Trans Am Bike Race 2018

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar ligger på 30:e plats och bör har snart avverkat loppets första 600 miles. Sen en dryg halvtimme tillbaka befinner han sig här (om man ska tro trackern).
Capture.PNG

Frågan är om det är ett tidigt nattstopp han har tagit i Richland, Oregon, eller om det bara är ett kortare stopp. Det som möjligen talar för ett tidigt nattstopp är det faktum att det de närmaste 10+ milen inte direkt dräller av motell längs vägen. Det enda jag ser som ligger i direkt anslutning är dessutom ett ställe som heter Hell's Canyon Inn och en helvetisk nattlogin kanske inte är helt idealisk!?

Trans Am Bike Race 2018
Fyra stycken har redan kastat in handduken vad det verkar som. Skedde mellan mile 117 och 278. Dessutom står Zarebinski fortfarande på 0 ft. Tror han behöver öka om detta ska funka.

Trans Am Bike Race 2018
Cuttriss verkar ha tagit in på Gateway Inn medan Pauli satsat på Super 8, båda i Grangeville. Får se vad Andersen gör när han strax anländer till den orten.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar O. sa:
Baker City. Fruktansvärd motvind de sista milen. Annars så har det rullat på rätt bra idag. Fyra klättringar över bergspass på över 1500 m. Det suger musten ur benen. Vackra vyer också. Jag fortsätter ett tag till idag.
ojoj, den bilden! givet kalendermaterial!

/edit: nu kom ju inte bilden med, provar igen:

filename=98D62AFC-0146-4474-8074-613A727FE67F.jpeg

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Känns som det håller på och går in mot nattvila på många fronter nu. Pauli har omlokaliserat till Downtowner Inn, Andersen har stannat vid Super 8, Gunnar är kvar vid Hitching Post Motel, ...

Trans Am Bike Race 2018
Rushton verkar gilla cykling mitt i natten. Han är en av de ganska få som verkar vara igång nu och han har fått en lucka som nu är runt 4 mil till de närmast bakomvarande i täten.

Trans Am Bike Race 2018
Ser ut som Rushton gör ett rejält ryck. Ni med 26 mi ner till de knoppande förföljarna. Pluppen hoppar runt i bergen för varje uppdatering. Vilken hårding.

Trans Am Bike Race 2018
Fjärdebrunn sa:
Ser ut som Rushton gör ett rejält ryck. Ni med 26 mi ner till de knoppande förföljarna. Pluppen hoppar runt i bergen för varje uppdatering. Vilken hårding.

Så där ja, nu har vi en deltagare som verkar mer odödlig än resten av fältet. Så länge det varar. Jag tycker att det händer mycket intressant i detta RACE (som arrangören skriver på hemsidan).

Trans Am Bike Race 2018
Oj, nu håller Happys just nu bästa tråd på att ramla av förstasidan. Jag ser bara en lösning, Gunnar och de andra får cykla snabbare (och sova på dagen?) så GoranS får mer action att förmedla.

Heja Gunnar och Göran!

Trans Am Bike Race 2018
Heja heja Gunnar, bra kört!
Nu är det bara ca 751 miles(google säger 68 timmar, men jag gissar att det inte gäller dig) till du ser Snake River nästa gång i Moran, Wyoming...:)

Bonusinfo om Snake River:
-1670 km lång samt biflod till Colombia River
-Evil Kniviel försökte hoppa över floden 1974 i Shoshone falls, ett hopp på 3/4 mile som dock misslyckades

Trans Am Bike Race 2018
Freddie L sa:
Oj, nu håller Happys just nu bästa tråd på att ramla av förstasidan. Jag ser bara en lösning, Gunnar och de andra får cykla snabbare (och sova på dagen?) så GoranS får mer action att förmedla.

Heja Gunnar och Göran!
Nja, jag tycker Gunnar och övriga cyklister sköter sig utmärkt. Snarare att lösningen borde vara att några andra går igång och postar lite mer frekvent i tråden. Helt övertygad om att det går att krama ur betydligt mer info än det jag svamlar om.

