Tubeless-kit!!

• Trådstartare Trådstartare ajt
  • Start datum Start datum

ajt

Medlem
Tubeless-kit!!
Tjena

jag funderar på att köpa tubbles-kit till min nya hojj..
Men undrar om det verkligen fungerar så bra som det står.

är det nån som har använt det eller som vet något om det??

Tack hej

Bilagor

• tubeless_kit.jpg
    tubeless_kit.jpg
    24.4 KB · Besök: 25
Tubeless-kit!!
använder geggan, men inte fälgbandet själv.. fungerar bra sålänge man inte slår igen däcken så koorden spricker.

ingenting jag skulle träna på då det är slabbigt om oturen skulle va framme o man behöver stoppa i slang.

Tubeless-kit!!
jag kör ust fälgar precis som cal säger därför använder jag inte fälgbandet.
skulle jag köpa mig "tubeless"-fälgband skulle det bli de något dyrare exclipse banden, men stans gegga (billigare o finns på storpack).

jag vill inte behöva demontera hela fälgbandet om jag punkar, på stans banden är ventilen gjuten.. inte på eclipse (ventilen monteras separat, vilket är ett _stort_ +).

däremot köper man ztr fälgarna (notubes egna) räcker det med deras yellowtape eller vad det heter o på det köra vanliga ust ventiler för att det ska hålla tätt.

Tubeless-kit!!
Detta har diskuterats i en hel del trådar tidigare, sök!

Jag använder Eclipse tubelesskit (med billig Stan's-gegga i) i två hjulpar. Sammanfattningsvis är det ett h---e att montera, men när det väl är på plats funkar det kanon :)

/Dag

Tubeless-kit!!
att vätskan skulle täta som i notubes filmer skulle jag påstå är bluff med modifikation.

det tätar, ja.. tills du sätter du på cykeln.. då går det läck igen.. däremot så täpper det små, små punkteringar.

Tubeless-kit!!
dag skrev:
-------------------------------------------------------
> Detta har diskuterats i en hel del trådar
> tidigare, sök!
>
> Jag använder Eclipse tubelesskit (med billig
> Stan's-gegga i) i två hjulpar. Sammanfattningsvis
> är det ett h---e att montera, men när det väl är
> på plats funkar det kanon :)
>
> /Dag

kan bara instämma, kör oxå eclipe fälgband o sen stans gegga. stans gegga ä bttre, eclipse fälgband bättre. lite svårt o få på, men har lite me teknik o göra o beroende på vilka däck man kör.

har hört om en del som har problem me stans att själva ventilen lossnat från fälgbandet det varit fastgjutet i, men tror det inte är så stort problem.

men skulle som sagt ta eclipsebanden föra, de har inte bara den fördelen som tim nämner, utan även att de skapar en skåra/"dike" i mitten av fälgen, precis som på en riktig UST fälg. stans är mera som en sönderklipp slang :D DT säljer ju fälgband som tätar, samma band som eclipse men under eget namn.

man ska bara komma ihåg, det funkar, men gör inga under, så man kan ju få punka ändå, men inte lika lätt. men då äre bra att ha slang, o då äre bra me eclipse då dessa har lös ventil.

Tubeless-kit!!
Tim skrev:
> att vätskan skulle täta som i notubes filmer
> skulle jag påstå är bluff med modifikation.
>
> det tätar, ja.. tills du sätter du på cykeln.. då
> går det läck igen.. däremot så täpper det små, små
> punkteringar.

precis. inga under. men funkar fint me lite lägre tryck, så man får i alla fall den fördelen :D

Tubeless-kit!!
ajt skrev:
> Vad kostar eclipse då?och vart köpte du dit nån
> stans?

ja köpte 2 band (+ allt som ingår, lite gegga osv) för 350 från en kille i schweiz, hittade på ebay. finns en kille som heter Nino (eller det är hans användarnamn) på diverse forum, som jag tror säljer deras grejjer oxå över ebay osv.

stans gegga, köpte ja en dunk på cyclecomponents

Tubeless-kit!!
Jag har fått problemet att fälgen läcker, så luften sipprar ut genom ekerinfästningarna, nån som vet om geggan kan funka även i sådana läge? Eller man ska kanske ta och svetsa fälgen där den spruckit...

Tubeless-kit!!
är sprickan synlig? är det på insidan av fälgen, eller läcker det runt ventilen?

äre en spricka, som är lite, väldigt liten borde man ju kunna limma med superlim, om målet bara är att täta. lite mer permanent än att köra med gegga bara därför.

Tillbaka
Topp