Turer för nybörjare

PinkLisa

Ny medlem
Turer för nybörjare
Hej!
Är ny MTB ägare, en cerise Konan som heter Lisa (därav PinkLisa :) ). Jag är nyfiken på om någon vet något om turer för nybörjare i Göteborg som ännu inte har så mycket teknikträning? Glad för alla tips!

Kul forum!

Turer för nybörjare
Hej!
Jag kan en hel del turer i göteborgsområdet, som man inte behöver offra livet för att ta sig runt...

Jag och en tjejkompis brukar träna ihop, på turer runt om göteborg. Blir nog en tur nästa vecka, om du vill får du gärna hänga på.
Vi hittar ganska bra (orienterare) men det här med att frivilligt slänga sig ut för ett stup är inte vår grej ;) Så även om det ibland är tekniskt och svårt så tar vi det lilla lugna om man säger så, hahah!
Hör gärna av dig!

Lisa

Turer för nybörjare
Kan verkligen rekommendera mtbkursen. Jag gick den i våras och tyckte den var väldigt utvecklande. Ganska intensiv, men den gav resultat...

Och du har köpt en fin cykel också (Jag har en likadan snygging)

/Anna

Turer för nybörjare
Kan rekommendera Easy ride på onsdagar det passar alla oavsett erfarenhet. I onsdags var det en tjej
som var med på en city bike och det gick bra.
Ta och pröva man behöver "inte offra livet för att ta sig runt". Och så lär man sig nya stigar vilket
är roligt.

Turer för nybörjare
Kul att du, Rosa, verkar lika frälst av din cykel som jag. Jag tycker att Lisa är en underbar cykel (och då inte bara för att det är en grymt fin färg på den.... men det skadar ju inte).

Jag har haft lite problem med att clipsa ur pedalerna.. har ett fint blåmärke på höften efter att ha landat på styret *ajaj* Har även anmält mig till mtb-kursen och ser grymt mycket fram emot den. Få se om jag vågar mig på en easy ride på onsdag också :)

Turer för nybörjare
Haka på Happy Easy Ride nu på onsdag och om Orange lever upp till "Happy Easy Ride" så kan alla andas ut på pauserna. Terrängen är ordinarie Deljöterräng, dvs rätt teknisk med inte extremt tekniskt. Blir det för tekniskt så går man helt enkelt den biten och blir det för jobbigt så stannar man och vilar upp sig lite. Dyker någon inte upp vid en pause (typ vid någon korsning) efter ett tag så letar man efter den försvunna.

Turer för nybörjare
Hihi! det låter toppen att man blir upphittad vid eventuellt försvinnande :) Jag hoppas på att hänga med. Få se hur turen imorgon går tillsammans med Happy Chix.

/Elinor

Tillbaka
Topp