Trans Am Bike Race 2018
Hacker har f.ö. återtagit femteplatsen, men upp till fjärde är det nu snart tio mil. De fyra första ligger dock inom i runda slängar fem mil, vilket i dessa sammanhang nog får anses rätt tajt.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar har passerat de första hundra milen (med 4 mils marginal). och har mindre än halvmilen fram till Cédric André som är närmast framför medan Kiedrowski närmast bakom har mer än en mil fram till Gunnar.

Trans Am Bike Race 2018
Rushton verkar förvisso gå lite i motfas. Han hade senaste längre pausen mellan klockan 15 och 20 lokal tid igår (om jag räknar rätt). Han har alltså varit igång i 13,5 timmar nu. Andersen, nuvarande tvåan, lämnade nattvilan (knappt sex timmar lång) för 5,5 timmar sen.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar har precis passerat 700 miles. Han är dock stillastående sedan 40 minuter enligt trackern, precis norr om Tamarack Mill. Power nap?

Trans Am Bike Race 2018
Skifte i täten. Andersen leder nu med knappt 3 miles före Rushton. Pauli och Cuttriss ligger 31 resp. 35 miles bakom. Samtliga har passerat 1000 miles.

Trans Am Bike Race 2018
En liten genomgång med statistik kring hur långt cyklisterna hunnit:

>1000 miles: 4
900-1000 miles: 7
800-900 miles: 8
700-800 miles: 32
600-700 miles: 19
500-600 miles: 13
400-500 miles: 13
300-400 miles: 8
200-300 miles: 2
<200 miles: 2 (varav en fortfarande står på 0)
Brutit: 6

Trans Am Bike Race 2018
Det är sanslöst att detta kan vara så spännande. Jag tror Gunnar tillhör dem som kan disponera totala sträckan bäst. Verkar lite väl långt för att rycka i början eller spurta på slutet. Ekonomi, sans och pannben tippar jag ger bra placering. Tack till er som går på djupet för att följa och tack till Gunnar för liverapporter. Kämpa nu, vi tror på dig och din förmåga.

Trans Am Bike Race 2018
Trean, Kraig Pauli, är också på ingång till Wisdom där ledarduon verkar ha stannat vid varsitt motel. Han har "bara" ca 10 miles klättring kvar sedan är det nedför ca 23 miles till Wisdom.

Trans Am Bike Race 2018
Kul! Gunnar har hunnit ifatt Ryan Flinn som är den mest aktiva och underhållande av de alla på sociala medier. Håller med Hasse. Tror att Gunnar kommer visa att ha kan disponera det här smart framöver.

Trans Am Bike Race 2018
Här är Facebookinlägg kopierat:

Trans Am Bike Race. Dag 2 och 3.
Ifrån Waltervill där jag sov en timma på golvet i postkontoret, så fortsatte jag vid 04 upp till Mackenzie Bridge. Hade ingen mat så jag var tvungen att vänta en timma innan General Store öppnade.
En fantastisk klättring upp till 1600 m. sög verkligen kraften ur benen. Utförskörningen var snabb. Det är en speciell känsla att susa fram i över 70 km/h på slingrande skogsvägar.
Efter 15 mil med plattare körnig var det dags att återigen börja klättra. Nu var det mer gradvis klättring på Occo pass, men höjden var ungefär densamma. Efter en tre mils utförskörning kom jag in i den lilla staden Michel. Där har några vänliga personer satt upp en kontroll med mat och övernattingsmöjligheter.
Oj jag får berätta om dag tre imorgon. Tappar telefonen hela tiden för jag somnar.
Lite bilder i alla fall.
Gunnar Ohlanders foto.
Gunnar Ohlanders foto.
Gunnar Ohlanders foto.
Gunnar Ohlanders foto.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar på 37:e plats efter att ha stått stilla i en halvtimme och då passerats av två cyklister.

Andersen 10 km före Rushton.

Hacker har varit stilla i 9 timmar, hoppas det inte är något allvarligt men det verkar inte så bra.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar närmar sig Lobera som körde om Gunnar någon gång igår.

Ingen fara med Tanja Hacker. Hon har varit på väg en dryg timme nu och har redan betat av ett flertal av de placeringar hon blev av med under sitt långa nattstopp.

Tillbaka
Topp