Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
c.o.h.j sa:Ok tack
Jensen sa:Tips är att mekonomen har 25% i helgen
swedo sa:Jag har fattat att julastället är ok. Men hur meckigt är det att sätta på stället på bilen och få på cyklarna. Mina tidigare erfarenheter av budget vs thule är att budget funkar men att men det krävs väsentligt mera meck för att få på grejerna. Någon som har julastället som orkar ge en tids och meckighets uppskattning?
dnleriksson sa:Har ett Velocompact 926 sen några veckor och jag tycker mig ha ett litet "problem". När jag sätter min Enduro på stället hamnar armen lite snett uppåt och när man då vrider klämman för att passa in den på överröret så sitter den ju inte parallellt med ramen längre utan klämmer lite diagonalt med två kanter i klämman bara. Känns som det vore bättre att klämman satt rakt över röret, men har ingen lösning på det riktigt...
På min racer i kolfiber kommer det kännas ännu mindre bra om den hamnar så. Har inte testat än då jag brutit nyckelbenet och har därmed ingen lust att lyfta cyklar just nu...
Internetstulen bild från ett test där de beskriver just mitt problem.
http://www.mbr.co.uk/reviews/products/thule-velocompact-927
Det är ett ickeproblem i praktiken. Men kläm underifrån om det stör dig.dnleriksson sa:Har ett Velocompact 926 sen några veckor och jag tycker mig ha ett litet "problem". När jag sätter min Enduro på stället hamnar armen lite snett uppåt och när man då vrider klämman för att passa in den på överröret så sitter den ju inte parallellt med ramen längre utan klämmer lite diagonalt med två kanter i klämman bara. Känns som det vore bättre att klämman satt rakt över röret, men har ingen lösning på det riktigt...
På min racer i kolfiber kommer det kännas ännu mindre bra om den hamnar så. Har inte testat än då jag brutit nyckelbenet och har därmed ingen lust att lyfta cyklar just nu...
Internetstulen bild från ett test där de beskriver just mitt problem.
http://www.mbr.co.uk/reviews/products/thule-velocompact-927
Det har en stor brist. Armarna är inte avtagbara. Att lirka på fyra cyklar kräver en del pyssel och tålamod. Men kör man samma cyklar och har lärt sig rätt ordning funkar det ju.AddeN sa:swedo sa:Jag har fattat att julastället är ok. Men hur meckigt är det att sätta på stället på bilen och få på cyklarna. Mina tidigare erfarenheter av budget vs thule är att budget funkar men att men det krävs väsentligt mera meck för att få på grejerna. Någon som har julastället som orkar ge en tids och meckighets uppskattning?
Inte alls mekigare.
Stället sätts på dragkroken genom att man skjuter på det på dragkroken och fäller ner en bygel (ca 40cm långt handtag) så låser mekanismen över kulan.
Cyklarna sätts fast med tandade straps vid hjulet som på Thule och en gripklo över ramen, som på Thule.
Stället är tiltbart enkelt med en bygel som är lättåtkomlig.
Jag har haft mitt i en 4-5 år och är nöjd. Det är ju klart med budget så allt känns inte lika gediget som Thule men funktionen är det inget fel på.
c.o.h.j sa:Köpte ett velospace xt 2 och en påhängs för 3 e cykel. 25cm mellanrum på xt 2 modellen.
Jag betalade nog bara 1400 eller nåt. Så visst är det prisvärt. Mitt har rullat rätt många hundra mil vid det här laget och funkar än.AddeN sa:Stämmer bra Rattnalle. Lite sånna saker som visar att Thule är mer gedigna och genomtänkta.
Men för 1800 istället för 5000 så kan man ha överseende med de sakerna. :)
Easyfold för 3 cyklar alltså? Det har väl bara funnits för två tidigare?Jensen sa:Invigt idag. Grymt ställ. Ruskigt lättmonterat med. Återstår att se me fler hojar :-)
Rattnalle sa:Easyfold för 3 cyklar alltså? Det har väl bara funnits för två tidigare?Jensen sa:Invigt idag. Grymt ställ. Ruskigt lättmonterat med. Återstår att se me fler hojar :-)
Jensen sa:Rattnalle sa:Easyfold för 3 cyklar alltså? Det har väl bara funnits för två tidigare?Jensen sa:Invigt idag. Grymt ställ. Ruskigt lättmonterat med. Återstår att se me fler hojar :-)
Easyfold xt 3 ja. Vet inte om trean funnits tidigare. Men tror heller inte de hette xt förut. Tror de uppdaterade den till i år eller förra året. Kommer ju troligen sällan köra mer ön två hojar. Men om så ä fallet me tre, så äre ju skönt att ha. Plus att kör man två hojar kan man välja att ha lite mer distans mellan dem
marr sa:Jensen sa:Rattnalle sa:Easyfold för 3 cyklar alltså? Det har väl bara funnits för två tidigare?Jensen sa:Invigt idag. Grymt ställ. Ruskigt lättmonterat med. Återstår att se me fler hojar :-)
Easyfold xt 3 ja. Vet inte om trean funnits tidigare. Men tror heller inte de hette xt förut. Tror de uppdaterade den till i år eller förra året. Kommer ju troligen sällan köra mer ön två hojar. Men om så ä fallet me tre, så äre ju skönt att ha. Plus att kör man två hojar kan man välja att ha lite mer distans mellan dem
Vad är det för avstånd mellan hojjarna på den där?