[TV-tips]Tour de France 2008 5/7-27/7

skaparn skrev:
-------------------------------------------------------
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Några kommentarer:
> >
> > -Silence_lotto är snuskigt dåliga att backa
> upp
> > Evans.
>
> Men du, hur menar du egentligen? De har inte
> synts, ja visst, men smatidigt skulle man kunna
> resonera som så att han har ett riktigt fräscht
> lag inför andra halvan av TdF

Menade helt enkelt det att Aerts, Popo, Van Summeren & Co inte direkt lyste igår. Popo kan man nästan påstå vara värdelös som hjälp sett till hans tidigare meriter.

Ok, Menchov var också väldigt ensam, men SDV var 3-4 inför sista stigningen, CSC 15-20 man (till och med CSCs mekaniker hade spöat Popo igår) osv.

Och nej, jag menar det inte negativt att Evans är en wheelsugare, igår attackerade han friskt och han kör smart. Han är ingen uber-klättrare och minimerar tiden till de flesta. Igår var det bara Fränk som han inte lyckades kontrollera.

bigmollo skrev:
> Jag vill ligga med Jens Voigt.

Han hade "rätt" bra tempo uppför Tourmalet. Grymt smart av CSC också att få iväg Cancellara i utbrytningen. Jäklar vad de båda mosade på när det var platt innan Hautacam. Kul att se att de lyckades få både Evans och Menchov att dra, det händer inte varje dag :)

Första sidan i den här tråden bjuder på en bra sammanfattning av viktigaste GC-etapperna. Både etapp 15, 16 och 17 lär bli grymt intressanta, och sen avslutande tempot såklart. Himla kul också att det är så små marginaler, det här är fortfarande oerhört öppet.

Jag funderar allvarligt på att inför nästa år åka i väg till valfritt berg och måla "VACCHI" och "ADAMSSON" på en massa ställen på vägbanan. Skulle vara kul att höra deras kommentarer...

Spetz skrev:
>idag så kunde han
> inte matcha de två Saunier Du vals:arna och
> junisen från CSC

Kul att bli kallad junis vid 28 års ålder ;)

bluecolorado skrev:
> Bilder

De där var väldigt sevärda! Gillar särskilt den näst sista på Cavendish.

Fasen hade inte Arvesen fått den där segern hade man ju frivilligt åkt ner och plattat till Martin Elmiger. Fulkörning på slutet tycker jag, men riktigt grymt gjort av K.A att lyckas ändå efter den körningen på slutet, kan bara hålla med om att han var HET idag

Ajaj, "ok" när föredettingar som Beltran åker dit, som kanppt en jävel bryr sig om, men nu en ung lysande stjärna. Dags för en vända ännu djupare ner i skiten.

De två första som lämnade possitiva tester betydde inte så mycket men när en "stjärna" testas possitivt är det riktigt illa för sporten. Dock är det ju bra att de åker fast, tre possitiva för EPO så här långt, det visar iaf att sästerna har blivit bättre.

De måste ju verkligen tro att de inte ska bli upptäckta. Hur korkad får man bli? Ungefär som att alkisar käkar tandkräm och tror att ingen ska känna att det luktar sprit.

Ricco har väl tidigare indignerat avfärdat dopingrykten med att skylla på sina naturligt höga blodvärden. "I was born this way". Må han ruttna på ett kontor i resten av sitt liv.

Tråkigt som faaaaaaaaaaaaan! Jag började gilla Ricco's åkning under Girot och han har satt färg på årets Tour också men fyfan.

Det är bara att inse att de som "sätter färg" på etapplopp på mer än en etapp är med största sannolikhet dopade!

Var det inte så att arrangören innan loppet hotade att stall med cyklister som plockades för doping under loppet skulle kunna åka på böter på upp till 100000 euro? Blir intressant att se om de försöker detta med Saunier-Duval. Känns ju för mig som ett ganska klart (implicit) erkännande att dopningen mer eller mindre varit satt i system i stallet om alla cyklister lämnar touren då en ertappas för doping. Alternativt tröttnade väl sponsorn och såg till att dra laget drog sig ur för att minimera badwill.

Varför ställer inte resten av peletonen till med ett massivt gruppstryk för den ertappade. Jag skulle bli skogstokig om jag blev slagen ena dagen av en idiot som sedan visar sig ha fuskat sig till segern. Sen kan man ju undra hur djävla naiv man kan bli, tro att man ska kunna undgå att upptäckas när man tydligtvis har ambitioner att vinna etapper. Som någon tidigare sa, må han ruttna på något tråkigt kontor i evighet!

