P
Paco
Guest
Vad är problemet med elbilstråden?
….eller föra en diskussion på ett cykelforum.Klockan 23 på en lördag är mången svensk inte i skick att lagligt framföra en bil.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
….eller föra en diskussion på ett cykelforum.Klockan 23 på en lördag är mången svensk inte i skick att lagligt framföra en bil.
Jag är lite nyfiken på vilken roll det spelar, när på dygnet en tråd låses?
Tänkte mer på TS som undrade varför tråden stängdes mitt i natten.Det var väl mer om diskussionen spårade en viss tid på en lördagkväll jag åsyftade, sprit in vett ut ? ?
ahaaaaTänkte mer på TS som undrade varför tråden stängdes mitt i natten.
läste igenom lördagskvällens inlägg idag, och orsak till både anmälningar och stängning framstår som oklara. därav debatten i den här tråden?Tänkte mer på TS som undrade varför tråden stängdes mitt i natten.
Ehh vaa? Vi får väl ändå radera inlägg som bryter mot reglerna? Att sen tråden låses med är en följd för att medlemmar helt enkelt inte fixar att hålla sig till reglerna..läste igenom lördagskvällens inlägg idag, och orsak till både anmälningar och stängning framstår som oklara. därav debatten i den här tråden?
kanske orsakande inlägg redigerats bort lite väl hårt...
Ahhh såklart. Förlåt.Ni måste moderera mindre på lördagkvällarna så vi förstår varför ni måste moderera mer på lördagskvällarna.
De som fortfarande vill diskutera elbilar och dess politik kanske kan starta en klassisk telefonkedja?Happy(mtb) var bättre utan el, då diskussionerna fördes genom att man skickade handskrivna brev till jomper som sen ringde runt (med fast telefon) till övriga medlemmar och läste upp brevet.
Happy(mtb) var bättre utan el, då diskussionerna fördes genom att man skickade handskrivna brev till jomper som sen ringde runt (med fast telefon) till övriga medlemmar och läste upp brevet.
Verkar så.Det är alltså man hänger på forumet istället?
klart ni kan och får. men det leder ju som bieffekt erfarenhetsmässigt gärna till metadiskussioner som i den här tråden.Ehh vaa? Vi får väl ändå radera inlägg som bryter mot reglerna? Att sen tråden låses med är en följd för att medlemmar helt enkelt inte fixar att hålla sig till reglerna..
klart ni kan och får. men det leder ju som bieffekt erfarenhetsmässigt gärna till metadiskussioner som i den här tråden.
varning och tillfällig paus av tråden kunde användas som ett mer transparent alternativ.
och ett antal bra och givande trådar har gått hädan genom stängningar som kanske kunnat undvikas genom en mer lyhörd hantering.
när det är sagt vill jag uttrycka min uppskattning för det arbete ni moderatorer gör, en inte alltid tacksam uppgift. mestadels flexibelt och bra!
Om det anses spara tid att stänga urspårade OT trådar är det väl rätt lätt att leva med.
Missade dock urspårningen jag också. Tycker det varit lugnt senaste halvåret.
Eller så kommer metatrådarna för att användare har svårt att ta att de får en varning för att de inte följer reglerna...klart ni kan och får. men det leder ju som bieffekt erfarenhetsmässigt gärna till metadiskussioner som i den här tråden.
varning och tillfällig paus av tråden kunde användas som ett mer transparent alternativ.
och ett antal bra och givande trådar har gått hädan genom stängningar som kanske kunnat undvikas genom en mer lyhörd hantering.
när det är sagt vill jag uttrycka min uppskattning för det arbete ni moderatorer gör, en inte alltid tacksam uppgift. mestadels flexibelt och bra!
Happy(mtb) var bättre utan el, då diskussionerna fördes genom att man skickade handskrivna brev till @jomper som sen ringde runt (med fast telefon) till övriga medlemmar och läste upp brevet.
Tråden i sig har väl varit på tapeten ganska många gånger om diverse urspårningar och regelbrott. Nu var det nog, inte mer än så :)Om det anses spara tid att stänga urspårade OT trådar är det väl rätt lätt att leva med.
Missade dock urspårningen jag också. Tycker det varit lugnt senaste halvåret.
