Trans Am Bike Race 2018

Trans Am Bike Race 2018
A7CCFE5F-DB0D-45CA-8100-08614F6CE34D.jpeg

Yeehh. Done with Kansas.

Trans Am Bike Race 2018
Samling i Ash Grove! Sex TABR:are, inklusive Gunnar, verkar tillbringa några nattimmar där i alla fall. De ligger på platserna 16-20. André tog nattvilan 7-8 miles tidigare.

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Samling i Ash Grove! Sex TABR:are, inklusive Gunnar, verkar tillbringa några nattimmar där i alla fall. De ligger på platserna 16-20. André tog nattvilan 7-8 miles tidigare.

Jag tycker Gunnar ser ut som ny fortfarande. Har du sparat en "Höja farten och sluta sovaspurt"? Oavsett känns det som du genomför detta exemplariskt.

Trans Am Bike Race 2018
I täten är det fortfarande Graber före Andersen och Lewis. Graber har 378 miles till målet, så det är nog uteslutet att det skulle bli målgång idag. Det får vänta till på måndag. Andersen har en 174 miles fram till Graber och 86 miles ner till Lewis, så just nu ser det ut som han kommer att gå in på en andraplats, i synnerhet som Lewis bör vara lite missgynnad av att det nu är relativt kuperat en bit.. Lewis har dock fått lite hot bakifrån i form av Schulz. Är fortfarande 69 miles mellan dem, men vem vet ...

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar rullade precis nu ut ur Ash Grove.

Topp fyra cyklar, Pauli är kvar på stället sedan 19 timmar. Lewis har knaprat in liite på Andersen men det kan nog tillskrivas det kvartslånga stopp som Andersen tog nyligen. Punktering kanske.

Trans Am Bike Race 2018
Från publika FB-gruppen:

Update on my husband John Egbers. No changes from yesterday. He is still sedated and intubated the surgeons worked 9 hours yesterday repairing almost all of his injuries
C6 fracture which is the most critical of them all broken clavicle, Broken scapula fractured ribs many Road abrasions facial lacerations a large cut on his left arm and left leg broken it has a external fixtator on for now when the swelling goes down he will need a surgical repair of a tibial plateau fracture and the tib/fib there is also a small fracture in his lower back I am not sure what is going to be done for that. So they are busy putting Humpty Dumpty back together again.

Trans Am Bike Race 2018
Antingen har Pauli sovit länge och sen teleporterat sig framåt eller också var det något strul med trackern, för hans prick studsade för 1,5 timme sen fram 174 miles.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
WSMC sa:
WSMC sa:
Gunnar har för övrigt ca 76 miles fram till topp 20 placering, vilket kanske kunde vara ett roligt mål att uppnå, om man nu är lagd åt det hållet, att man bryr sig om placeringar i sådan här mastodontlopp.....
29 miles nu....Kämpa Gunnar!!
Gunnar nu uppe på 19:e plats!
Trenden är klart på uppåtgående.
Snacka om att disponera krafterna rätt!
Håll ihop nu ända in till vattenbrynet på östkusten Gunnar!

Trans Am Bike Race 2018
WSMC sa:
WSMC sa:
WSMC sa:
Gunnar har för övrigt ca 76 miles fram till topp 20 placering, vilket kanske kunde vara ett roligt mål att uppnå, om man nu är lagd åt det hållet, att man bryr sig om placeringar i sådan här mastodontlopp.....
Hm, jag får det till 20:e plats. Eller räknar du bort Hacker efter hennes felkörningar tidigare i loppet?

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
WSMC sa:
WSMC sa:
WSMC sa:
Hm, jag får det till 20:e plats. Eller räknar du bort Hacker efter hennes felkörningar tidigare i loppet?
Yes, räknar iskallt med att det blir en diskning där.
Nej då, skämt och sido så vara jag tydligen bara lite väl optimistisk i min räkning av framförvarande cyklister..:)

Trans Am Bike Race 2018
Hejja Gunnar!

Håller med tidigare skribenter att du ser oförskämt pigg ut - tack för bilder och uppdateringar. Hoppas att du känner stödet hela vägen från Sverige. Såhär från tangentbordet så ser det riktigt trevligt ut.

Tack också till GoranO för liverapportering och analyser.

Trans Am Bike Race 2018
Mikva sa:
Hejja Gunnar!

Håller med tidigare skribenter att du ser oförskämt pigg ut - tack för bilder och uppdateringar. Hoppas att du känner stödet hela vägen från Sverige. Såhär från tangentbordet så ser det riktigt trevligt ut.

Tack också till GoranO för liverapportering och analyser.

