Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rydell sa:Kan man göra vilken fälg och däck som helst till tubeless eller måste det vara tubeless ready?
BjornR sa:Rydell sa:Kan man göra vilken fälg och däck som helst till tubeless eller måste det vara tubeless ready?
Tubeless-ready för enkelheten. Ska bara fungera. Utan TLR så är det ett lotteri.
Risk för burpa, behöva pumpa varje dag och blåsa av däcket från fälgen. Finns såklart undantag. Pröva går ju alltid. TLR är dock inte immun mot dessa problem, men sänker riskerna.
Burp:
nivde sa:Har inte Tubeless ready fälgar redan sån tejp?
nivde sa:Så det går inte med det bandet?
nivde sa:Så tejp eller gummiband eller det som sitter på nu?
Ett fälgband kan ju vara väl så tätt.Per-Erik sa:Det där är ett vanligt fälgband, kommer inte funka. Bort med det och tejpa!
Är inte "Rim Tape" legio benämning på "fälgband"...Vernersson sa:Ledtråd understruken!nivde sa:Så ser den ut
Hade för mig att det hette Rim Strip... Fast jag kan ha fel.emmer sa:Är inte "Rim Tape" legio benämning på "fälgband"...Vernersson sa:Ledtråd understruken!nivde sa:Så ser den ut
mikaeljc sa:"high pressure rim tape". Du skall inte behöva tejpa om.
Förekommer men exv. Schwalbe kallar det Rim Tape oavsett om det är pe-tejp, vävtejp eller HP-fälgbandVernersson sa:Hade för mig att det hette Rim Strip... Fast jag kan ha fel.emmer sa:Är inte "Rim Tape" legio benämning på "fälgband"...Vernersson sa:Ledtråd understruken!nivde sa:Så ser den ut
Schwalbes är Stans (vilket är konstigt eftersom Stans är packtejp till överpris så Schwalbe borde kunna spara lite där :-) ).Vernersson sa:Fast nog ser det där mer ut som tejp än ngt annat, tycker jag iaf.
Nu har jag iofs inte hanterat just Schwalbes variant.
emmer sa:Förekommer men exv. Schwalbe kallar det Rim Tape oavsett om det är pe-tejp, vävtejp eller HP-fälgbandVernersson sa:Hade för mig att det hette Rim Strip... Fast jag kan ha fel.emmer sa:Är inte "Rim Tape" legio benämning på "fälgband"...Vernersson sa:Ledtråd understruken!nivde sa:Så ser den ut
Schwalbes är Stans (vilket är konstigt eftersom Stans är packtejp till överpris så Schwalbe borde kunna spara lite där :-) ).Vernersson sa:Fast nog ser det där mer ut som tejp än ngt annat, tycker jag iaf.
Nu har jag iofs inte hanterat just Schwalbes variant.
Men det ser ut som vanligt HP-fälgband.
Luften kommer ju trycka det hårdare mot fälgen än vad ev luft som kryper under vill trycka det från fälgen.Per-Erik sa:I min värld så kommer det i såna fall tryckas ut luft under fälgbandet och ut genom ekerhålen.
nivde sa:Behöver man kitet med tejp, vätska och band (bilden) eller räcker det med vätska, tejp och lösa ventiler?
larsaw sa:nivde sa:Behöver man kitet med tejp, vätska och band (bilden) eller räcker det med vätska, tejp och lösa ventiler?
Det räcker med tejp, lösa ventiler och vätska, en spruta att hälla i vätskan med är smidigt.
Men kittet du hittar funkar också fint, men blir lite tyngre...
nivde sa:Vad är det för fördelar med gummibandet som ingår i kitet?