Ultra i Sverige mot RAAM-kval

ohellstrom sa:
Jenny W sa:
Fjärdebrunn sa:
Det där blir ju en trivselrunda!

Att aero är bra vet vi, även i berg, så på vilket sätt kan tempojonnen bli så bekväm så du gärna sitter på den i 30 timmar?

Jag ska prova att stripsa ihop sadeln (ISM) så att den blir mer lik racerns sadel och med sköna byxor kanske det går att sitta lite längre. Har bara cyklat 4 mil på den i sträck och då med tridräkt, alltså med minimal padding och 0 fokus på bekvämlighet.
Jag kan även förändra vinkeln lite på styret och skaffa bättre kuddar till armstöden. Vet inte om man kan sätta lindor på styret? (där man håller för att bromsa) Det är ingen linda just nu alls.

Man håller ju i princip bara vid bromsarna när man ska bromsa så någon direkt padding behövs inte. Men bar aluminium eller kolfiber är ganska hal om det regnar så en liten smula tejp kan vara smart.

Det är någon typ av sandpapper där så halkar gör jag inte. Det blir bara väldigt lite stötdämpning.

E: kollar jag på bilder på andra tempocyklar har de flesta styrlinda både vid bromsar och vid växlarna.

Senast ändrad:
[/quote]

Tankning utförs i dagsljus men det borde kunna undvikas helt på 61 mil. Fyll tanken innan start.
[/quote]

Alltså man får tanka på natten men då tvingar man även cyklisten att stanna.

Tankning utförs i dagsljus men det borde kunna undvikas helt på 61 mil. Fyll tanken innan start.
[/quote]

Alltså man får tanka på natten men då tvingar man även cyklisten att stanna.[/quote]

Det är uppfattat. :D

Jenny W sa:
Det är någon typ av sandpapper där så halkar gör jag inte. Det blir bara väldigt lite stötdämpning.

Jo, men det är ju inte tänkt att man ska hålla där några längre stunder åt gången: vid bromsning, genom snäva svängar, uppför väldigt branta backar samt såklart när du accerelerar nerför startrampen ;p

ohellstrom sa:
Jenny W sa:

Jo, men det är ju inte tänkt att man ska hålla där några längre stunder åt gången: vid bromsning, genom snäva svängar, uppför väldigt branta backar samt såklart när du accerelerar nerför startrampen ;p

Hahaha! Jag gillar hur du tänker.

Jenny W sa:
ohellstrom sa:
Jenny W sa:

Hahaha! Jag gillar hur du tänker.

Det är ju ett rejs!

Finns det någon hygglig själ som kan hoppa in i Anders Strömnes team kommande helg, 27-28:e? Anders är laddad som sjutton och har tagit sikte på en totaltid under 19 timmar. Han behöver ytterligare en som langar mat och dricka och stöttar med gott humör. Hör av er till mig med ett PM. Tack på förhand!

Petert sa:
Finns det någon hygglig själ som kan hoppa in i Anders Strömnes team kommande helg, 27-28:e? Anders är laddad som sjutton och har tagit sikte på en totaltid under 19 timmar. Han behöver ytterligare en som langar mat och dricka och stöttar med gott humör. Hör av er till mig med ett PM. Tack på förhand!

Jag ska på bröllop, men kan iaf bumpa tråden... Hoppas att det löser sig.

Onsdag... dags att börja kolhydratladda.
Var ute en runda igår. Benen kändes som sirap. Så segt. Har väl vilat för mycket. Ett kort fartpass planerat innan helgen. Fjärilar har flyttat in i min mage :p
Väderprognosen ändrar sig lite hit och dit. Just nu ser det lovande ut på lördag och högst motiverande att inte dröja till söndag eftermiddag att gå i mål.
Cyklarna är roddade, ska bara byta vevparti på tempocyklen (tror jag). Börjar packa ikväll, lite shopping imorn och jag kör upp till Köping på fredag.

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    33.2 KB · Besök: 110
Ska bli spännande att följa. Lycka till!

Men är det smart att mecka vevparti någon dag innan? Eller det kanske bara är jag som meckar sönder saker när jag snart behöver dem. :P

jomper sa:
Vem i ditt team sköter liverapporterna? :)

Det kommer att gå att följa loppet via appen från RaceOne samt via samma kanal som vi hade under Sverigetempot. Den tillåter egna kommentarer när som helst. Adress till den om ett tag. För övrigt är det obligatorisk inringning från varje bil vid varje TS (Time Station) och de tiderna samt eventuella kommentarer i samband med det kommer att synas på ckdistans.se.

Sen kanske det även är så att deltagarna har en helt egen rapportering till detta.

Jag räknar nog med att lägga in en och annan bild och textstycke jag också. Vi lär ha gott om tid på oss. Det är ju inte över på en kvart, liksom. :)

Ser riktigt snitsigt ut det här ju!

När det gäller cykelval så var jag ute och luftade tempohojen idag för första gången på länge - herrejösses vad fort det går! Just my 2 cents...

ohellstrom sa:

När det gäller cykelval så var jag ute och luftade tempohojen idag för första gången på länge - herrejösses vad fort det går! Just my 2 cents...

Jag var oxå ute med tempocykeln igår. "herrejösses vad fort det går" var nog inte precis vad jag tänkte men jag planerar att köra lite på den ändå. Den blev rätt mycket skönare med kuddar på armstöden och lite linda vid reglaget

Jenny W sa:
ohellstrom sa:

Jag var oxå ute med tempocykeln igår. "herrejösses vad fort det går" var nog inte precis vad jag tänkte men jag planerar att köra lite på den ändå. Den blev rätt mycket skönare med kuddar på armstöden och lite linda vid reglaget

Haha, ska gärna erkänna att jag tog i betydligt mer än vad som är lämpligt på en 61-milare.... men hur man vänder sig har man rumpan bak - tempocykel går snabbare.

ohellstrom sa:
Jenny W sa:
ohellstrom sa:
Jenny W sa:

Ä det meningen att vi ska komma med "goda råd"?

Du har säkert ett par så skjut. #vadharjagnuglömt.

Ah, inget markant egentligen. Det är ju inte ens säkert att du har med allt på bilden. Men när man har följebil verkar det onekligen mer praktiskt med en rejälv golvpump än på patroner...

Jo men golvpump ska Bengt ta med.

ohellstrom sa:
Haha, ska gärna erkänna att jag tog i betydligt mer än vad som är lämpligt på en 61-milare.... men hur man vänder sig har man rumpan bak - tempocykel går snabbare.

"Det går aldrig så långsamt som när man står still" Om komforten på tempocykeln är så pass dålig att man tvingas till fler pausar och/eller stretchövningar så försvinner fördelen med den högre farten snabbt.

bsandborgh sa:
ohellstrom sa:

"Det går aldrig så långsamt som när man står still" Om komforten på tempocykeln är så pass dålig att man tvingas till fler pausar och/eller stretchövningar så försvinner fördelen med den högre farten snabbt.

Det är helt sant. Jag menar heller aldrig att jag propagerat för att cykla hela turen på tempocykel. Komforten bör rimligen vara tillräckligt god för att skifte till landsvägscykel ska vara tillräckligt som "paus".

Tillbaka
Topp