Tuva cyklar långt

Tuva cyklar långt
Jag har kollat med hennes syster, för att behålla överraskningen.
Tuva har ännu inte en bra cykel, är fortfarande en skabbig hippie, reser än. Just nu liftar hon i brist på cykel. Hennes syster vet inte exakt var hon är just nu, men hon brukar alltid komma hem till våren.

Hon är 180 lång, således en 18" eller 20" ram om vi ska köra på MTB. (En väg-mtb vinner väl på en lite större storlek?)

Jag har mängder av smådelar liggande av ok kvalitet, sen har jag oändligt mycket skrot av sämre kvalitet. Tveksamt om jag har en ram jag tycker är värt att bygga på, men kan kolla saken till helgen.

Edit: Jag har en 18" ram, Merida Dakar, i ok skick. Gul o blå o ful. Bild kan jag fixa innan helgen.

Ni som inte är intresserade kan väl släppa det o gå vidare, medan vi som är det kör?

Senast ändrad:
Tuva cyklar långt
Jag har ett par hjul förresten, fina shimanonav och D521 ceramic-fälg. Måste ju vara perfekta touringhjul för fälgbromsar? Och något annat är dom ju inte användbara som längre heller..

Tuva cyklar långt
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> varför fanns inte det här enorma intresset för
> tex snubben som startade resan mot kina(?) från
> cykloteket ?

kanske cykloteket borde hjälpa till?

Tuva cyklar långt
Cyklar hon fortfarande utan hjälm och utan vita strumpor?!
Nä då blir det inget.

Vad hände med tjejen som cyklade genom Afrika (all the f*cking inch eller vad det hette)
som svor åt alla n*ger-barn som kastade sten... ;)
länk?
Där har ni cykel-bygge-potential!

Tuva cyklar långt
Atlas skrev:
> kanske cykloteket borde hjälpa till?

det har de nog redan gjort om det inte bara var så att han startade utanför butiken. kommer inte ihåg faktiskt.

men det är klart, han hade ju en plan..

Tuva cyklar långt
Eftersom antalet sängplatser i garaget är stark begränsat ber jag dem som redan nu vet att de vill ligga med varann höra av sig så ska jag röja lite plats för de älskande.

Tuva cyklar långt
Så sjukt mysig tråd detta - och vilken tjej. Jag kan läsa Tuvas inlägg och drömma mig bort från mitt totalt inrutade liv - tänk om man skulle - tänk om jag vågar

Tuva cyklar långt
Oooo, har hander det grejjer! Spannande fortsattning verkar folja...
Jag bor tillfalligt, efter en intressant ost-europeisk liftarresa som ambulerande gatumusikant och allman inspiratör, pa ett berg i sodra europa med 20 hastar och ett gang mystiska folk fran har och dar, men- ja- jag brukar aka norrut till varen sa nar mandeltraden blommat over ar det hogst troligt att det bar norrut.
Dyker det upp en cykel ar chansen stor att det blir soderut pa den till hosten, for skojs skull som allt annat (hade en liten ide om att ga soderut med en asna men just nu ser det morkt ut pa asnefronten).
Ar det en tandemcykel eller rentav ricksha kanske nagon annan foljer med. Har de senaste veckorna dessutom fantiserat om en idé till en tipi som byggs om till en cykelkarra pa dagarna, har det helt klart for mig hur det kan fungera, men saknar en bra cykel, pinnar till tipin, tyget..hmmm. det mesta utom insiration och livlig fantasi. Hoho
Om drommarna finns blir det verklighet en dag, nar tiden ar inne!

Fred och karlek!

Tuva
(minst lika skabbig som senast- och fortfarande med kraftiga dragningar at hippiehallet).

Tuva cyklar långt
Coolt!
Jag trivs mycket bra med mitt inrutade svenssonliv, men när man läser den här tråden blir man varm i hjärtat och känner att vägen kallar...

Hursomhelst, jag har en Cannondale-MTB-ram, en CAAD3, 18 eller 19", som bara ligger och dräller i källaren. Hade tänkt bygga en vinterhoj av den, men den har legat rätt många år nu.
Jag skulle se det som en ära om happys egen hus-hippie ville visa den världen.
En läckande Headshockgaffel sitter på, men den funkar ju utmärkt att köra stel. Jag tror nästan jag har prylar liggande för att bygga ihop en fungerande hoj, men vissa grejor saknas säkert och annat är nog i sämsta laget.

