Trans Am Bike Race 2018

Trans Am Bike Race 2018
Undrar om Tapp och Gunnar drabbats av problem med framkomligheten. De har varit stillastående i 2,5h resp 1h och det på eftermiddagen lokal tid.

Trans Am Bike Race 2018
Ny Flinn-uppdatering. Hans hudabscess är så pass allvarlig att de måste söva ner honom för en lättare operation då bölden ska tömmas på var. Såret kommer vara öppet efteråt för att undvika fortsatt varbildning så det låter som att Flinn är ute ur leken. Han är även anmäld för Transcontinental Race om lite över 1 månad. Ett slutförande av både Trans Am och Transcontinental verkar alltså vara i fara just nu. Han har under detta lopp lyckats samla på sig en del pengagåvor för att slutföra sin "Triple Crown" som han kallar Indipac Wheel Race + TransAm + Transcontinental. Några bilder på den sargade Flinn på väg till operation:
Innan han visste att en operation var nödvändig:
IMG_8551.PNG

Och efteråt:
IMG_8554.PNG

Trans Am Bike Race 2018
Mindre än 300 miles kvar för Gunnar. Han ligger på 14:e plats med 19 miles fram till plats 13 (Murray) och 30 miles till plats 12 (Rigg).

Bakåt är det 23 miles till Tapp (fortfarande stillastående) och Lopez och 26 miles till Hacker. Sen är det en lucka på över 80 miles.

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Mindre än 300 miles kvar för Gunnar. Han ligger på 14:e plats med 19 miles fram till plats 13 (Murray) och 30 miles till plats 12 (Rigg).

Bakåt är det 23 miles till Tapp (fortfarande stillastående) och Lopez och 26 miles till Hacker. Sen är det en lucka på över 80 miles.

Hur jag än räknar så får jag det till att Gunnar ligger på 16:e plats.
Men med tanke på att jag har haft fel när jag har räknat ut hans placering tidigare, så kanske någon kan hjälpa till och reda ut hur det ligger till....

Trans Am Bike Race 2018
Nej, du har rätt. Det är den där Mobile table-sidan som jag kikar på som slarvat bort två åkare som gått i mål. Så, de placeringar jag angivit ska justeras upp med två. Sorry!

Trans Am Bike Race 2018
Blev mest orolig över min egen förmåga att räkna från 1 till 16....:)
Keep up the good work!

Kötta hela vägen tills du når atlanten nu Gunnar!

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar verkar ha tagit sista(?) nattpausen med 218 miles kvar. Fortsatt på 16:e plats, just nu med 18, 22 resp. 31 miles fram till de närmast framförvarande.

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Gunnar verkar ha tagit sista(?) nattpausen med 218 miles kvar. Fortsatt på 16:e plats, just nu med 18, 22 resp. 31 miles fram till de närmast framförvarande.

Du e grym GoranS. Mycket intressantare rapportering än f*tb*lls VM. Färska rapporter sent och tidigt på dygnet.

Gunnar har verkligen gjort en fin resa. Det märks att han tar lärdom av saker sen tidigare. Vill minnas att RAAM innehöll överfart på fel ställen, delirium och rejäla skav. Här unsupported verkar allt blivit rätt, mäktigt imponerande.

Trans Am Bike Race 2018
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Du e grym GoranS. Mycket intressantare rapportering än f*tb*lls VM. Färska rapporter sent och tidigt på dygnet.

Gunnar har verkligen gjort en fin resa. Det märks att han tar lärdom av saker sen tidigare. Vill minnas att RAAM innehöll överfart på fel ställen, delirium och rejäla skav. Här unsupported verkar allt blivit rätt, mäktigt imponerande.

Han har säkert haft nytta av sitt RAAM här men dessa två tävlingar är ändå väldigt olika. Förutom det uppenbars att man t ex bär sin packning på cykeln i TABR och inte har kompisar med sig som langar vätska och mat dygnet runt. Den stora skillnaden är att man dels inte har några reptider och dels ingen maxtid i TABR. Med detta saknas den stora fysiska och mentala stress som RAAM innehåller. Dessutom kan teamet i RAAM, som har satsats semester etc, skapa en jobbig press genom förväntan på resultat. En ständig piska som hänger över dig. Inte minst när det går sämre än tänkt. Du ska cykla, du måste framåt hela tiden.

Några RAAM-deltagare har beskrivit att de kunde känna sig oerhört ensamma på cykeln fast de hade en bil med vänner bakom sig i stort sett hela vägen.

