdatera listan. Rent geografiskt lämnar han snart Kentucky för Virginia.

Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
Härligt att se honom dra iväg. Han kör snabbare än Trackleaders hinna uppdatera listan. Rent geografiskt lämnar han snart Kentucky för Virginia.

Snart= ca en VR....:)

Edit: Blir mer noggrant om man zoomar in på kartan...reviderar till ca 40 miles vilket faktiskt är ganska snart...:)

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
WSMC sa:
Petert sa:

Edit: Blir mer noggrant om man zoomar in på kartan...reviderar till ca 40 miles vilket faktiskt är ganska snart...:)

Jag gjorde en snabbedömning av distansen utifrån 10 miles-uppgiften från GoranS och det hade varit anmärkningsvärt om den hade varit fel!

Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
WSMC sa:
Petert sa:

Jag gjorde en snabbedömning av distansen utifrån 10 miles-uppgiften från GoranS och det hade varit anmärkningsvärt om den hade varit fel!
Yes, känns som den(felbedömning av distans) är mikroskopisk.....

Trans Am Bike Race 2017
WSMC sa:
Petert sa:
WSMC sa:
Petert sa:

Ser nu att min syftning kunde ha varit tydligare. Det hade varit anmärkningsvärt om GoranS uppgift hade varit felaktig menade jag. Men det kanske du förstod :-). Nu börjar det bli så snurrigt så det är bäst att koncentrera sig på Anton istället.

Trans Am Bike Race 2017
Petert sa:
WSMC sa:
Petert sa:
WSMC sa:
Petert sa:

Ser nu att min syftning kunde ha varit tydligare. Det hade varit anmärkningsvärt om GoranS uppgift hade varit felaktig menade jag. Men det kanske du förstod :-). Nu börjar det bli så snurrigt så det är bäst att koncentrera sig på Anton istället.
Låter bra. Han såg under omständigheterna riktigt pigg och fräsch ut i senaste klippet på FB. Kötta "sista" biten in mot mål nu Anton!

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
Vad har hänt med Pacifico? Fram till 4014 miles (för 1,5 timmar sedan) ser det helt normalt ut. Sen ett långt hopp utan ngn tracingpunkt till en ny punkt utanför banan. Att det inte kommer några punkter på ett tag händer ju ibland, men position utanför banan och rörelse bort från denna är lite skumt.
Verkar vara vajern till bakväxeln som gått av och han har tagit sig till en cykelaffär. Han är nu åter ute på banan och jagar tiondeplacerade Pim Ter Heneppe som ligger någon mil framför.

Trans Am Bike Race 2017
Minst 59 cyklister har brutit och jag såg någonstans att Hoffman tänkte bryta efter Colorado, vilket är rätt snart, så maximalt 71 av de 131 startande kommer att fullfölja loppet.

Trans Am Bike Race 2017
Är sex stycken som fortfarande inte hunnit 2000 miles efter snart tre veckors cyklande. Sist ligger Chinda David som hunnit 1352 miles. Han har 300 miles fram till näst sista deltagare bland de som kör från väst- till östkust. Med den farten han hittills hållit handlar det alltså om ytterligare 6-7 veckors trampande innan han är i mål.

Trans Am Bike Race 2017
Fattar inte vad som hänt med trackingen. Ser ut som alla ligger och sover, vilket troligen är rätt nära sanningen, men att Ter Hennepe skulle lägga sig och sova med fem mil kvar och att även Pacifico, sex mil bakom, skulle göra detsamma och dessutom samtidigt låter osaannolikt.

Trans Am Bike Race 2017
Lite vanskligt att sova i Damascus kan tyckas, men det är i alla fall stället där ALarna+Peterson valt att tillbringa natten om man ska tro trackingen. Är nu under 500 miles kvar till mål. Ska man gissa på målgång under måndagen svensk tid?

Trans Am Bike Race 2017
Måste varit ngt strul med trackingen för nu är Ter Hennepe i mål och Pacifico har fyra mil kvar.

Efter det dröjer det ett bra tag innan nästa cyklist kan väntas till mål. Borde bli den tidigare påkörde Wacker, men han har ungefär en VR kvar.

Tillbaka
Topp