De var tider det, tur man hade sin moderatorsborg att trycka i när högafflarna ven omkring en.Men var det lättare att moderera då? Jag gillade när happy var en budkavel med ryttare till häst genom Svearnas rike och Nils Dacke red till stan med ett par gubbar med för mycket fritid och högafflar för han var sur på en modering.
För övrigt vill jag få fram att jag otroligt nog inte var med i nämnda tråd. Imponerad av mig själv. Just ja, tack för att ni håller happy politikfritt.
Tråden i sig har väl varit på tapeten ganska många gånger om diverse urspårningar och regelbrott. Nu var det nog, inte mer än så :)
Va, har ni inte det idag!? #CHOCKAD!!De var tider det, tur man hade sin moderatorsborg att trycka i när högafflarna ven omkring en.
Vi vet att du är klok, men förstår att borgen ibland kan kännas trygg ändå!De var tider det, tur man hade sin moderatorsborg att trycka i när högafflarna ven omkring en.
Nää, 1612 drogs borgen in. Förmånsbesksttningen blev för tuff, så gick inte att fortsätta så.Va, har ni inte det idag!? #CHOCKAD!!
appstrulet = modern variant på apfelstrudel!? Tusan, måste åka till Österrike eller Sydtyrolen och cykla igen så man kan få en sådan som cykelfika.Och där var en varning igår innan 17, alltså sex timmar innan den stängdes och folk hade hunnit bli packade och sura över att fel låt vann eller om det var appstrulet som gjorde att folk flippade..
Om elcykel är on T så har det hänt...Eller så kommer metatrådarna för att användare har svårt att ta att de får en varning för att de inte följer reglerna...
Hur ofta stänger vi icke ot trådar?
Elcykel har ju ett eget forum? Eller menar du innan det fanns?Om elcykel är on T så har det hänt...
eller med en mer riktad insats av moderatorerna.De trådarna hade sannolikt varit kvar om enskilda individer förstått att rätta in sig i ledet.
Har du några exempel?eller med en mer riktad insats av moderatorerna.
nästan aldrig, och det är bland annat därför vi älskar happy.Eller så kommer metatrådarna för att användare har svårt att ta att de får en varning för att de inte följer reglerna...
Hur ofta stänger vi icke ot trådar?
Ja vill hävda efter det fanns.Elcykel har ju ett eget forum? Eller menar du innan det fanns?
Men du verkar missa att vi kanske använder både vertkyget, radera en jävla massa skit och låsa. Du verkar tro att det är det ena, eller det andra. Så enkelt är det inte.nä
nästan aldrig, och det är bland annat därför vi älskar happy.
men stängning på grund av politik relativt oftare, och tyvärr som jag uppfattar det på lite för slumpmässiga grunder.
Mmm... Återigen: Vi gör detta frivilligt, får ingen ersättning (mest en massa hat istället).eller med en mer riktad insats av moderatorerna.
Jag tror att vi försöker flytta elcykeltrådar snarare än låsa dem. Men kan säkert gjort fel någon gång.Ja vill hävda efter det fanns.
Att många vill prata annat på ett cykelfora tycker jag är lite gulligt och en eloge hur bra Happy är, många känner sig så trygga att de kan ta bladet från munnen...?
förstår det, men tycker det vore bättre om radering och och varning var normalutfallet, inte den mera drastiska åtgärden stängning.Men du verkar missa att vi kanske använder både vertkyget, radera en jävla massa skit och låsa. Du verkar tro att det är det ena, eller det andra. Så enkelt är det inte.
Den jag tänker på var en bit efter trevligt vardagsrum så det var helt rätt.Jag tror att vi försöker flytta elcykeltrådar snarare än låsa dem. Men kan säkert gjort fel någon gång.
Stängning kommer oftast efter att par vändor av radering och varning.... Lite beroende på med såklart. Vissa trådar stänger vi spklart direkt då det inte finns något vettigt alls.förstår det, men tycker det vore bättre om radering och och varning var normalutfallet, inte den mera drastiska åtgärden stängning.
ett pm till övertramparen om omformulering kanske ni redan använder er av?
Att många vill prata annat på ett cykelfora tycker jag är lite gulligt och en eloge hur bra Happy är, många känner sig så trygga att de kan ta bladet från munnen...?