Precis det föreslog Heinrich Haussler just nu i en intervju på Eurosport... Eller han sa att de borde låta dem cykla i klungan efter avslöjandet.

det var nog inte många som trodde att fransmännen skulle/kunde testa 3:e generationens Epo. Misstänker att det kommer att komma ett antal positiva tester till innan Touren är slut. Grodätarna såg dock till att Moreau kunde dra sig ur med "ryggproblem" innan de körde igång med de här testerna. Kul att SDV-åkarna torskade, tycker iaf jag.

clnr skrev:
> Precis det föreslog Heinrich Haussler just nu i
> en intervju på Eurosport... Eller han sa att de
> borde låta dem cykla i klungan efter
> avslöjandet.

Det skulle jag vilja se! Undrar hur långt den dopade skulle komma innan det satt en pump i framhjulet eller en axel i revbenen?

Jag citerar inlägget som "Bang" hade i andra Tdf-tråden. Släng dem i ett ruffigt fängelse. Tights, rakade ben å fågelbröst lär väl göra sig bland övriga förhärdade brottslingar :-)

Senast redigerad av en moderator:
53a
clnr skrev:
> Det är väl fortfarande bara en SDV-åkare som
> torskat?

ja men hela laget har dragit sig ur touren. undrar varför.... piEPOli och de andra var väl rädda att de skulle stå på tur...

Eller så tycker sponsorn/lagledningen att det är för dålig PR. De har dragit tillbaka alla sina cyklister i andra tävlingar också.

Borde dom inte testa hela laget automatiskt tycker man.
Fast jag vet i och för sig inte hur länge sånt där EPO-skit går att spåra, det kanske försvinner rätt snabbt?

Joakim Quensel skrev:
> Borde dom inte testa hela laget automatiskt tycker
> man.
> Fast jag vet i och för sig inte hur länge sånt
> där EPO-skit går att spåra, det kanske
> försvinner rätt snabbt?

Men de testade väl samtliga cyklister efter första etappen, så om SdV-cyklisterna var dopade allihopa torde det framkommit då?

slors skrev:
> det var nog inte många som trodde att
> fransmännen skulle/kunde testa 3:e generationens
> Epo.

Vad innebär 3:e generationens EPO? Jag har nämligen funderat över varför det är detta EPOEPOEPOE hela tiden och aldrig något nytt cool, eller är EPO bara ett samlingsnamn för blodvärdeshöjande mediciner?

Selast skrev:
> Som någon tidigare sa, må han
> ruttna på något tråkigt kontor i evighet!

Men... jag är inte dopad, och undrar varför jag dömdes till detta straff.

Du var Tom Simpson i ditt förra liv. Jag var nån annan jävla fuskare.

skaparn skrev:
> Selast skrev:
> -----
> > Som någon tidigare sa, må han
> > ruttna på något tråkigt kontor i evighet!
>
> Men... jag är inte dopad, och undrar varför jag
> dömdes till detta straff.

Jag måste förtydliga en grej bara. Jag är bara sur för att jag har Ricco i mitt lag i DR:s managerspel. Såg jag ju direkt att grabben var dopad, sen höll jag tummarna att han inte skulle torska. MEN ICKE DÅ. Alltid ska det jävlas.

skaparn skrev:
> slors skrev:
> -----
> > det var nog inte många som trodde att
> > fransmännen skulle/kunde testa 3:e
> generationens
> > Epo.
>
>
> Vad innebär 3:e generationens EPO? Jag har
> nämligen funderat över varför det är detta
> EPOEPOEPOE hela tiden och aldrig något nytt cool,
> eller är EPO bara ett samlingsnamn för
> blodvärdeshöjande mediciner?

kolla här: http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=1&id=28&id_nyhed=13802
och här: http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=1&id=28&id_nyhed=13854

den här är ganska rolig, men kanske lite gammal vid det här laget: http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=1&id=28&id_nyhed=13178

Förra året så lämnade alla lag TdF med omedelbar verkan efter att en cyklist lämnat ett possitvt prov. Jag är mer förvånad att Liquigas och Barloworld är kvar i tävlingen än att SDV lämnar touren.

Det ända possitiva i det hela är att de nya EPO-testet verkar vara effektivare än det gamla.

Här spekuleras och förklaras det lite!
<http://www.cyclingnews.com/road/2008/tour08/?id=/features/2008/tour08_micera_st12>

nu fattas bara att B-provet är negativt. :-)

Tillbaka
Topp