Trans Am Bike Race 2017

Trans Am Bike Race 2017
Anton och Peterson är iväg och har cyklat ett par mil medan Lippe fortfarande inte verkar ha kommit iväg från Damascus. Är AL-duon på väg att spricka?

Trans Am Bike Race 2017
Nej,nu är de åter i närheten av varandra och Peterson är också med. Är 420 miles till målet, dvs 90% av sträckan är strax avklarad.

Trans Am Bike Race 2017
Bara ett par mil kvar nu för Wacker och 55 för Anton.

Prashanth ligger på fjärde sista plats av de som fortfarande cyklar. Han har avverkat 1890 miles och har alltså i runda slängar 380 mil till mål.

Trans Am Bike Race 2017
Kan bero lite på vad de bakom gör också. Henry är drygt 7 mil bakom och jag tror inte att trion vill bli passerade på "upploppsrakan".

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
Kan bero lite på vad de bakom gör också. Henry är drygt 7 mil bakom och jag tror inte att trion vill bli passerade på "upploppsrakan".

Har Anton (nu börjar vi bli rätt säkra på att han är med har jag hört) tränat spurter? Snart dags att slänga flaskorna och annat?

Trans Am Bike Race 2017
Jag undrar hur Anton uppfattar 44 mil i detta skede. Egentligen lite för lång eller en munsbit? Tydligen i all fall något han kanske kan bränna av utan att sova. Normalt, i hemmiljö, är det helt normalt för alla randonnörer att fixa detta sömnlöst men efter denna förlängda Vätternrunda är uppenbarligen även Anton Lindberg märkt av arbetet.

Trans Am Bike Race 2017
Under 35 mil kvar nu för trion.

Även Hippy är i mål, så det är plats 15-17 som trion går mot. Henry är sex mil bakom så någon mer avancerad sightseeing på vägen är inte att rekommendera om platserna står dem kära.

Trans Am Bike Race 2017
Otroligt grymt cyklat! Jag vill ha en idolbild av Anton :-) Om man kanske hittar en 3-veckors lucka i sitt liv för detta någon gång?

Upplägget (såsom australiska loppet i år) känns riktigt trevligt.... Lite mera ett avslappnat äventyr än RAAM. Och enklare planeringsmässigt.

Trans Am Bike Race 2017
Peterson har ryckt i sista stigningen och ligger nu nästan tre kilometer före ALx2. Vet inte vad de har för respektive däck men hoppas Anton km rulla förbi. Två watt extra i 35 mil gör sitt till, förutom som tidigare nämnts dumpa flarrorna. Skor och hjälm är väl egentligen det enda som är värt att ha kvar?
Edit: Jag måste ha fel på trackern igen för jag får det till över 200 miles.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Hahaha!

Skämt åsido så verkar det onekligen som om de har cyklat mer med än mot varandra och i det läget ska det till en rätt "speciell" person för att försöka lägga in en rejäl stöt precis på slutet...

Trans Am Bike Race 2017
Senast jag cyklade med Anton spurtade han ifrån mig utanför USA:s ambassad. Jag blev lite knäckt faktiskt. Då hade vi i och för sig bara cyklat 20-30 km, men det låter troligt att han slängde in flaskorna på utländsk mark och därmed tog vinsten. ;)

Trans Am Bike Race 2017
Nu är det bara lite nedförsbacke 65 miles kvar för Anton! Heja heja!
/edit: ca 10 mil då alltså :)

Bilagor

• yorktown.png
    yorktown.png
    67.9 KB · Besök: 63
Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Har Lippe tagit en paus eller är det bara strul med uppdateringen på trackern? Är ett bra tag sen det kommun ny position för henne.

Tillbaka
Topp