Visst kan TABR innehålla stress och krav som leder till ohållbar sömnbrist i form av att man exempelvis ska hinna till ett bokat flyg men jag gissar att den stressen är helt annorlunda än den i RAAM.

Hoppas att Gunnar kan ge oss sin syn på likheter och skillnader sen.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Han har säkert haft nytta av sitt RAAM här men dessa två tävlingar är ändå väldigt olika. Förutom det uppenbars att man t ex bär sin packning på cykeln i TABR och inte har kompisar med sig som langar vätska och mat dygnet runt. Den stora skillnaden är att man dels inte har några reptider och dels ingen maxtid i TABR. Med detta saknas den stora fysiska och mentala stress som RAAM innehåller. Dessutom kan teamet i RAAM, som har satsats semester etc, skapa en jobbig press genom förväntan på resultat. En ständig piska som hänger över dig. Inte minst när det går sämre än tänkt. Du ska cykla, du måste framåt hela tiden.

Några RAAM-deltagare har beskrivit att de kunde känna sig oerhört ensamma på cykeln fast de hade en bil med vänner bakom sig i stort sett hela vägen.

Visst kan TABR innehålla stress och krav som leder till ohållbar sömnbrist i form av att man exempelvis ska hinna till ett bokat flyg men jag gissar att den stressen är helt annorlunda än den i RAAM.

Hoppas att Gunnar kan ge oss sin syn på likheter och skillnader sen.

Bra tankar. Hoppas också på en sammanställning av Gunnar själv. Hörde honom på cykelmässan för några år sen. Mycket bra presentation. Fyllig och intressant men samtidigt ödmjuk. Genuint självporträtt skulle jag tro.

Trans Am Bike Race 2018
Kan tänka mig att det i TABR är ganska stor skillnad mellan de som verkligen pressar på för att få bra placering/tid och de som lite mer tar det som ett äventyr. På RAAM finns det nog knappast någon som inte pressar sig väldigt hårt, både fysiskt och mentalt.

Håller med om att det vore intressant att få Gunnars syn på det hela när han kommit i mål och hunnit smälta det hela.

Trans Am Bike Race 2018
Om jag har räknat rätt så är Gunnar uppe på 14:e plats nu. Dock med två kollegor(Thiele och Rigg)endast ca 6 respektive 7 miles bakom.
Framåt har han ca +30 mile fram till Murray, vilket kan bli minst sagt svårt att cykla ikapp(för nu är väl sista sömnstoppet gjort?).

Bara att ladda på och njuta nu Gunnar, så ser du snart havet!

Trans Am Bike Race 2018
Rigg verkar ha stannat. Om det stämmer och det inte bara är uppdateringsproblem är Gunnar förbi och han ligger dessutom ett par km framför Thiele.

Trans Am Bike Race 2018
nu kom det en uppdatering på Rigg, han ligger ett par km före, dock skiljer det nio minuter mellan rapporterna så Gunnar torde ligga lite närmre än vad kartan visar.

edit: nio

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Mindre än 100 miles kvar nu, verkar som om Rigg och Gunnar slagit följe, de är i alla fall på samma plats just nu. Målgång kring 02:00 svensk tid?

Trans Am Bike Race 2018
Tapp en mile bakom Gunnar men med tiden registrerad tre minuter tidigare. Det kan inte skilja mycket mellan dem på vägen.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Supertramp, fel lopp! Gunnar cyklar i trådens Trans America Bike Race. Årets svensk i RAAM heter Günther och han har passerat 12 dygn, ja. Han är över 60 år så han får mer tid på sig. Det finns en RAAM-tråd.

Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
Supertramp, fel lopp! Gunnar cyklar i trådens Trans America Bike Race. Årets svensk i RAAM heter Günther och han har passerat 12 dygn, ja. Han är över 60 år så han får mer tid på sig. Det finns en RAAM-tråd.

Aha OK då fattar jag! Missade trådtiteln och blev helt förvirrad då jag tänkte att detta var RAAM och tog för givet att Svenska laget var Gunnar!

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Supertramp sa:
Petert sa:

Aha OK då fattar jag! Missade trådtiteln och blev helt förvirrad då jag tänkte att detta var RAAM och tog för givet att Svenska laget var Gunnar!

När skall vi köra RAAM eller Trans Am då? Du gillar ju utmaningar.

Trans Am Bike Race 2018
Mindre än åtta mil kvar. Onekligen lite besvärligt att få grepp om de inbördes positionerna mellan Gunnar, Tapp och Rigg när trackern verkar ha tappat energin i betydligt högre grad än hjältarna på vägen.

Tillbaka
Topp