Tuva cyklar långt
Det är ju bra om det finns fästen för stänkskärmar och pakethållare också.

Jag donerar gärna en Surly Instigator-gaffel och ovan nämnda hjul (XTR utan skivbromsfäste, tror det är 36-ekrat, och D521 med ceramic-beläggning).

Tuva cyklar långt
Hur var det här då?
Blir det nåt?
Jag har en Merida Dakar 670 20" ram, Jesster73 har en CAAD3, vem får den äran?

2012-05-05_13-44-41_94.jpg

(Hundvalp ingår inte, han orkar inte springa till afrika och dessutom har han fått för sig att jag är den enda i hela världen han vill vara hos.)

Senast ändrad:
Tuva cyklar långt
Har någon hört av Tuva?
Är hon ute och trampar nu på hösten?
Blev det skänkt någon cykel?

Långlivad intressant tråd men väldigt lite action.

Tuva hör av dig.

Tuva cyklar långt
Härlig läsning. Heja Tuva!

E: Glömde. Här är ett jättebra exempel på att man inte ska tänka så mycket utan bara göra.
Jag bodde i tält en hel sommar. Transporterade mig från södra Sverige upp längs östkusten genom att gå och lifta. Hade nästan inga pengar men hade nästan inga utgifter heller så jag klarade mig bra. Fin sommar. Minne för livet.

Senast ändrad:
Tuva cyklar långt
PiPPiW skrev:
> Men Tuva borde väl åka en genuin hybrid i
> passande stuk, kanske nån slags väl genomgången
> damcykel från slutet av 50-talet?

Jomenvisst. Har faktiskt för mig att jag läste om en sån på nåt cykelforum. ;)

Tuva cyklar långt
Jenny W skrev:
> Härlig läsning. Heja Tuva!
>
> E: Glömde. Här är ett jättebra exempel på att
> man inte ska tänka så mycket utan bara göra.
> Jag bodde i tält en hel sommar. Transporterade
> mig från södra Sverige upp längs östkusten
> genom att gå och lifta. Hade nästan inga pengar
> men hade nästan inga utgifter heller så jag
> klarade mig bra. Fin sommar. Minne för livet.

Jaha, här blev alla vi planeringsfreaks sågade jäms med fotknölarna! ;-)

Skämt åsido så tycker jag dock att det är ganska kul att sitta och planera cykelresor. Så jag kommer nog att fortsätta att planera mitt resande även om jag kan inse charmen i ett mer fritt förhållningssätt.

Tuva cyklar långt
åberg skrev:
> PiPPiW skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men Tuva borde väl åka en genuin hybrid i
> > passande stuk, kanske nån slags väl
> genomgången
> > damcykel från slutet av 50-talet?
>
>
> Jomenvisst. Har faktiskt för mig att jag läste
> om en sån på nåt cykelforum. ;)

Oj!! Jag fick nästanståpäls när jag läste det. Om pippi donerar sin cykel mot live reportage här på happy så donerar jag en hunka till hans nästa bygge (och ytterligare en fantastisk byggtråd)
Med vänlig hälsning,
Magnus

Tuva cyklar långt
Bumpar tråden.
Har också en gammal cykel att ge bort.
Men 16 tum kanske är för liten?
En ram i Tangestål och Deore DX rakt igenom.
Pakethållare, lowrider och packväskor från Haglöfs finns också.

Tuva cyklar långt
Tuva cyklar långt
Hej alla! Här kommer en hälsning från mig. Kul att det efter alla dessa år fortfarande finns folk som minns! Själv är jag i det närmaste domesticerad nu och har inte mer än några få luffarveckor per år, då jag tar min ryggsäck och ger mig av en sväng. Men visst tänker jag tillbaka på den långa, magiska resan med värme i kroppen... Fast helt tam har jag väl inte blivit, håret har jag inte klippt sedan sist och jag har fortfarande en kärlek till brokiga sjalar och randiga strumpor. Har inte heller flyttat närmare stan än 10 mil och bor långt norr om polcirkeln. Ville ha lite snö efter mina luffar-år i södra Europa. Och det fick jag! Här föll snön i slutet av september och den har inte smält sedan dess. Blir en lång vinter i år. Har rotat mig en del och det är ju skönt, men min luffarsjäl går aldrig ur. Får se om den en dag bär iväg mig igen! Ta hand om er allihopa! Och följ era drömmar. Hur stora eller små de än må vara...

Tillbaka
Topp