Pssst! "S". GoranS....

Trans Am Bike Race 2018
Mikva sa:
Hejja Gunnar!

Tack också till GoranS för liverapportering och analyser.

Edit: Tack Hasse#7 - rätt ska vara rätt!

Trans Am Bike Race 2018
Bara 232 miles kvar till mål nu för Graber som ser ut att ha klarat av den sista lite större stigningen i Appalacherna. Han bör om inget oförutsett inträffar rulla i mål imorgon (lokal tid). Andersen har 394 miles kvar. Känns tveksamt om han hinner till mål på måndag. Skulle gissa på tisdagsmålgång.

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Bara 232 miles kvar till mål nu för Graber som ser ut att ha klarat av den sista lite större stigningen i Appalacherna. Han bör om inget oförutsett inträffar rulla i mål imorgon (lokal tid). Andersen har 394 miles kvar. Känns tveksamt om han hinner till mål på måndag. Skulle gissa på tisdagsmålgång.

Graber blev inte märkbart hindrad av värmen som utvecklade sig innanför kolfiberkarossen. Är kolfiber bra på stt avleda värme?

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Gunnar fortsatt på 20:e plats, nu med 20 miles fram till Hacker och 21 miles bak till André.

Sub 20:e är inom räckhåll. Vänta, höll på att glömma alla miles som är kvar... om ett dygn kvar borde Gunnar nå 3000 miles sedan start och då återstår, eeh 1300 miles. På svenska: 208 mil.

Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
GoranS sa:

Graber blev inte märkbart hindrad av värmen som utvecklade sig innanför kolfiberkarossen. Är kolfiber bra på stt avleda värme?
Om man kikar på videon i https://happyride.se/forum/read.php/1/3354464/3363768#msg-3363768 ser man att han inte kör med någon kåpa utan har den som cab. Borde hjälpa en del.

Trans Am Bike Race 2018
Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
GoranS sa:
Om man kikar på videon i https://happyride.se/forum/read.php/1/3354464/3363768#msg-3363768 ser man att han inte kör med någon kåpa utan har den som cab. Borde hjälpa en del.

Jag såg den tidigare. Kyler man inte endast ner huvudet? Räcker det för att kroppen ska få en bra arbetstemperatur? Erfarna velomobilcyklister är väl typ de enda som kan leverera ett grundat svar.
Det kanske räcker med tanke på att det krävs såpass mycket mindre effekt så att säga.
I början hade han väl en kåpa med ett lufthål i om jag minns rätt.

Trans Am Bike Race 2018
Jag tycker att om det blir varmt nere i "lådan" borde värmen ha en tendens att stiga uppåt och söka sig ut ur hålet, så jag tycker det borde bli en bit bättre än med kåpa på. Sen blir man ju av med fartvinden på resten av kroppen som du är inne på och det bör väl vara en nackdel. Å andra sidan får man skugga.

Ja, vi skulle behöva någon med velomobilerfarenhet för att reda ut begreppen.

Trans Am Bike Race 2018
Andersen har 216 miles kvar och Lewis har 373 miles. Han kan dock kanske inte känna sig helt säker på en pallplats för Schulz är inte mer än 35 miles bakom. Att cykla in det på högre fart är nog tufft, men det kan bli en fråga om vem som kan få in flesta timmar på cykeln idag och imorgon.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar kvar på 20:e plats. Är 42 miles fram till Hacker. Däremot jagar en hungrig trio i form av Lopez, André och Bartley bakom. De är mellan 11 och 18 miles bakom Gunnar.

Trans Am Bike Race 2018
Ryan Flinn berättade för två dagar sen att han hade uppmärksammat hur en av deltagarna framför honom hade sin mamma med sig (i bil) som ett slags support. Inte riktgt schysst tycker jag. Går att höra vad han säger om det vid 6.40

Trans Am Bike Race 2018
freddiesan sa:
Ryan Flinn berättade för två dagar sen att han hade uppmärksammat hur en av deltagarna framför honom hade sin mamma med sig (i bil) som ett slags support. Inte riktgt schysst tycker jag. Går att höra vad han säger om det vid 6.40
Det hade varit coolare om mamman varit med på cykel, t.ex. en gammal damtralla :-)
Men håller med, inte riktigt sjysst.

Trans Am Bike Race 2018
freddiesan sa:

Det beror väl lite på hur länge morsan hakar efter kan jag tycka. Har inte tittat på klippet ens.
Men passerar man hemtrakterna och morsan kör med en timme kan väll vara en sak. Hänger hon på hela vägen är de i fel lopp.

Tillbaka
Topp