Tv-bilden på Eurosport

steen

Aktiv medlem
Tv-bilden på Eurosport
Satte precis på tv;n för att kolla på Girot. Är det bara min burk som har en liten bild med en bred svart ram runtom?

/steen

Tv-bilden på Eurosport
steen skrev:
-------------------------------------------------------
> Satte precis på tv;n för att kolla på Girot.
> Är det bara min burk som har en liten bild med en
> bred svart ram runtom?
>
> /steen

Likadant här. Och jag som dessutom har både en liten teve och en dålig syn.

Tv-bilden på Eurosport
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Lyx... På min var det Tennis för en stund sedan.
> Hade hellre kollat in i en svart skärm.

Här får du ett litet tips isåfall: följ den sladd på baksidan av TVn som går till eluttaget i väggen, dra sedan ur den sladden. Då får du svärt skärm.

Tv-bilden på Eurosport
Det var detsamma igår. Dålig tv-produktion, allt sänds ju i 4:3 sen sänder Eurosport i 16:9 på det, fast de trycker ihop det i ett 4:3-fönster i 16:9-fönstret som de sänder ut 16:9-sändningen i.

Tv-bilden på Eurosport
Sitter i Oslo och såg sändningen via dator, de bytte efter halva till full skärm.....efter några tafata försök där ljudet försvann...
Till sist blev allt bra utan att jag gjorde ett enda dyft.

Därimot funderar jag på om åjrosport för första ggn låtit Rberto och Adamsson resa med etapperna? Är dem i Holland rent av?? Ska dom vidare ner i Italien eller sitter de och ljuger i Borlänge som vanligt??

Tv-bilden på Eurosport
Blev det målgån tidigt idag, det var motorcykel när jag kom hem från jobbet och eftersändningen av etapp var fullkomligt osebar utan ljud fast med bakgrundsljud som hade hängt sog ungefär som en cd som hakat upp sig...

Tv-bilden på Eurosport
Men bildkvalitén är mycket bättre än vad som är vanligt för cykelsändningar...även på min gamla tjock-TV. Brukar vara väldigt grynigt (p.g.a. länken antar jag) annars.

Tv-bilden på Eurosport
"Hej Jens och tack för ditt mail.
Det är i överföringen från 4:3, som är formatet Girot produceras i, till 16:9 som är den bildratio som Eurosport och andra svenska kanaler sänder i som som det blir så.
Vi jobbar på att få till en trevligare bild så att man ska slippa sorgkanten.

Hälsningar
Per Boström, Eurosport"

märkligt bara att reprisen inte har det :D men då har de väll hunnit redigera bort det :D

Tillbaka
Topp