Vad är den mest kompletta memilutrustningen?

castrello

Aktiv medlem
Hjälm: Poc
Cykel: Pinarello
Hjul: Mavic.
Flaskor och det mesta i klädväg: Rapha.

Fyll på!

...eller är det mest en medlem i RCC jag beskrivit?

Kanske jag sitter för mycket på Instagram

Spec med skivbromsar och di2. Raphakläder och giro hjälm och skor. Hjul ska vara något amerikanskt. Alla prylar bör vara det dyraste i kategorin och gå att köpa i närmaste cykelvaruhus.
Höll på att glömma-glasögonen ska ju naturligtvis vara oakleys.

castrello sa:
Hjälm: Poc
Cykel: Pinarello
Hjul: Mavic.
Flaskor och det mesta i klädväg: Rapha.

Fyll på!

...eller är det mest en medlem i RCC jag beskrivit?

Kanske jag sitter för mycket på Instagram

Kan som RCC-medlem säga att du träffat rätt bra!

memil med pengar är väl mer S-works och Castelli?

Sluta snacka skit om MAVIC. Brooks har förresten blivit inget annat än en sån där hipster accessoar. Med skägg alltså. Tråkigt och tyvärr... och glöm inte Trek för faaaaan.

skogsvakt sa:
Det är så 2011 att raljera nedsättande om rapha. Gäsp säger jag.

Jag raljerar inte. Jag använder själv en del prylar från Rapha. Men när man rör sig tex på Mallorca inser man att det verkligen är som en uniform för vissa.

Rapha är bra skit, men också en accessoar.

castrello sa:
skogsvakt sa:
Det är så 2011 att raljera nedsättande om rapha. Gäsp säger jag.

Jag raljerar inte. Jag använder själv en del prylar från Rapha. Men när man rör sig tex på Mallorca inser man att det verkligen är som en uniform för vissa.

Rapha är bra skit, men också en accessoar.

Var på Mallorca förra veckan. Det var nästan bara jag som hade Rapha. Pinarello var populärt.

Hjul skulle jag säga Enve eller möjligtvis Zipp 404, gärna med italienska skinwalldäck som är så där härligt handgjorda att de inte är riktigt runda.

En SRM är väl oxå ett måste, annars har man ju inte mycket nytta av strava.

På Mallis är det många düskar på Centurion och ++20° styrstam och shimano blabla som gäller.
Inte många svenskar.

Är campa helt ute nuförtiden?

Det var länge sen man såg en tråd där så många svarar så fort och tramsfritt på det TS faktiskt frågar om. :)

åberg sa:
Är campa helt ute nuförtiden?

Det var länge sen man såg en tråd där så många svarar så fort och tramsfritt på det TS faktiskt frågar om. :)

Vi både ÄR memils och skrattar ÅT memils. Igenkänningsfaktorn är tveeggaf och superhög.

Borde man inte ha några kameror också? Måste ju kunna dokumentera när man blir oförrättad i trafiken för att senare få (åtminstone partiell) bakläxa på happy?

Nu blir jag förvirrad. För mig är memils såna som hör till RCC och cyklar ibland grusväg men kallar det för gravel och tror att man är första i världshistorien som cyklat på en grusväg.

Men jag inser ju att det finns många underarter. Detta borde kanske utredas av någon zoolog?

castrello sa:
Nu blir jag förvirrad. För mig är memils såna som hör till RCC och cyklar ibland grusväg men kallar det för gravel och tror att man är första i världshistorien som cyklat på en grusväg.

Men jag inser ju att det finns många underarter. Detta borde kanske utredas av någon zoolog?

Va?! Jag är med i RCC. Cyklar grus ibland. Så du menar på fullaste allvar att det inte är gravel?! Ska ju köpa ny CX för detta ändamål ju.

Trollskogen sa:
castrello sa:

Va?! Jag är med i RCC. Cyklar grus ibland. Så du menar på fullaste allvar att det inte är gravel?! Ska ju köpa ny CX för detta ändamål ju.

Nejnejnejnej! Du måste köpa en Gravel Bike.

Tillbaka
Topp